حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید نمایشگرهای QD-OLED سامسونگ احتمالا با مشکلاتی مواجه خواهد شد

سامسونگ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صفحات نمایش در جهان است و همانند سونی و ال‌جی، یکی از پیشروترین سازندگان فناوری این حوزه به شمار می‌آید. سامسونگ هر نسل محصولات جدیدی معرفی می‌کند که از لحاظ نوع تکنولوژی، کیفیت تصویر و مصرف انرژی، برتر از نسل‌های قبلی خود است. با این وجود تولید نمایشگرهای QD-OLED سامسونگ احتمالا با مشکلاتی مواجه خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

تولید نمایشگرهای QD-OLED سامسونگ شاید هنوز زود باشد

تلویزیون‌های QD-OLED جدید یکی از هیجان‌انگیزترین تلویزیون‌های CES 2022 بود که سامسونگ آن را معرفی کرد. اما آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید گسترده این پنل‌ها ممکن است به دلیل مشکلاتی در تولید آن، به تعویق بیفتد. طبق گزارشی از رسانه کره‌ای The Elec، بخش تولید صفحه نمایش سامسونگ تولید بسیار کندی را برای مدل‌هایQD-OLED تجربه می‌کند که ناشی از نرخ بازدهی پایین آن در پروسه تولید است و تصور می‌شود که این رقم بازدهی حدود ۳۰ درصد باشد.

سامسونگ روی فناوری QD-OLED سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد دلاری کرد

اگر این خبر درست باشد، این بدان معنا است که از هر ۱۰ نمایشگری که تولید می‌شود، فقط سه نمایشگر قابل استفاده است. این موضوع اصلا خبر خوبی برای سامسونگ نیست. از آنجایی که تعداد زیادی نمایشگر در پروسه تولید هدر می‌رود و تعداد کمی از تلویزیون‌های QD-OLED تولید می‌شوند، این تلویزیون‌ها تولید شده نه تنها باید هزینه‌های خود، بلکه هزینه واحدهای معیوب را نیز پوشش دهند.

از این رو، کاربرانی که امیدوارند از محصولات مجهز به نمایشگرهای QD-OLED سامسونگ لذت ببرند، شاید هنوز برای آن‌ها، داشتن چنین تجربه‌ای خیلی زود باشد و بهتر است که بیشتر منتظر بمانند. اما کسانی که این محصولات را هرچند با قیمت‌های بسیار نجومی می‌خرند، یک تلویزیون فوق‌العاده خیره کننده و با کیفیت عالی دریافت می‌کنند. نمایشگرهای QD-OLED بهترین جنبه‌های نمایشگرهای QLED (یا کوانتوم دات) و OLED را با هم ترکیب می‌کنند. این پنل‌ها می‌توانند هم رنگ‌های روشن و واضح و هم رنگ تاریک بسیار دقیقی را تولید کنند.

تولید نمایشگرهای QD-OLED سامسونگ

چه زمانی می‌توانیم تلویزیون‌های QD-OLED را تهیه کنیم؟

این عرضه محدود می‌تواند توضیح دهد که چرا تعداد کمی از برندها برنامه‌های خود را برای عرضه نمایشگر QD-OLED اعلام کرده‌اند. در حال حاضر، تنها سونی دارای یک تلویزیون QD-OLED به نام Master Series A95K است که به طور رسمی از آن رونمایی شده است. انتظار می‌رود که این تلويزیون سونی در چند ماه آینده عرضه شود. همچنین شایعه شده است که سامسونگ در حال کار بر روی نمایشگرهای QD-OLED خود است، اما در حال حاضر هیچ اطلاعات رسمی درباره آن موجود نیست.

Samsung Display به نحوه عملکرد تجاری این تلویزیون‌ها و سایر تلویزیون‌های QD-OLED توجه زیادی خواهد داشت. خبرگزاری Elec توضیح می‌دهد که قبل از سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید محصولات QD-OLED، به‌ویژه سرمایه‌گذاری در راه‌هایی برای بهبود نرخ بازدهی آن، Samsung Display می‌خواهد واکنش مخاطبان به فناوری جدید را بررسی کند.

هزینه R&D سامسونگ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ رکورد ۴.۳۷ میلیارد دلار را ثبت کرد

به گفته techradar، حتی اگر تصمیم بگیرد برای مشکلات تولید خود مبالغی نیز خرج کند، باز هم زمان می‌برد تا مشکلات صفحه نمایش سامسونگ برطرف شود. انتظار می‌رود محدودیت‌های عرضه حداقل تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد. بنابراین اگر مشتاقانه منتظر تماشای فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه خود در تلویزیون‌های QD-OLED سامسونگ هستید، شاید مجبور باشید که مدت طولانی‌تری را صبر کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا ممکن است تلويزیون‌های QD-OLED سامسونگ زودتر از موعد مورد انتظار به بازار عرضه شوند؟ آیا این تلویزیون در رقابت با محصولات مشابه سونی می‌تواند برتری خاصی داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان