حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک اکنون بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تراشه آمریکا در بخش گوشی‌های موبایل است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

کمپانی مدیاتک به‌تازگی اعلام کرده که به تأمین‌کننده شماره یک تراشه برای گوشی های هوشمند اندرویدی در آمریکا تبدیل شده است. این بیانیه به‌همراه برنامه‌های آینده این شرکت برای توسعه تراشه‌هایی با پشتیبانی از شبکه 5G اعلام شده است.

مدیاتک بزرگ ترین فروشنده تراشه در آمریکا

کوالکام در سال 2020 تاج برترین تولیدکننده تراشه اندرویدی خود را به مدیاتک در بازارهای جهانی از دست داد؛ اما همچنان جایگاه اول خود را در ایالات‌متحده برای چندین فصل پس از آن حفظ کرد. اکنون اما، به‌نظر می‌رسد که یک سازنده تراشه شماره یک جدید برای دستگاه‌های اندرویدی در ایالات‌متحده وجود دارد.

به‌گزارش androidauthority، مدیاتک در طی نشست خبری رونمایی از جدیدترین تراشه‌های موبایل رده‌بالای خود در سری Dimensity 8000، با استناد به آمار IDC در سه‌ماهه چهارم 2021، اعلام کرد که به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه برای دستگاه‌های اندرویدی در آمریکا شناخته می‌شود. به‌طورخاص، سازنده تایوانی تراشه بیان کرد که چیپست‌های این شرکت در مقایسه با 47 درصد تراشه‌های کوالکام، 51 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیاتک به گوشی‌هایی مانند Galaxy A12 4G ،Galaxy A32 ،Moto G Pure ،T-Mobile Revvl V Plus و Boost Celero به‌عنوان پرفروش‌ترین مدل‌هایی اشاره کرد که به این هدف کمک کرده‌اند.

مدیاتک بزرگ ترین فروشنده تراشه در آمریکا

مدیاتک بزرگ ترین فروشنده تراشه در آمریکا

این دستاورد چیز غیرمنتظره‌ای نیست، زیرا سازنده تراشه برای سال‌ها بر روی بخش میان‌رده و افزایش عملکرد و بهره‌وری در این حوزه تمرکز کرده است. بااین‌حال، به‌دلیل این واقعیت که پردازنده‌های Mediatek هنوز از اتصال mmWave 5G برخوردار نیستند، این دستاورد هنوز بسیار قابل‌توجه است و شماری از اپراتور‌های اصلی شبکه مانند Verizon که به‌شدت از این فناوری استقبال می‌کنند، به گوشی‌های دارای تراشه مدیاتک را روی خوش نشان نمی‌دهند.

بااین‌وجود، مدیاتک می‌گوید که اولین گوشی میان‌رده mmWave آن‌ها در نیمه دوم سال 2022 وارد ایالات‌متحده خواهد شد. بنابراین زمینه برای این شرکت وجود دارد که رشد بیشتری را در آینده تجربه کند.

دیدگاه شما پیرامون عبور مدیاتک از کوالکام و سامسونگ و تبدیل این کمپانی به فروشنده درجه یک تراشه در آمریکا چیست؟ به‌نظر شما این شرکت در آینده نیز می‌تواند جایگاه خود را حفظ کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی