حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جشن ها و فستیوال های استانبول

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اگر قصد سفر به استانبول را دارید و هنوز بلیط هواپیما تهران استانبول و بلیط هواپیما استانبول تهران را تهیه نکردید و به‌دنبال بهترین زمان سفر به این شهر می‌گردید، بهتر است ابتدا در این مقاله با ما همراه باشید. همان طور که می‌دانید، تمامی کشورهای دنیا دارای فرهنگ، آداب و رسوم خاص به خود هستند.

ترکیه نیز از این قائده مستثنی نیست. در کشور ترکیه می‌توانید شاهد انواع جشن‌ها و فستیوال‌های مختلف باشید. امروز قصد داریم تا در این مقاله شما را به‌صورت کامل با اکثر جشن‌ها و فستیوال‌های مهم این کشور آشنا کنیم. بهتر است طوری برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید که حداقل در یکی از این فستیوال‌ها حضور داشته باشید. به این ترتیب سفرتان به سفری خاص و فراموش‌نشدنی تبدیل خواهد شد.

جشنواره کاپادوکس

جشنواره کاپادوکس نام یکی از فستیوال‌های ترکیه است. در وهل اول باید بدانید که کاپادوکیه یا همان کاپادوکیا از جمله معروف‌ترین شهرهای توریستی ترکیه به حساب می‌آید. این شهر دارای مناظر طبیعی بسیار زیبا است. در این شهر علاوه‌بر تماشای مناظر زیبای طبیعی، می‌توانید از حضور در جشنواره کاپادوکس نیز لذت ببرید.

این جشنواره در بین ماه‌های خرداد و تیر برگزار می‌شود. جشنواره کاپادوکس به مدت 4 سال است که در این شهر رایج شده و جزو فستیوال‌های جدید ترکیه به حساب می‌آید. در این فستیوال فعالیت‌های مختلفی در زمینه موسیقی، هنرهای تلفیقی و آشپزی انجام می‌دهند. بسیاری از هنرمندان خارجی و داخلی ترکیه نیز از این مراسم دیدن می‌کنند. در حقیقت می‌توان جشنواره کاپادوکس را یک جشنواره هنری و فرهنگی دانست. در این جشنواره می‌توانید به‌صورت کامل با فرهنگ و هنر مردم ترکیه آشنا شوید.

فستیوال روز جمهوری

فستیوال روز جمهوری از جمله مهم‌ترین فستیوال‌های مردم ترکیه به حساب می‌آید که جشن ملی آن‌ها هم محسوب می‌شود. فستیوال روز جمهوری به‌صورت سراسری در تمام ترکیه برگزار می‌شود و محدود به یک شهر یا یک منطقه خاص نیست. همچنین لازم به ذکر است روز جمهوری که فستیوال روز جمهوری در آن روز برگزار می‌شود، جزو تعطیلات رسمی ترکیه است. به همین خاطر همه مردم با شوق تمام در این فستیوال شرکت می‌کنند.

این کشور در تاریخ 29 اوت سال 1923 به استقلال رسید و جمهوری مردمی خود را تشکیل داد. مردم از آن روز تا به حال، همه‌ساله فستیوال روز جمهوری را به مناسبت این اتحاد مردمی جشن می‌گیرند. در این روز در هر کوچه و خیابان شاهد ریسه‌های لامپ و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و مردمی خواهید بود.

انواع مراسم رقص و پایکوبی به سبک مردم ترکیه در این روز برگزاری می‌شود. در این روز همه مردم شاد هستند و موج شادی را در ترکیه می‌توانید تجربه کنید. پس اگر به‌دنبال خرید بلیط هواپیما تهران استانبول یا بلیط هواپیما استانبول تهران هستید، فستیوال روز جمهوری را می‌توانید برای زمان سفر خود انتخاب کنید.

جشنواره خرید در استانبول

بسیاری از مردم، مخصوصاً مسافران ایرانی، فقط برای خرید سالی یک یا دو بار به استانبول سفر می‌کنند. خرید در استانبول بسیار عالی است و می‌توانید مخصوصاً پوشاک را با قیمت بسیار مناسب در ترکیه تهیه کنید. در استانبول نمایندگی بسیاری از برندهای معروف دنیا حضور دارند. به همین خاطر می‌توانید با خیال راحت اجناس اورجینال را از نمایندگی این برندها تهیه نمایید.

همچنین خرید در جشنواره خرید در استانبول بسیار کیف می‌دهد. در ایام مختلف، مخصوصاً ایام نزدیک به کریسمس، جشنواره خرید در استانبول برگزار می‌شود. در این جشنوراره خرید، می‌توانید تا حدود 90 درصد تخفیف بگیرید! این جشنواره را می‌توان شیرین‌ترین جشنواره در استانبول دانست. وارد هر پاساژ و مجتمعی که می‌‌شوید، با تابلوهای قرمز رنگ درصد تخفیف رو‌به‌رو خواهید شد. در ایام مختلف سال از جمله عید فطر، عید قربان و ایام باقی مانده به سال نو میلادی جشنواره خرید در استانبول برگزار می‌شود.

فستیوال مولانا

همه ما می‌دانیم که مولانا، فیلسوف و شاعر بزرگ تاریخ، هویت ایرانی داشته است؛ اما خب مردم ترکیه تمام تلاش خود را می‌کنند تا این استاد بزرگ را به خود نسبت دهند. در حال حاضر آرامگاه این بزرگوار در کشور ترکیه قرار دارد و مردم ترکیه نیز علاقه خاصی به او دارند. به همین خاطر در بین 19 تا 27 آذر ماه هر سال، فستیوال مولانا در ترکیه برگزار می‌شود. این فستیوال در شهر قونیه ترکیه بسیار پررنگ‌تر از شهرهای دیگر است. در این فستیوال، مردم لباس‌های صوفی‌گری به تن می‌کنند و رقص‌های مخصوص مولانا را انجام می‌دهند. مردم اشعار مولانا را می‌خوانند و از او یاد می‌کنند. این فستیوال نیز از جمله بهترین  فستیوال‌های ترکیه است. اگر به شعر و ادبیات علاقه‌مند هستید، بهتر است زمانی اقدام به خرید بلیط هواپیما تهران استانبول یا بلیط هواپیما استانبول تهران کنید که در این فستیوال حضور داشته باشید.

به‌صورت کلی می‌توان گفت که ترکیه کشور شادی است که فستیوال‌های مختلف محلی در آن برگزار می‌شود. بهتر است پیش از خرید بلیط هواپیما، حتماً درباره فستیوال‌ها تحقیق کنید تا تجربه بسیار خوبی در سفرتان داشته باشید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات