حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درآمد کل صنعت موبایل هوشمند سال ۲۰۲۱ به ۴۴۸ میلیارد دلار رسید: سهم ۴۴ درصدی اپل !

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اسمارت‌فون، عملکرد تجاری شرکت ها

بازار موبایل های هوشمند یک بازار بسیار پول ساز است. اینطور بگویم که درآمد کل صنعت موبایل هوشمند سال ۲۰۲۱ به ۴۴۸ میلیارد دلار رسیده است. راستی، آمار فروش اپل خیلی پایین است؟ رتبه های سوم و چهارم را هم گاهی دیده است؟ خب بد نیست بدانید که ۴۴ درصد درآمد کل بازار سهم اپل است! این یعنی بیشتر از مجموع درآمد ۴ نام دیگر در ۵ برند پرفروش (از نظر مالی) موبایل در دنیا. البته بد نیست بدانید که بیشترین رصد رشد نسبت به سال گذشته متعلق به شیائومی است.

درآمد کل صنعت موبایل هوشمند سال ۲۰۲۱

جدیدترین گزارش Counterpoint Research نگاهی به درآمدهای کسب شده توسط سازندگان گوشی های هوشمند در سال گذشته میلادی دارد. فروشندگان گوشی های هوشمند در مجموع 448 میلیارد دلار درآمد برای سال 2021 به دست آوردند که نشان دهنده افزایش 7 درصدی نسبت به سال 2020 است.

میانگین قیمت فروش گوشی های هوشمند یا ASP حدود 12 درصد بر اساس مقیاس سالانه رشد داشته و به لطف تقاضای فزاینده برای گوشی های هوشمند به 322 دلار رسید.

تخمین زده می شود که دستگاه های 5G حدود 40 درصد از کل فروش گوشی های هوشمند عرضه شده در سال 2021 را دارا هستند که در مقایسه با سال 2020 افزایش 18 درصدی را نشان می دهد.

درآمد بازار موبایل های هوشمند در ۵ سال اخیر به همراه سهم هر برند از آن

درآمد بازار موبایل های هوشمند در ۵ سال اخیر به همراه سهم هر برند از آن

میانگین قیمت فروش آیفون های اپل رکورد تاریخی زد

اپل بار دیگر با مجموع درآمد 196 میلیارد دلاری و سهم 44 درصدی از کل درآمد بازار گوشی های هوشمند در صدر رده بندی قرار دارد. کوپرتینویی ها شاهد افزایش تقاضا برای سری جدید آیفون 13 و همچنین علاقه زیادی به مدل های نسل قبلی آیفون 12 بود. میانگین قیمت فروش آیفون ها در سال 2021 به 821 دلار رسید که بالاترین رقم تاریخ است. اپل به رشد خود در بازارهای در حال توسعه مانند هند، تایلند، ویتنام و برزیل ادامه داد.

سامسونگ با درآمد ۷۲ میلیارد دلاری در جایگاه دوم قرار دارد. این رقم در مقایسه با 64 میلیارد دلار در سال 2020 حدود 11 درصد افزایش یافته است. میانگین قیمت فروش گوشی های سامسونگ با رشد سالانه 5 درصدی به 263 دلار رسید. بخش‌های میان‌رده و پریمیوم بیشترین رشد را برای غول فناوری کره‌جنوبی با پرچم‌دار سری S و مدل‌های میان‌رده گلکسی A و M که بیشترین فروش را داشتند، به همراه داشت. سامسونگ همچنین موفق شد فروش گوشی های تاشو خود را سه برابر افزایش دهد.

جایگاه شیائومی در بازار هند

شیائومی سومین برند پیشرو با درآمد 37 میلیارد دلاری است که در مقایسه با سال 2020 رشد قابل ستایش 49 درصدی داشته است. هند به‌عنوان بازار کلیدی شیائومی عمل می‌کرد، جایی که سهم این برند در گوشی‌های هوشمند با قیمت بالای 250 دلار به بالاترین حد خود رسید که 14 درصد از حضور این برند در کشور را تشکیل می‌داد.

اوپو درآمد 36 میلیارد دلاری و افزایش 15 درصدی در میانگین قیمت گوشی‌های خود داشت که اکنون به 259 دلار رسیده است. Find X3، سری Reno 6 این برند و سری OnePlus 9 شرکت زیرمجموعه‌اش پرطرفدارترین دستگاه‌ها بودند. بیش از 50 درصد از گوشی های Oppo که در سال 2021 عرضه شدند، 5G آماده بودند.

جایگاه پنجم متعلق به شرکت تابعه BBK یعنی vivo بود که درآمدی معادل 34 میلیارد دلار داشت. میانگین قیمت محصولات آن نیز ۲۵۹ دلار است و همچنین پنجمین برند بزرگ از نظر عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ بود.

نظر شما درباره بازی بازار تلفن های هوشمند در سال ۲۰۲۱ چیست؟ فکر می کنید سال ۲۰۲۲ چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)