حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی موبایل جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، چیست؟

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | چهره ها

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به‌تازگی درگیر مناقشه‌‌ی احتمالی با بزرگترین رقیب نظامی خود بوده است. او اخیراً هشدار داده که «خطر زیاد» حمله روسیه به اوکراین در «چند روز آینده» وجود دارد. اما اگر از جنبه سیاسی گذشته و بر حوزه تکنولوژي خودمان برگردیم؛ آیا تاکنون این سؤال برایتان پیش آمده که گوشی موبایل جو بایدن، رئیس جمهور وقت ایالات‌متحده، چیست و وی از چه دستگاهی برای برقراری ارتباطات خود که شاید بتوان آن را یکی از امنیتی‌ترین استانداردهای حال‌حاضر به‌شمار آورد، استفاده می‌کند؟

گوشی موبایل جو بایدن

به‌گزارش dailymail، درجریان آخرین سفر کاری رئیس جمهور بایدن به اوهایو، وی پس از پیاده شدن از هلی‌کوپتر فوق‌پیشرفته مخصوص خود به نام Marine One، با یک دستگاه آیفون مشاهده شد که دارای مهر طلایی ویژه ریاست جمهوری در پشت آن است. درحالی‌که هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی در طرف دیگر تماس بوده است، وجود ندارد (و احتمالا بهترین هکرهای دنیا هم نخواهند دانست!)، تماس‌های مهم با رهبران جهان معمولاً در یک خط امن انجام می‌شود. شاید تصور کنید که مهر طلایی خاصی با عنوان “مهر رئیس جمهور ایالات‌متحده آمریکا” که در پشت قاب آیفون قرار گرفته، تنها برای اهداف ظاهری می‌باشد، اما ابدا این‌گونه نیست و درحقیقت استفاده از آن بدین معنی است که این دستگاه خاص دارای استانداردهای امنیتی لازم برای استفاده توسط رئيس جمهور بایدن است.

گوشی موبایل جو بایدن

گوشی موبایل جو بایدن

لازم به یادآوری است که چندی پیش نیز گزارش‌هایی منتشر شد مبنی‌بر اینکه Doug Emhoff، شوهر معاون رئيس جمهور، کاملا هریس، نمی‌تواند به دلایل امنیتی به همسرش پیامک ارسال کند. این زوج تنها واجد شرایط مکاتبه میان خود با استفاده از افراد کمکی می‌باشند. این‌گونه است که دولت ایالات‌متحده احتمال تهاجم ارتباطی را جدی می‌گیرد.

رئیس جمهور، جو بایدن، هنگام پیاده شدن از Marine One دو گوشی هوشمند در دست چپ داشت. او پیش از برقراری تماس با آیفون ویژه، با دست راست خود به تفنگدار دریایی ایستاده در پاگرد هلی‌کوپتر سلام نظامی کرده و سپس درحین تماس با گوشی آیفون خود، به مسیرش ادامه داد.

مدل دقیق گوشی رئیس جمهور آمریکا چیست؟

اینکه بخواهیم مدل دقیق آیفون رئيس جمهور آمریکا را حدس بزنیم، به‌دلیل شباهت ظاهری گوشی‌های اپل به یکدیگر، کمی دشوار است. اما بگذارید با حدس‌وگمان حداقل به حذف یک یا دو مدل و سپس نتیجه‌گیری براساس مدل‌های باقی‌مانده بپردازیم. همچنین تنها قسمتی از تلفن همراه که به چشم ما و دوربین خبرنگاران آشناست، قاب دوربین آن است. درابتدا و باتوجه به جزیره قاب دوربین و لنزهای بکار رفته در آن، واضح است که مدل گوشی می‌بایست ازمیان آیفون‌های ۱۲ پرو/مکس و همچنین آیفون ۱۳ پرو/مکس باشد.

در مرحله‌ی بعدی می‌توان به سایز خود قاب دوربین و همچنین ابعاد گوشی توجه کرد که فرقی نمی‌کند با کدام مورد شروع کنیم. بگذارید با قاب دوربین پیش برویم چون گزینه‌ی واضح‌تری است. دراینجا آیفون ۱۳ پرو به‌دلیل تجاوز ماژول قاب دوربین از نصفه‌ی مرکزی گوشی (که در تلفن همراه در دست بایدن این‌گونه نیست)، از لیست ما خط می‌خورد.

سپس باتوجه به ابعاد دستگاه، بعید است که این گوشی شامل مدل‌های مکس آیفون باشد. این مورد از نحوه در دست گرفتن گوشی توسط بایدن و سایز آن تقریبا مشهود است.

با تمامی این اوصاف، تنها گزینه‌ی باقی‌مانده، آیفون ۱۲ پرو اپل می‌باشد. این مورد با توجه به زمان منسوب‌شدن بایدن به پست ریاست‌جمهوری یعنی حوالی همین روزها در سال گذشته، کاملا توجیه‌پذیر است.

بااین‌حال، ما می‌دانیم که نرم‌افزار iOS اختصاصی است، بنابراین فقط می‌توانیم در مورد نحوه عملکرد این تلفن با ارائه ویژگی‌های امنیتی درجه‌یک برای رئيس جمهور بایدن حدس‌و‌گمان‌هایی بزنیم. آیا اپل نرم‌افزار ویژه‌ای با امنیت بالا بر روی این گوشی همراه نصب کرده است یا دولت ایالات‌متحده از VPN و برنامه‌های کاربردی امن اختصاصی خود استفاده می‌کند؟

دیدگاه شما پیرامون گوشی موبایل جو بایدن چیست؟ آیا هرگز تصور می‌کردید که رئیس جمهور ایالات‌متحده از یک گوشی به‌ظاهر ساده‌ی آیفون استفاده کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

همچین نوشتید گوشی ایشون چیه انگاری غیر از آیفونه!
همون آیفونه منتهی نسخه ذولفقار ادیشن🗿😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی