حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش تراشه های موبایل در سال ۲۰۲۱ ؛ کاهش سهم اگزینوس در رقابت با مدیاتک

شرکت‌های مختلفی در دنیای تراشه‌های موبایل با یکدیگر رقابت دارند. از جمله آن‌ها می‌توان به کوالکام، مدیاتک و سامسونگ اشاره کرد. رتبه برتر هر سال دستخوش تغییراتی است که به دلایل وضعیت بازار اتفاق می‌افتد. آمار فروش تراشه های موبایل در سال ۲۰۲۱ منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ در این رقابت کاهش سهم زیادی داشته است و مدیاتک با تراشه‌های خوش قیمت در مقام اول جا خوش کرده است. .در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آمار فروش تراشه های موبایل در سال ۲۰۲۱ ؛ مدیاتک و تراشه‌های خوش قیمتش همچنان می‌تازند

طبق گزارش جدید موسسه آمارگیری Counterpoint Research، سامسونگ بخشی از سهم بازار اگزینوس خود را در ایالات متحده و همچنین در سطح جهانی از دست داده است. اعداد و ارقام نشان می‌دهد که چیپست‌های موبایل اگزینوس تنها ۴ درصد از سهم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند و کمتر از ۲ درصد سهم بازار ایالات متحده را در اختیار دارند.

آمار فروش تراشه های موبایل در سال ۲۰۲۱

حالا Exynos سامسونگ با سهم ۴ درصدی به جایگاه پنجم سقوط کرده است. زیرا سامسونگ در میانه راه‌اندازی مجدد استراتژی سبد گوشی‌های هوشمند خود برای تامین منابع داخلی و همچنین برون‌سپاری به تولیدکنندگان چینی است. در نتیجه، سهم مدیاتک و کوالکام در سبد گوشی‌های هوشمند سامسونگ، از مدل‌های میان‌رده 4G و 5G تولید شده توسط ODM‌ ها گرفته تا نمونه‌های پرچمدار، در حال رشد بوده است.

مدیاتک به لطف بسیاری از مدل‌های پایین و متوسط ​​سامسونگ که با چیپست‌های مدیاتک در سه ماهه گذشته عرضه شده‌اند، جایگاه اول خود را با ۳۴ درصد از سهم بازار جهانی در نمودارها حفظ کرده است. البته این اعداد خود یک کاهش ۳ درصدی نسبت به سهم ۳۷ درصدی مدیاتک در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد.

به نظر می رسد کوالکام برنده بزرگ در سه ماهه گذشته باشد، زیرا این سازنده تراشه در مقایسه با فصل مشابه در سال ۲۰۲۰ شاهد حدود ۷ درصد بهبود بوده و سهم آن حالا از ۲۳ درصد به ۳۰ درصد افزایش یافته است. عرضه تراشه‌های اسنپدراگون در بخش پرچمداران برتر بازار، دلیل اصلی این جهش است، اما کوالکام همچنان به این رقابت ادامه می‌دهد.، اگرچه از مدیاتک عقب مانده است.

آمار فروش تراشه های موبایل در سال ۲۰۲۱

به گزارش PhoneArena، سهم بازار اپل با افت ۱ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰، کم و بیش ثابت باقی مانده است. یکی از برندگان بزرگ که احتمالا بر موج کمبود تراشه سوار شده است، برند Unisoc است. این شرکت پیشرفت گسترده‌ای را به دست آورده و ۱۱ درصد از سهم جهانی بازار تراشه‌ها به خود اختصاص داده است. سهم بازار. ذکر این مورد لازم است که شرکت Unisoc در گذشته تنها ۴ درصد از سهم بازار را در اختیار داشت.

از آن سوی میدان، هواوی همچنان تاثیر تحریم‌های ایالات متحده را احساس می‌کند و سهم بازار HiSilicon این شرکت، نسبت به ۷ درصد قبلی در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰، حالا به ۱ درصد کاهش یافته است. نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما پیروز واقعی این رقابت چه شرکتی بوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان