حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معرفی بازی Wordle؛ کلمات را حدس بزنید و پاداش دریافت کنید

در دنیای سرگرمی، معدود عناوینی هستند که بتوانند توجه بسیار زیادی را به خود جلب کنند. این موضوع در دنیای موبایل حتی کمتر هم می‌شود. امروز در ترنجی با شما هستیم تا به معرفی بازی Wordle بپردازیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

معرفی بازی Wordle؛ یک بازی جذاب و اعتیادآور

این روزها یک بازی وجود دارد که به نظر می‌رسد کل اینترنت را تحت تأثیر قرار داده است. بسیاری از کاربران ساعاتی از روز را بازی می‌کنند و در مورد آن نیز صحبت‌های زیادی مطرح می‌کنند. اما بازی محبوبی که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، چیزی نیست به جز Wordle که با وجود سادگی فراوان، بی شک یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌های اخیر است. در ادامه به معرفی بازی Wordle خواهیم پرداخت و روش‌های بهتر بازی کردن در آن را به شما خواهیم گفت.

نام Wordle در چند هفته گذشته یک طوفان در فضای اینترنت ایجاد کرده است. اگر در شبکه‌های اجتماعی هستید، شاید پست‌هایی را دیده‌اید که در آن دوستان شما به مهارت و رتبه خود در Wordle افتخار می‌کنند. حتی نسخه‌های کلون مختلفی از Wordle در اپ استور و در فروشگاه پل استور ظاهر شده و خود را به عنوان کپی‌های قانونی بازی معرفی می‌کنند و سعی می کنند از موفقیت اینبازی درآمدی کسب کنند.

معرفی بازی موبایل Neighbours from Hell؛ نوستالژی خالص

به دلیل معروف شدن وردل، تصمیم گرفتیم آن را امتحان کنیم و ببینم آیا واقعا آن طور که گفته می‌شود، محبوب است؟ به صورت کلی باید بگوییم بله، این بازی یک پله از جذاب بودن هم عبور کرده و باید آن را اعتیاد آور نامید. اما بیایید ببینیم Wordle دقیقا چیست، چگونه باید آن را بازی کنیم، و مهمتر از همه، چگونه در Wordle بازیکن بهتری شویم.

وردل دقیقا چیست؟

Wordle یک بازی کلمه‌ای است که توسط یک مهندس نرم‌افزار به نام جاش وارل (Josh Wardle) ساخته شده است که فقط یک بار در روز قابل بازی است. هدف از این بازی حدس زدن یک کلمه تصادفی پنج حرفی به نام “Wordle” است. این کلمه هر روز متفاوت است و شما فقط شش بار برای حدس زدن آن فرصت دارید. بخش جالب ماجرا این است که آن کلمه برای همه یکسان است و این باعث ایجاد حس رقابت در بین کسانی می‌شود که سعی در حل کردن معما دارند.

ممکن است از خود بپرسید پاداش این بازی چیست؟ باید بگوییم که اگر کلمه‌ای را حدس بزنید، با به اشتراک گذاشتن پیروزی خود با دوستان و رقبایتان احتمالا حس رضایت فوق‌العاده ای به دست می‌آورید و فرصتی برای نشان دادن نابغه بودن خودتان خواهید داشت. اگر کلمه را حدس نزنید، می‌توانید کلمه بعدی را در روز بعد حدس بزنید.

چرا وردل اینقدر اعتیاد آور است؟

مهم‌ترین علت اعتیاد آور بودن Worldle، ترس از شکست، اطلاع از این که شما فقط شش فرصت برای حل معما دارید و اینکه اگر شکست خوردید، راهی برای تلاش مجدد وجود ندارد، از جمله عواملی هستند که وردل را هیجان‌انگیز و حتی اعتیادآور می‌کند. در Wordle، هر حدس و گمان مهم است، بنابراین فقط یک اشتباه ممکن است منجر به شکست پازل آن روز شما شود.

معرفی بازی Super Mario Run – بازگشتی با شکوه

عنصر رقابتی که در بالا ذکر شد نیز نقش بسزایی دارد. داشتن فرصتی برای به اشتراک گذاشتن و نشان دادن دایره لغات غنی خود  یا دانش تاکتیک‌های بازی، احساس رضایتی را شما ایجاد می‌کند. یکی دیگر از دلایل اعتیاد آور بودن Wordle این است که شما فقط می‌توانید یک بار در روز بازی کنید. برای مثال یک جعبه پر از شکلات را تصور کنید. آن جعبه جلوی شماست اما می‌توانید در هر روز فقط یک شکلات بردارید.

شما یکی از شکلات‌ها را می‌خورید و می‌بینید طعم آن عالی است، اما اکنون باید تا روز بعد منتظر شکلات بعدی خود باشید. تمام چیزی که الان به آن فکر می‌کنید شکلات است. در مورد Wordle داستان هم همینطور است.

چگونه Wordle را بازی کنیم؟

با رفتن به وب‌سایت Wordle می‌توانید این بازی را تجربه کنید. هیچ برنامه‌ای برای این بازی وجود ندارد و شا می‌توانید Wordle را فقط از طریق مرورگر وب خود بازی کنید. قوانین بازی ساده است. شما باید یک کلمه پنج حرفی را در شش تلاش حدس بزنید. رنگ هر کاشی بعد از هر حدس تغییر می‌کند تا نشان دهد چقدر به کلمه حدس زدنه شده نزدیک هستید. اگر یک حرف در جای مناسب داشته باشید، کاشی آن حرف سبز می‌شود. اگر آن یک حرف در کلمه وجود داشته باشد اما در جای اشتباه باشد، کاشی زرد رنگ می‌شود و اگر حرفی در کلمه وجود نداشته باشد، رنگ آن کاشی خاکستری می‎‌شود.

نکات و ترفندهایی برای برنده شدن Wordle

چگونه در Wordle بهترین شویم؟ اینجاست که قضیه پیچیده می‌شود. هر حدس در Wordle مهم است، بنابراین باید کلماتی را انتخاب کنید که به طور بالقوه بتوانند بیشترین حروف را ترجیحا بدون تکرار آن حروف نشان دهند. به خاطر داشته باشید که کلمه مخفی ممکن است دارای حروف تکرار شونده باشد، بنابراین یک حرف ممکن است دو کاشی را اشغال کند.

کلمه آغازین مهم‌ترین کلمه است. یک کلمه خوب انتخاب کنید که به طور بالقوه بتواند چندین حرف را آشکار کند. با این کار شما از شکست خوردن نجات پیدا می‌کنید. یک تاکتیک خوب این است که با کلماتی شروع کنید که حاوی برخی از رایج‌ترین حروف در زبان انگلیسی هستند که شامل E، A، R، I، O، T، N، S، L، C، U، و D می‌باشد. همچنین خیلی خوب خواهد شد اگر با کلماتی شروع کنید که حداقل سه مصوت دارند (مانند Y).

معرفی بازی Real Racing 3 – تجربه هیجان در کنار سرعت بالا

برخی از افراد در اینترنت به این نتیجه رسیده‌اند که چندین کلمه شروع وجود دارد که به شما شانس بیشتری برای برنده شدن می‌دهد. به نظر می‌رسد کلمه “ADIEU” چنین کلمه‌ای باشد. دیگر کلمات برای شروع مناسب عبارتند از ROATE و RAISE. به گفته تایلر گلیل، برنامه نویس و طراح بازی، ROATE اولین حدس ریاضی بهینه در Wordle است و RAISE نیز دومین کلمه بعد از آن است.

معرفی بازی Wordle

اکنون، هر یک از این سه کلمه شروع را امتحان کردیم تا ببینم آیا واقعا می‌توانند شانس ما را افزایش دهند یا خیر؟ ما با هر کلمه ۵ بار تلاش کردیم و نتایج به دست آمده به این صورت است:

معرفی بازی Wordle

باید این را بگوییم که شما معمولا می‌توانید حداقل یک حرف را با استفاده از کلمات ADIEU ،ROATE و RAISE به عنوان کلمات آغازین کشف کنید. شاید هم هیچ گاه نتوانید کلمه مورد نظر را حدس بزنید. اما می‌توانید تلاش خود را انجام دهید.

معرفی بازی Wordle

یک تاکتیک خوب دیگر این است که از کلمه‌ای با سه مصوت استفاده کنید و سپس با کلمه‌ای که شامل سه مصوت دیگر است بازی را ادامه دهید (به یاد داشته باشید که حرف Y نیز درر گنجانده شده باشد). البته همه چیز به کلمه Y بستگی دارد، اما با پیروی از این تاکتیک، شانس خود را برای کشف کلمه نهایی افزایش می‌دهید.

به گفته PhoneArena، حقیقت این است که Wordle به دایره لغات غنی یا استفاده از یک فرهنگ لغت نیاز دارد و گاهی اوقات مانند یک بازی رولور روسی است. مخصوصا وقتی در تلاش ششم خود هستید و مطمئن نیستید که کلمه‌ای که انتخاب کرده‌اید، همان کلمه اصلی باشد، باید تا فردا منتظر بمانید.

جایگزین های Wordle

احتمالا شما هم مثل ما کلمه روز خود را حدس زدید و دوست دارید باز هم بازی کنید، اما نمی‌خواهید که لزوما تا فردا صبر کنید. نگران نباشید، زیرا سه جایگزین عالی برای Wordle وجود دارد.

Hello Wordl

Hello Wordl اساسا یک کپی ساده و رایگان از Wordle اصلی است. تفاوت این بازی با بازی اصلی در این است که Hello Wordl محدودیت یک بار در روز  را ندارد و می‌توانید کلماتی را که حاوی ۴ تا ۱۱ حرف هستند را کشف کنید. برای تجربه Hello Wordl می‌توانید به این سایت بروید.

Absurdle

اگر چالش‌ها را دوست دارید، قطعا این بازی را نیز دوست خواهید داشت. Absurdle نیز شبیه به Wordle است، اما تفاوت اصلی در این بازی آن است که Absurdle دارای هوش مصنوعی است که سعی می‌کند شما را از کشف کلمه مخفی باز دارد. در واقع، شما حداقل در ابتدای بازی، کلمه خاصی برای کشف کردن نخواهید داشت. هوش مصنوعی از حدس‌های شما برای محدود کردن فهرست کلمات خود استفاده می‌کند و در صورت لزوم، آن کلمه را تغییر می‌دهد. برای ایجاد کمی تعادل در Absurdle، شما حدس‌های نامحدودی برای حل معما در دسترس دارید. برای تجربه Absurdle می‌توانید به این سایت مراجعه کنید.

معرفی بازی Modern Combat 5 Blackout – شلیک های مرگبار

Primel

شاید بیشتر طرفدار نوع عددی این بازی باشید. در این صورت Wordle را فراموش کنید زیرا Primel همان بازی مورد علاقه شماست. Primel قوانینی مشابه Wordle دارد، اما شما باید یک عدد پنج رقمی را کشف کنید، نه یک کلمه پنج حرفی. برای اینکه بازی چالش برانگیزتر باشد، Primel فقط اعداد اول را برای حدس زدن می‌پذیرد. بنابراین، اگر می‌خواهید Primel بازی کنید، بهتر است در ریاضیات خوب باشید. برای تجربه Primel این سایت مراجعه کنید.

 

نظر شما در مورد معرفی بازی Wordle چیست؟ آیا شما این بازی را تجربه کرده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان