حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه راه‌اندازی سایت با وردپرس

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

طراحی سایت آنلاین در عصر حاضر یکی از ضروریات لازم برای هر کسب و کاری محسوب می‌شود؛ زیرا این روزها اکثر افراد برای رفع نیازهای خود از این بستر استفاده می‌کنند؛ از طرفی تمام رقبای شما در این فضا فعالیت می‌کنند؛ پس باید هرچه سریع‌تر برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود اقدام کنید.

اولین نکته‌ای که با آن مواجه هستیم موضوع هزینه ساخت سایت است که معمولا طیف گسترده‌ای دارد و در این مسیر با قیمت‌های متفاوتی مواجه می‌شویم که علت آن را می‌توان در نوع پلتفرم و سیستم مدیریت محتوا جستجو کرد.

یکی از پلتفرم‌های پرطرفدار که کارایی بالایی نیز دارد وردپرس است.

سایت‌های مختلف هزینه ساخت متفاوتی دارند؛ به عنوان مثال قیمت ساخت فروشگاه اینترنتی در مقایسه با ساخت سایت شخصی بیشتر است حال برای بررسی علت این تفاوت ادامه مقاله را مطالعه کنید.

سی فایو به عنوان پیشگامان این حوزه بهترین و باکیفیت‌ترین سایت‌ها را با قیمتی معقولی در مدت زمانی مناسب برای شما طراحی می‌کند.

هزینه راه‌اندازی سایت با وردپرس چقدر است؟

اگر دنبال طراحی سایت ارزان و با کیفیت هستید، طراحی سایت با وردپرس پاسخ سوال شماست. برای اینکه بتوانید هزینه راه‌اندازی سایت با وردپرس را محاسبه کنید باید قبل از هر چیزی امکانات و انتظارات خود را در نظر بگیرید.

با یک مثال این موضوع را بیشتر توضیح خواهیم داد. تصور کنید که قصد دارید به کمک پلتفرم وردپرس یک سایت شخصی طراحی کنید حداکثر امکانات این سایت شامل ایجاد حساب کاربری و امکان درج مقالات است.

برای ساختن چنین سایتی نیاز نیست شما زمان زیادی را اختصاص دهید ویا دانش فنی خاصی داشته باشید؛ همچنین هزینه ساخت این سایت بسیار مقرون به‌صرفه است؛ زیرا مدت زمان و تخصصی که برای ساخت آن به کار رفته است بسیار محدود است.

حال تصور کنید که به یک فروشگاه اینترنتی نیاز دارید و امکانات مورد نظر شما شامل گرافیک شخصی سازی شده، درگاه پرداخت، صفحه مشاوره، امکان چت و پشتیبانی آنلاین، فروشگاه حرفه‌ای با صدها محصول و دسته بندی‌های متنوع و… است.

طراحی چنین سایتی ساعت‌ها و گاها روزها زمان نمی‌برد، مهارت و خلاقیت بسیاری نیاز دارد و بالطبع هزینه بالایی دارد.

همانطور که در مثال‌های بالا گفته شد عواملی همچون: نوع سایت، امکانات حرفه‌ای، طراحی اختصاصی و خلاقیت در محاسبه هزینه راه‌اندازی سایت فروشگاهی با وردپرس تاثیر گذارند.

هر چقدر سایت وردپرسی که در نظر دارید حرفه‌ای‌تر باشد و به امکانات بیشتری نیاز داشته باشد قطعا هزینه ساخت آن نیز بیشتر است از طرفی برای طراحی و ساخت سایت شخصی نیاز نیست هزینه‌های گزاف پرداخت کنید؛ زیرا امکانات این نوع سایت بسیار محدود و در دسترس است.

عوامل تاثیر گذار بر هزینه راه‌اندازی سایت با وردپرس کدامند؟

علاوه بر خلاقیت، مهارت و امکانات عوامل دیگری نیز وجود دارند که هزینه ساخت سایت با وردپرس را تحت تاثیر قرار می‌دهند این عوامل عبارتند از:

هاست

هاست یا همان فضای میزبانی جایگاهی است که اطلاعات سایت شما روی آن ذخیره شده و با هر بار جستجو از طریق آن بازخوانی می‌شود. هر چقدر حجم هاست سایت شما بیشتر باشد قطعا باید بیشتر هزینه کنید و این عامل می‌تواند هزینه راه‌اندازی سایت وردپرسی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

دامنه

دامنه‌ها بر اساس نوع پسوندی که دارند قیمت گذاری می‌شوند؛ مثلا دامنه com نسبت به دامنه ir گران‌تر است.

درست است که دامنه com طرفداران بیشتری دارد، اما توصیه می‌شود کسب و کارهای داخلی از دامنه ir استفاده کنند تا در صورت بروز مشکلاتی اعم از فیلترینگ دسترسی شما به سایت تان محدود نشود.

افزونه

افزونه‌ها امکانات جدید و مازادی را به سایت شما اضافه می‌کنند. وردپرس برخی از افزونه‌ها را به صورت رایگان در اختیار شما می‌گذارد؛ اما برای برخی افزونه‌ها باید هزینه پرداخت کنید و این مورد می‌تواند هزینه راه‌اندازی سایت وردپرسی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

از میان انواع سایت‌ها، قیمت فروشگاه وردپرس به سبب زمان‌بر بودن، امکانات و ویژگی‌های اختصاصی بیشتر است از طرفی تخصص و مهارتی که برای ساخت سایت فروشگاهی نیاز است هم پیچیده‌تر است.

تاثیر افزونه‌های وردپرس در هزینه راه‌اندازی سایت با وردپرس

افزونه، نرم افزاری است که روی سایت شما نصب می‌شود و قابلیت‌های آن را افزایش می‌دهد؛ به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک فایل ویدیویی را به زبان دیگری ترجمه کنید به افزونه نیاز دارید. افزونه به شما کمک می‌کند تا قابلیت‌های مختلف و متنوع را به سایت خود بیفزایید.

حال این افزونه‌ها چگونه بر هزینه راه‌اندازی سایت با وردپرس تاثیر می‌گذارند؟

اکثر افزونه‌های وردپرس رایگان هستند و شما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ اما گاهی برای انجام برخی خدمات اختصاصی و ویژه باید برخی افزونه‌ها را خریداری کنید. این موارد می‌تواند موجب افزایش هزینه ساخت فروشگاه وردپرسی شما شود.

چرا هزینه راه‌اندازی سایت با وردپرس متغیر است؟

هاست، دامنه و سایر مواردی که گفته شد از امکاناتی هستند که برای طراحی سایت ضروری‌اند و بدون آن‌ها امکان راه‌اندازی سایت وجود ندارد؛ اما علاوه بر این موارد ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارند که بر هزینه راه‌اندازی سایت با وردپرس تاثیر می‌گذارند؛ اما ضروری و واجب نیستند و تنها امکانات و خدمات شما را ویژه‌تر جلوه می‌دهند.

نبود این ویژگی‌ها مشکل خاصی را بوجود نمی‌آورد؛ اما وجودشان امکانات سایت شما را ارتقا می‌دهد و سایتی منحصر به فرد برای شما طراحی می‌کند.

قالب

وردپرس دارای صدها قالب رایگان است که شما بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ اما برای اینکه سایت شما از لحاظ بصری جذاب‌تر باشد باید یک قالب چشم نواز تهیه کنید که در این صورت باید هزینه‌ای مازاد پرداخت کنید.

طراحی انحصاری

سایت شما ویترین کسب و کار شماست؛ پس باید به بهترین شکل طراحی شود. با طراحی انحصاری همیشه در خاطر مشتریان خود باقی می‌مانید. داشتن سایتی با طرح و امکانات ویژه جایگاه برند شما را ارتقا می‌دهد و جلوه‌ای زیبا به کسب و کار شما می‌بخشد.

سایت‌های وردپرسی یک طراحی یکسان و یکنواخت دارد؛ پس اگر می‌خواهید متفاوت باشید باید کمی بیشتر هزینه کنید.

امکانات ویژه

گاهی به واسطه کسب و کار خود به برخی امکانات ویژه و مازاد احتیاج دارید که این امکانات به کمک افزونه‌ها اضافه نمی‌شود و نیاز دارید از یک برنامه نویس حرفه‌ای کمک بگیرید که در این صورت متقبل هزینه بیشتری خواهید شد.

سئو فرندلی

اینکه از لحاظ گوگل معتبر شناخته شوید و در نتایج اول نمایش شوید یکی از خواسته‌های هر کسب و کاری است که آورده‌های مالی بسیاری را نیز به همراه دارد. درست است که وردپرس یک پلتفرم سئو پذیر است؛ اما برای اینکه نکات سئو را در سایت خود پیاده سازی کنید باید از یک کارشناس خبره و ماهر کمک بگیرید و این خدمات هزینه‌ای جداگانه به همراه دارد.

هزینه راه اندازی انواع سایت با وردپرس

سایت‌های مختلف متناسب با نوع امکانات درخواستی باید هزینه‌های متفاوتی را پرداخت کنند.

به طور کلی علاوه بر امکانات، نوع طراحی و خدمات نیز می‌تواند بر هزینه راه‌اندازی سایت وردپرسی شما تاثیر بگذارد.

هزینه سایت فروشگاهی با وردپرس: از آنجایی که سایت‌های فروشگاهی تعداد زیادی محصول و یا خدمات دارند که باید بارگذاری شود زمان و تخصص بیشتری را می‌طلبد؛ به همین دلیل هزینه این نوع سایت‌ها بیشتر از سایت‌های خبری یا وبلاگ‌ها است.

هزینه سایت خدماتی با وردپرس: در سایت‌های خدماتی تعداد زیادی خدمت، دسته بندی‌های مختلف، درگاه پرداخت  و امکانات پشتیبانی وجود دارد؛ به همین دلیل هزینه طراحی این نوع سایت‌ها به دلیل زمان بر بودن و تخصصی بودن بیشتر از سایر موارد است.

هزینه طراحی وبلاگ با وردپرس: طراحی وبلاگ هزینه زیادی در بر ندارد؛ زیرا شما تنها به پلتفرمی احتیاج دارید که به کمک آن اخبار را منتشر کنید؛ به همین دلیل هزینه طراحی وبلاگ با وردپرس بسیار مناسب است.

سی فایو به عنوان یکی از پیشگامان این حوزه بهترین وکاربردی‌ترین سایت‌ها را با قیمتی معقول و 7 روز تست رایگان ارائه می‌دهد تا بتوانید با بررسی تمامی نکات آنچه در نظر دارید را سفارش دهید.

 

تعرفه سایت وردپرس 1400

در سال 1400 متناسب با افزایش هزینه ها و همچنین دستمزدها تعرفه طراحی سایت با وردپرس نیز دستخوش تغییرات شده است.

برخی هزینه های ثابت همچون هاست و دامنه همیشه وجود دارد و هر سال با در نظر گرفتن برخی ویژگی ها و امکانات افزایش می یابد از طرفی طراحان سایت و سئو کاران حرفه ای برای ارائه خدمات قیمت بالاتری را پیشنهاد می دهند که همین امر موجب افزایش قیمت نهایی طراحی سایت وردپرس می شود.

در نتیجه با توجه با نکاتی که گفته شد نمی توان قیمت واحدی برای تعرفه سایت وردپرس در سال 1400 در نظر گرفت و همیشه باید عوامل تاثیر گذار را سنجید.

جمع بندی

تمام مطالبی که گفته شد به منظور آشنایی شما با عوامل تاثیر گذار بر هزینه راه‌اندازی سایت با وردپرس بود؛ اما قطعا موارد استثنا نیز وجود دارد. برخی از شرکت‌ها به سبب شهرت و مهارتی که در زمینه طراحی سایت کسب کرده‌اند و همچنین به سبب خدماتی همچون پشتیبانی آنلاین تعرفه‌های اختصاصی دارند و برخی دیگر به سبب تازه کار بودن، جذب مشتری و تبلیغات تعرفه‌های کمتری ارائه می‌دهند. به طور کلی شما قبل از ثبت سفارش حتما رزومه کاری و نمونه کارهای شرکت مورد نظر را بررسی کنید تا با سطح کیفیت مجموعه آشنا شوید وبا اطمینان خاطر پروژه خود را برون سپاری کنید؛ زیرا سایت شما اصالت کسب و کار و خدمات شما را به نمایش می‌گذارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات