حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مجموعه بنچمارک گلکسی اس 22 اولترا در دو نسخه اگزینوس و اسنپدراگون را ببینید: تعجب برانگیز!

سامسونگ هرساله سری گوشی های پرچمدار خود را به روز می کند و هر سال، همیشه یک موضوع ثابت بحث برانگیز وجود دارد: اگزینوس و اسنپدراگون! کدام یک بهتر است؟ اگزینوس چیپست بومی این شرکت است که هر سال برخی از تلفن های سامسونگ را همراهی می کند. البته توزیع نسخه اگزینوس و اسنپدراگون در جهان برنامه ثابتی ندارد. اما هر ساله نسخه اگزینوس در مناطق خاصی مثل خاورمیانه و ایران عرضه می‌شود یا به طور مثال ایالات متحده هر ساله نسخه اسنپدراگون را تصاحب می‌کند. امسال، هند نیز برای اولین بار در سری گلکسی اس 22 سامسونگ، تراشه اسنپدراگون را دریافت و اروپا نیز مانند سال های پیش، اگزینوس را دریافت کرد.

بیایید همین ابتدا وضع را برایتان روشن کنم. مقایسه نسخه اگزینوس و اسنپدراگون در گوشی های هوشمند پرچمدار سامسونگ هر ساله سر دراز دارد. بنابراین قرار نیست این یک خبر کوتاه باشد و همچنین خیلی زود بگویم که قرار نیست خبر های خوشی از نسخه اگزینوس بشنوید!

هدف این نیست که بگوییم هر کاربری تجربه مشابه با نویسنده منبع را خواهد داشت، اما مانند نویسنده منبع، تعداد قابل توجهی از مصرف کنندگان وجود دارند که از عملکرد دستگاه خود (به خصوص در نسخه اگزینوس) گله دارند. ما در ترنجی این خبر را از وبسایت خبری XDAdevelopers پوشش می‌دهیم. آنها هر دو نسخه سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا مجهز به اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 را تهیه کرده‌اند و نتایج احتمالاً مطابق با آنچه انتظار داشتید اتفاق خواهد افتاد. بیایید عملکرد گلکسی اس 22 اولترا را در تست های مختلف ببینیم.

مقایسه اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1

 

 

برای مقدمه، در ابتدا باید بگوییم که هر دوی این دستگاه‌ ها برای ارائه نتایج مشابه با تجربه کاربران با نصب برنامه های مشابه پر شده‌اند. به این ترتیب از حالت دستگاه خالی که هیچ چیز نصب نشده است و نتایج ایده‌آل‌ گرایانه و غیر واقعی خواهد داشت، جلوگیری خواهد شد. مردم گوشی‌ ها را خریداری می‌کنند که از آن‌ها استفاده کنند، درست است؟

اما در عوض، از گزینه‌ های توسعه‌دهنده برای جلوگیری از اجرای تمام فرآیند های اضافی پس‌زمینه در دستگاه‌ها استفاده شده است. اتصال اینترنتی این دستگاه ها هم قطع شده و در شرایط مشابه قرار گرفته اند. و هر دو دستگاه نیز به آخرین نسخه های نرم افزار موجود به روز شده اند.

تست های گیک‌بنچ اس 22 اولترا

منبع اول از همه، هر دو دستگاه را در کنار هم برای روشن شدن  تفاوت ها در تست Geekbench آزمایش کرده است.

مقایسه بنچمارک گیک‌بنچ اگزینوس و اسنپدراگون

مقایسه بنچمارک گیک‌بنچ اگزینوس و اسنپدراگون

همان‌طور که در تصاویر نیز مشخص است، او می‌گوید تفاوت عملکرد گسترده ای بین نوع اگزینوس گلکسی اس 22 اولترا و نوع اسنپدراگون و حتی در دو بار اجرا در یک دستگاه مشاهده می‌شود. با این حال، بنچمارک گیک‌بنچ همه چیز نیست و کاملاً ممکن است که یک گوشی عملکرد خوبی داشته باشد و در عین حال شاخص های کلیدی خاصی را در یک بنچمارک به دست نیاورد و نتیجتاً امتیاز بالایی به دست نیاورد.

تست عملکرد پایدار در فشار

عملکرد پایدار یکی از مهمترین معیارهایی است که هنگام استفاده از تلفن هوشمند باید به آن توجه کرد. بنابراین او آزمایش را با مقایسه هر دو این دستگاه ها در تست پایداری عملکرد ادامه داد.

مقایسه پایداری اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1

مقایسه پایداری اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1

نتایج جالب است؛ در حالی که هر دو نسخه اگزینوس و اسنپدراگون در عملکرد خود پایدار بودند، چیپست اسنپدراگون در تمام مدت جلوتر بود. البته هنوز این نتایج ارقام قابل قبولی را برای Exynos 2200 نشان می‌دهند اما تا رو شدن مشکلات این پردازنده فاصله کمی داریم.

تست مصرف انرژی

او همچنین اوج مصرف انرژی هر دو دستگاهی را که در اختیار داشته است در حین اجرای تست فشار بر CPU اندازه گیری کرده است. احتمالا شما هم وقتی متوجه شوید که در کمترین روشنایی صفحه نمایش در هر دو دستگاه، در اوج آزمایش، توان مصرفی اگزینوس و اسنپدراگون به ترتیب 11.84 وات و 7.76 وات است شوکه می‌شوید. بله این یک تفاوت بزرگ در مصرف انرژی است که نشان می دهد که چیپست اگزینوس چقدر می تواند پر مصرف تر از چیپست کوالکام باشد. آن هم در سالی که چیپست کوالکام نیز نسبت به تولیدات پیشین، مصرف بالایی به خود اختصاص داده است. این بدان معنی است که در استفاده طولانی مدت و در کارهای سنگین، استفاده از اس 22 اولترا مجهز به پردازنده اگزینوس می‌تواند برای برخی از کاربران ناامید کننده باشد.

او در آزمایش خود، در حالت آماده به کار، یک تخلیه انرژی قابل توجه را نیز شناسایی کرد. بنابراین کاربران زمان آماده به کار کمتری را در دستگاه های اگزینوس نسبت به اسنپدراگون تجربه خواهند کرد.

تست سرعت اجرای برنامه ها

او یک آزمایش واقعی از سرعت راه‌اندازی برنامه ابداع کرده‌ است که چند برنامه محبوب را هر روز به‌ طور متوالی در 10 تکرار راه‌اندازی می‌کند. این برنامه‌ها قبل از راه‌اندازی در حافظه پنهان ذخیره نیستند. همچنین زمانی که فعالیت اصلی برنامه برای اولین بار شروع می‌شود، زمان اجرا متوقف و ثبت می‌شود. بنابراین، این آزمایش می‌تواند تعیین کند که دستگاه با چه سرعتی می‌تواند یک برنامه را از فضای ذخیره‌سازی به حافظه رم بارگذاری کند. با ذکر این نکته که این تست به تغییرات در برنامه و نسخه سیستم‌ عامل حساس است. اما با توجه به اینکه او در حال مقایسه دو نوع از یک گوشی به سر می‌برد، نتیجه گیری مستقیم بسیار ساده تر و کم اشتباه تر خواهد بود.

مقایسه سرعت اجرای برنامه ها در اس 22 اولترا مجهز به اگزینوس و اسنپدراگون

مقایسه سرعت اجرای برنامه ها در اس 22 اولترا مجهز به اگزینوس و اسنپدراگون

نتایج مانند سایر تجربه ها قابل حدس است. بله دستگاه مجهز به پردازنده اسنپدراگون بسیار بسیار سریعتر از دستگاه مجهز به پردازنده اگزینوس برنامه ها را راه اندازی می کند. در نسخه اگزینوس به طور متوسط، راه اندازی برنامه ها بیش از یک ثانیه کامل طول می کشد. این رقم به خودی خود بزرگ نیست، اما تصور کنید سعی کنید چندین کار را همزمان با گوشی هوشمند خود به سرعت انجام دهید. حالا ماجرا بیخ پیدا می‌کند.

اگزینوس 2200 حتی در برخی از استفاده های عادی نیز دچار اختلال می‌شود! 

این نویسنده یک ویدیو برای بیان تعدادی از مسائل نسخه مجهز به پردازنده اگزینوس 2200 تهیه کرده است. این نمونه ها به عنوان مدرکی برای نشان دادن برخی از مشکلات نسخه اگزینوس اس 22 اولترا در دنیای واقعی جمع شده‌اند. در هر دو دستگاه، او به برنامه‌ های مشابه وارد شده‌ است. همچنین در هر دوی این دستگاه‌ ها یک استفاده عادی و روزمره مشاهده می‌شود.

همه این مشکلات عملکرد، از ورود با تاخیر گرفته تا تاخیر رابط کاربری و راه‌اندازی با تاخیر S Pen به ایجاد یک تجربه ضعیف ختم می شوند. تلفن کند است، و حتی گرفتن اسکرین شات و برش آن چندین ثانیه طول می کشد. در حالی که این یک فرآیند تقریباً آنی در دستگاه اسنپدراگون به شمار می‌رود. تجربه Exynos 2200 تقریباً معادل استفاده از یک دستگاه رده بالا و نه یک پرچمدار است. همه چیز یک ثانیه بیشتر از آنچه از یک پرچمدار سطح بالا انتظار می رود طول می کشد.

در بخش دوربین ها چه می‌گذرد؟

در جنبه های دیگر این دستگاه ها تفاوت بزرگی مشاهده نمی‌شود. به طور مثال دوربین‌ها به یکدیگر نزدیک هستند ( اگر همتراز نباشند) و شاید در برخی سناریو ها نسخه مجهز به پردازنده کوالکام کی مزیت جزئی داشته باشد. لرزشگیر تصویر برای هر چیزی که خیلی شدید نباشد تقریباً یکسان عمل می‌کند. فیلمبرداری نیز در هر دو دستگاه به خوبی انجام می‌شود و هیچ مشکلی در این زمینه دیده نمی‌شود.

Exynos برای اکوسیستم اندروید مهم، اما نه با یک تجربه غیرقابل قبول

وقتی صحبت از تلفن های هوشمند اندرویدی می شود، Exynos مهم است. کوالکام تقریباً انحصاری در بازار پرچمداران اندروید داشته است. هر چند که مسلماً مدیاتک به سرعت در حال پیشرفت است اما اینکه سامسونگ، بزرگترین سازنده گوشی های اندرویدی، از چیپست های خود در بخش قابل توجهی از مجموعه خود استفاده کند، کمی به کوالکام فشار وارد می کند تا تولیدات با کیفیت تری تولید کند و رقابت را حفظ کند.

در پایان، هرچند شاید برای برخی کاربران ناراحت کننده باشد. اما به نقل از منبع نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 22 اولترا و اگزینوس گلکسی اس 22 اولترا دو گوشی کاملا متفاوت هستند. بنابراین وقتی جدیدترین گوشی هوشمند سری گلکسی اس سامسونگ را خریداری می کنید، بسته به منطقه ای که در آن زندگی می کنید، یک گوشی هوشمند کاملاً متفاوت می‌خرید. تقریباً در هر سری گوشی های هوشمند دیگری، خرید دستگاه در یک کشور به این معنی نیست که عملکرد بسیار بهتری از گوشی های کشور های دیگر خواهد داشت. اما این دقیقا همان دوگانگی است که سامسونگ ایجاد کرده است.

 

تفاوت عملکرد اس 22 اولترا در دو نسخه اگزینوس و اسنپدراگون موضوع جدیدی نیست اما این بار گویا سامسونگ دو گوشی متفاوت تولید کرده است. حداقل نویسنده منبع که چنین نظری دارد. شما چطور؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

یاد اون جمله افتادم که می گفت کاربران نسخه اگزینوس سامسونگ به کاربرای نسخه اسنپدراگون می خندن

rad 007

با پوکو اف ۳ گوشی ۸ میلیون تومانی توی همین نسخه گیک بنچ بیشتر از گالکسی اس ۲۲ اولترا ۴۰ میلیون تومانی نسخه اگرینوس امتیاز آوردیم.. سامسونگ بهتره بری بمیری….اگر کمی مردم مطالعه داشته باشند رتبه فروش سامسونگ دهم خواهد شد به زودی

rad 007

به ویدیو نگاه کنید دوستان نسخه اگرینوس عملکردش توی معمولی ترین برنامه ها مثل یک گوشی فیک و کپی که دست فروش ها جلوی پاساژ علاءالدین می فروشند هست واقعا جای شگفتی است!!!!! هر کسی چهل میلیون تومان بده به این گوشی مثل این است که پول خودش را فاضلاب ریخته

sobhanabzar

این چه چیپست سمیه اگزینوس داده بیرون گوشی a52s خود سامسونگ از این رونتره ک

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری