حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مذاکرات سامسونگ و اتحادیه های کارگری در اعتراض به دستمزدهای پایین آغاز شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سامسونگ

هر از چندگاهی اخباری درباره اعتراض و انتقاد کارگران شرکت‌های مختلف حوزه تکنولوژی، نسبت به وضعیت دستمزد و شرایط شغلی می‌شنویم. حالا نوبت به سامسونگ رسیده است تا علاوه بر اعتراض کارگران، شاهد اعتراض اتحادیه‌های کارگری نسبت به سیاست‌های کاری این شرکت باشیم. به تازگی نیز شاهد مذاکرات سامسونگ و اتحادیه های کارگری هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به بررسی این خبر بپردازیم.

مذاکرات سامسونگ و اتحادیه های کارگری؛ تلاشی برای ایجاد عدالت کاری

چند هفته گذشته، دوره نسبتا پرتلاطمی برای سامسونگ بوده است و البته این موضوع نیز هیچ ارتباطی با سری گلکسی S22 نداشته است. این شرکت اخیرا شاهد شکل گیری اولین اعتصاب بالقوه کارگران خود بوده است. حالا هم با یک اتحادیه کارگری که برای مبارزه با دستمزدهای ناعادلانه فعالیت می‌کند، نشست‌هایی را صورت داده است. در نتیجه این مذاکرات، سامسونگ اولین اقدام را برای اصلاح این وضعیت انجام داده است.

سامسونگ به افشاگران برجسته هشدار می‌دهد: اعتراض توسط قانون کپی رایت

به گزارش خبرگزاری TheKoreaTimes، سندیکای کارگران در سامسونگ، درخواستی برای مذاکره مجدد درباره دستمزدها ارائه کرده بود که برای جلوگیری از اعتصاب تمام عیار باید حداکثر تا روز جمعه پاسخ داده می‌شد. این اتحادیه قبلا از نظر قانونی مجاز به اعتصاب بود، اما روز جمعه، این شرکت متعهد شد که یک جلسه رسمی برای مذاکرات در مورد دستمزد کارگران در اوایل ماه مارس برگزار شود.

کارمندان درگیر در اتحادیه به طور فزاینده‌ای از امتناع قابل توجه شرکت برای افزایش دستمزد یا پاداش پس از عملکرد این شرکت در سال ۲۰۲۱ ناراضی بودند. اگرچه گزارش شده است که سامسونگ اهداف تولیدی خود در سال ۲۰۲۱ را به طور کامل عملی نکرده است، اما این موضوع به دلیل مشکلات ناشی از همه گیری کرونا بوده است و کمبود تراشه، ربطی به کاهش عملکرد کارکنان ندارد.

مذاکرات سامسونگ و اتحادیه های کارگری

در اوایل این ماه، اتحادیه درخواست کرده بود که به کارگران ۱۰ میلیون وون (تقریبا ۸۴۰۰ دلار) افزایش حقوق سالانه و همچنین پاداش‌های مبتنی بر عملکرد که ۲۵ درصد از سود عملیاتی سال محاسبه می‌شود، اعطا شود. این شرکت در ابتدا آشکارا این درخواست را رد کرد، اما پس از پاسخ سامسونگ در روز جمعه، دو طرف به توافق رضایت‌بخش و متقابلی دست یافتند و این موضوع ممکن است از اعتصاب کارگران به طور کامل جلوگیری کند.

برگزارکنندگان این اتحادیه روز جمعه اعلام کردند که ما به درخواست خود برای گفتگو با مدیران ارشد شرکت پاسخ رسمی از مدیریت دریافت کردیم و حالا خوشحالیم که مدیریت تغییر موضع داده است. به دلیل بزرگی این شرکت، سامسونگ هنوز تصمیم نگرفته است که کدام مدیر عامل برای شرکت در بحث انتخاب شود.

به گفته PhoneArena، انتخابات آتی مدیر عامل ممکن است عوامل مرتبط با این تصمیم را پیچیده‌تر کند، زیرا انتخابات در ۱۶ مارس برگزار می‌شود، جایی که کیونگ کیهیون به عنوان مدیر عامل جدید منصوب می‌شود. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تصمیم سامسونگ برای افزایش حقوق و مزایای کارگران، حرکت درستی بوده است؟ به نظر شما در صورت عدم اتخاذ این تصمیم، چه عواقبی در انتظار سامسونگ بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان