حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین تراشه ۶ نانومتری سری G مدیاتک در چارک سوم ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | شایعات، مدیاتک

برخی منابع آگاه به تازگی اطلاعاتی را درباره تراشه آینده سری G مدیاتک فاش کرده اند. گفته شده است که اولین تراشه ۶ نانومتری سری G مدیاتک در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد، تا جانشین Helio G96 فعلی گردد.

تراشه ۶ نانومتری آینده مدیاتک تنها از شبکه 4G پشتیبانی خواهد کرد

می‌دانیم که نسل آینده تراشه های G مدیاتک، باید جایگزین Helio G96 گردند. این تراشه از لیتوگرافی نسبتا قدیمی ۱۲ نانومتری برخوردار است. مدت زیادی است که فناوری ساخت تراشه های سری G مدیاتک به روز نشده، و نیاز به روزرسانی در این بخش به شدت حس می‌شود. متاسفانه اطلاعاتی درباره نام تراشه مورد بحث آینده مدیاتک نداریم. بنابراین در حال حاضر این چیپست با نام «Mediatek Next-G» شناخته می‌شود.

تراشه MTK Next-G مشخصات مشابهی با Helio G96 دارد

پردازنده مرکزی تراشه «MTK Next-G» کاملا مشابه با Helio G96 است. این چیپست از دو هسته Cortex-A76 با فرکانس بیش از ۲ گیگاهرتز (احتمالا همان ۲.۰۵ گیگاهرتز) و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز بهره خواهد برد. وب‌سایت GSMArena ادعا می‌کند که در بخش پردازنده گرافیکی نیز شاهد پیشرفتی نخواهیم بود. و اولین تراشه ۶ نانومتری سری G مدیاتک از پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 استفاده می‌کند ‌. این همان GPU به کار گرفته شده در Helio G96  است.

این تراشه قادر به مدیریت دوربین های ۱۰۸ مگاپیکسلی و فیلم برداری 2K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه است. GPU این چیپست نیز از صفحات FullHD+ با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد. این مشخصات کاملا مشابه با Helio G96 است. نکته نا امید کننده اما آن است که باز هم خبری از پشتیبانی از شبکه اینترنت  5G نبوده و MTK Next-G تنها از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند.

تراشه مدیاتک Helio G96 در کنار Helio G88 معرفی شدند

 

این تراشه احتمالا پیش از پایان نیمه ابتدایی ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد. سازنده گوشی های هوشمند چینی Doogee اولین کمپانی خواهد بود که این تراشه را به کار می‌گیرد.

نظر شما درباره تراشه جدید مدیاتک چیست؟ آیا استفاده مشخصات یکسان با Helio G96 نا امید کننده نخواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، خب پیشرفت خوبیه که از 12 نانونتری بیاد به 6نانومتری برای سریG ولی ایکاش همونطور که این خبرهم گفته فناوری 5جی هم بهشون اضافه میشد، درکل بگیری پیشرفت خوبیه درسته که مشخصاتش یجورایی به هلیوجی96 یکیه، ولی خب 12نانوبا 6نانو خیلی فرق میکنه همینکه ترانزیستورهای بیشتری در این تراشه قرار بگیره تراشه بهینه تر و قدرتمندتر میشه. موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی