حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی پد 5 درحین اجرای ویندوز 11 و بنچمارک Geekbench دیده شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | Windows 11، تبلت، شیائومی

در ماه نوامبر سال گذشته، یک توسعه‌دهنده توانسته بود سیستم‌عامل ویندوز 11 ARM را بر روی تبلت شیائومی پد 5 بهره‌مند از اندروید بوت کند. به‌تازگی اما، یک برنامه‌نویس دیگر از پروژه قبلی استفاده کرده و ظاهراً بهبودهایی را برای اجرای بهتر ویندوز بر روی اندروید انجام داده است. درحالی‌که هنوز چندین مشکل باید برطرف شود، این امر مانع از اجرای Geekbench بر این روی تبلت و نمایش امتیازات آن نشده است.

اجرای ویندوز 11 در تبلت شیائومی پد 5

شیائومی پد 5 با سیستم‌عامل ویندوز 11 ARM64 مایکروسافت، موفق به کسب امتیاز 465 و 1992 در تست‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای بنچمارک Geekbench شده است. این نتایج کمتر از امتیاز 780 و 2800 تبلت در هنگام اجرای نرم‌افزار استوک در خود اندروید می‌باشد، اما با این وجود باز هم می‌توان سیستم‌عامل ویندوز و شماری از نرم‌افزارها را بر روی آن اجرا کرد.

اجرای ویندوز 11 در تبلت شیائومی پد 5

اجرای ویندوز 11 در تبلت شیائومی پد 5

توسعه‌دهنده پشت این پروژه با نام کاربری PaluRookie در Weibo که گزارش آن از طریق IT Home منتشر شده است، اعلام کرده که درحال‌حاضر مشکلی با درایور PEPs (Platform Extension Plug-ins) در این تبلت وجود دارد. GPU نیز به‌دلیل درایور آن ناکارآمد بوده، اما امیدواریم که هر دو مشکل به‌زودی حل شود.

به‌نظر می‌رسد که همه‌چیز از پروژه WOA (Windows on ARM) استفاده می‌کند که یک ابتکار جامعه برای کار کردن نسخه‌های جدیدتر ویندوز بر روی لومیا قدیمی و دستگاه‌های اندرویدی جدید بوده است. این پروژه پیش‌تر تنها مبتنی‌بر ویندوز 10 ARM بود، اما با پشتیبانی بهتر از ARM در ویندوز 11، توسعه‌دهندگان اکنون درتلاش‌اند تا دستگاه‌های تلفن همراه بیشتری را برای اجرای سیستم‌عامل دسکتاپ آماده‌سازی کنند.

تبلت شیائومی پد 5 با تراشه Snapdragon 860 (SM8150-AC) کوالکام عرضه شد که بر روی اندروید 11 نیز اجرا می‌شود. همچنین پردازشگر گرافیکی Adreno 640 وظیفه عملیات سنگین و پرداختن به بازی‌ها را در این دستگاه برعهده دارد. این پیکربندی با 6 گیگابایت حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایت تکمیل می‌شود. این تبلت همچنین از نمایشگر IPS با وضوح 2560×1600 و رفرش‌ریت 120 هرتز استفاده می‌کند.

دیدگاه شما پیرامون اجرای ویندوز 11 بر روی تبلت شیائومی Pad 5 و نتایج بنچمارک گیگ‌بنچ این دستگاه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

رو خیلی از گوشی های اندروید دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ اجرا کردن ویندوز ۱۱ آرم رو ، بعضی بازی ها رو خیلی خوب میاره حتی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی