حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موتورولا پتنت گوشی تاشو فلیپ با فرم تا شدن به‌سمت بیرون را ثبت کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع، موتورولا

موتورولا در اواخر سال 2019 از گوشی هوشمند تاشو Razr رونمایی کرده و در اواخر سال 2020 نیز نسخه 5G آن را با تراشه و دوربین بهبودیافته به بازار عرضه کرد. بااین‌حال، سامسونگ با معرفی سری Galaxy Z Flip و عرضه آن در بازارهای بیشتر و ارائه قیمت و مشخصات مناسب‌تر، فرصت برتری در این حوزه را از چنگ این شرکت ربود. حال به‌تازگی، موتورولا پتنت یک گوشی تاشو به سبک گلکسی زد فلیپ را ثبت کرده که برخلاف این دستگاه، ظاهرا از فرم تا شدن به‌سمت بیرون بهره می‌برد.

پتنت گوشی تاشو فلیپ موتورولا

MySmartPrice اخیرا حق اختراع WIPO را کشف کرده است که طراحی نسبتاً عجیب گوشی تاشو موتورولا را نشان می‌دهد. این حق اختراع یک ریزر تاشو به بیرون می‌باشد که برخلاف طرح‌های تاشویی فلیپ که تاکنون عرضه شده‌اند، طراحی شده است. به‌عبارت‌دیگر، صفحه‌نمایش تاشو در خارج از بدنه دستگاه باقی می‌ماند.

این مورد یک طراحی جالب را بوجود می‌آورد، زیرا به این معنی است که در مقایسه با دستگاه‌های تاشوی فلیپ دیگر مانند سری Razr یا خانواده Galaxy Z Flip، نیازی به نمایشگر خارجی (ثانویه) مجزا ندارید. درعوض، بخشی از صفحه‌نمایش تاشو به‌عنوان یک نمایشگر خارجی استفاده می‌شود که احتمالاً برای اعلان‌ها، صفحه دوربین و موارد دیگر استفاده می‌شود.

پتنت گوشی تاشو فلیپ موتورولا

پتنت گوشی تاشو فلیپ موتورولا

همان‌طور که در این پتنت مشاهده می‌شود، یک نقطه‌ضعف بالقوه برای یک دستگاه تاشو وجود دارد و آن این است که صفحه‌نمایش تاشو در برابر خط و خش محافظت نمی‌شود. بنابراین اگر موتورولا این مسیر را طی کند، به فناوری صفحه‌نمایش بادوام بیشتری نیاز دارد.

درهرصورت، این اولین گوشی تاشو با فرم تا شدن به‌سمت بیرون نخواهد بود، زیرا Royole Flexpai و Huawei Mate X/XS پیش‌تر این گزینه را ارائه کرده‌اند. اما این اولین باری است که ما یک گوشی تاشو به سبک فلیپ را با فرم تا شدن به‌سمت بیرون مشاهده می‌کنیم.

درهرصورت، شایان‌ذکر است که پتنت‌ها به‌هیچ‌وجه تضمینی برای معرفی رسمی و یا عرضه تجاری دستگاه‌ها نیستند. بنابراین نباید انتظار رونمایی از این گوشی، حداقل تا سال‌های پیش‌رو را داشته باشیم.

نظر شما درباره پتنت ثبت‌شده توسط موتورولا پیرامون طرح گوشی تاشو با سبک گلکسی زد فلیپ و با فرم تا شدن به‌سمت بیرون چیست؟ شما کدام فرم طراحی را بیشتر می‌پسندید؛ تا به بیرون و یا داخل دستگاه؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی