حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لوگو جدید گوگل کروم رونمایی شد: همان نسخه قبل با کمی تغییر

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

یکی از طراحان مرورگر کروم روز جمعه فاش کرد که گوگل کروم پس از 8 سال بالاخره لوگوی جدیدی با طراحی ساده تر برای همسویی با سایر تولیدات گوگل در “ارائه برندی مدرن تر” دریافت می کند. این لوگو جدید گوگل کروم به زودی در همه دستگاه ها استفاده خواهد شد. بیایید ببینیم گوگل چه چیزی را در طراحی لوگو مرورگر کروم تغییر داده است.

 

 

بیایید از بخش رنگ ها شروع کنیم. طراحی در بخش انتخاب رنگ واقعاً تغییر نکرده است، همان قرمز، آبی، سبز و زرد هنوز رنگ‌ های اصلی هستند، اما با کمی دقت گویا اشباع این رنگ ها کمی افزایش یافته و سایه‌ ها حذف شده‌اند و لوگو ظاهری صاف‌تر پیدا کرده است. در مجموع، لوگو جدید کروم تا حد زیادی بدون تغییر اما “سرزنده تر” از همیشه به نظر می‌رسد.

طراح لوگوی جدید گوگل کروم صبح امروز را با توییت زیر آغاز کرد:

لوگو جدید گوگل کروم در مقایسه با لوگو های پیشین

لوگو جدید گوگل کروم در مقایسه با لوگو های پیشین

با این حال، این بار یک تغییر عمده وجود دارد. نماد کروم بر اساس اصول طراحی سیستم عامل های مختلف به چند صورت متفاوت بهینه سازی شده است. به طور مثال گرادینت ظریفی در محیط ویندوز، ظاهری سه بعدی در macOS، و طراحی بسیار مسطح در سیستم عامل Chrome را برای مطابقت با سایر نماد های این سیستم عامل ها به کار گرفته است.

هر چند کروم در سیستم عامل های macOS و iOS چند تغییر اضافی نیز دریافت می کنند. مثلاً نسخه بتا مرورگر کروم در macOS اکنون دارای نوار جدیدی است که اشاره به واژه “BETA” دارد. یا در iOS، نسخه بتا از طرحی شبیه به طراحی اولیه نسخه های بتا به عنوان اشاره ای به برنامه های متمرکز بر توسعه دهندگان اپل استفاده می کند.

این لوگو و تغییرات جدید در چند ماه آینده در تمام دستگاه های مرتبط نمایش داده می شود، اما نسخه های بتا و Dev می توانند زودتر آن را دریافت کنند.

کروم همچنین در ماه گذشته صدمین نسخه خود را در نسخه های Canary عرضه کرد و چه راهی بهتر از یک لوگو جدید برای جشن گرفتن این نقطه عطف؟ حداقل ما فرض ‌می‌کنیم که این دستکاری واقعاً بخشی از این جشن است، حتی اگر طراح گوگل به این موضوع اشاره نکرده باشد!

 

به صورت کلی شرکت های بزرگ معمولاً علاقه به تغییرات دائمی و ریشه‌ای نماد های خود ندارند. با در نظر گرفتن این موضوع، نظر شما درباره تغییرات لوگوی جدید مرورگر کروم چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری