حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو Find X5 Lite با تراشه Dimensity 900 رسما معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اوپو

کمپانی اوپو درکنار معرفی جدیدترین پرچمداران سری Find X5 خود، از گوشی هوشمند میان‌رده این خانواده با عنوان Find X5 Lite نیز رونمایی کرد. این دستگاه اما، یک مدل کاملا جدید نیست و تاحدودی مشابه همان Reno 7 SE می‌باشد که چندی پیش از سوی این برند عرضه شد.

اوپو Find X5 Lite

مدل Lite اساساً ابعادی مشابه با Find X5 استاندارد دارد، اما نمایشگر آن 6.43 اینچی است. پنل این گوشی دارای وضوح 1080×2400 بوده و از +HDR10 پشتیبانی می‌کند، اما رفرش‌ریت آن برخلاف مدل‌های پرچمدار تنها به ۹۰ هرتز (نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۸۰ هرتز) محدود شده است و گستره‌ی DCI-P3 این گوشی نیز تنها تا 76 درصد را پوشش می‌دهد. صفحه‌نمایش Find X5 Lite توسط گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود، اما هیچ گواهینامه IP رسمی برای مقاومت در برابر گردوغبار یا آب وجود ندارد.

اوپو Find X5 Lite

اوپو Find X5 Lite

این گوشی از چیپست میان‌رده 6 نانومتری Dimensity 900 مدیاتک بهره می‌برد. Find X5 Lite همچنین با 8 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 عرضه خواهد شد. برخلاف برادران بزر‌گ‌تر، این مدل دارای یک اسلات microSD برای افزایش فضای ذخیره‌سازی خود بوده و جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز برای آن تعبیه شده است.

این گوشی همچنین ColorOS 12.1 بر اساس اندروید 12 را در خارج از جعبه اجرا می‌کند که دارای ویژگی RAM Expansion است که تا 5 گیگابایت رم مجازی را به میان‌رده اوپو اضافه می‌کند.

در بخش دوربین، Find X5 Lite از یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، به‌همراه یک سنسور فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی (119 درجه) و یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین سلفی نیز دارای سنسور 32 مگاپیکسلی و یک لنز با زاویه‌دید 85 درجه است.

فیلمبرداری با دوربین اصلی با نرخ 30 فریم‌برثانیه و وضوح 4K انجام می‌شود اما بدون تراشه اختصاصی جدید MariSilicon X اوپو، هیچ حالت 4K Ultra Night برای آن درنظر گرفته نشده است.

باتری 4500 میلی‌آمپری این گوشی نسبت به برادرانش کمی کوچک‌تر بوده، اما به‌اندازه مدل پرچمدار X3 Pro سال گذشته است. همچنین با پشتیبانی از شارژ سیمی 65 واتی، میان‌رده اوپو در مدت‌زمان 31 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود. اما اگر برای انجام دادن کارهای خود عجله دارید، 5 دقیقه شارژ برای 2 ساعت کارکرد کافی است. متأسفانه در این مدل شارژ بی‌سیم وجود ندارد.

اوپو Find X5 Lite به‌زودی و با برچسب قیمتی 480 یورو در دسترس خواهد بود.

نظر شما درباره گوشی هوشمند اوپو Find X5 Lite چیست؟ آیا از طراحی و مشخصات آن رضایت دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی