حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل با کاهش تولید آیپد تمرکز خود را بر افزایش تولید آیفون معطوف می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

هفته گذشته و در پی اعلام گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۲ اپل، برای شما بیان کردیم که این شرکت همچنان از محدودیت‌های عرضه رنج می‌برد. حال اکنون، یک گزارش جدید تأیید می‌کند که اپل با کاهش نرخ تولید آیپد، تمرکز خود را بر تولید آیفون گذاشته و تحویل گوشی‌ها نسبت به تبلت را در اولویت قرار داده است.

کاهش تولید آیپد اپل

بر اساس گزارش Nikkei Asia، مشتریان اپل ممکن است تا 9 هفته منتظر بمانند تا آیپد جدید خود را از سوی این شرکت دریافت کنند. این نشریه ادعا می‌کند که از اوایل نوامبر، زمان تحویل محصولات اپل را در 25 کشور و منطقه ازجمله ایالات‌متحده، چین و ژاپن تحت‌نظر داشته است.

به‌عنوان‌مثال، Nikkei گزارش می‌دهد مشتریانی که یک مدل آیپد 64 گیگابایتی سفارش داده‌اند، احتمالا تا 50 روز منتظر خواهند ماند تا آن را دریافت کنند؛ اگرچه این نشریه خاطرنشان می‌کند که این یک “افزایش جزئی نسبت به زمان تحویل 55 روزه برای سفارش‌های آیپد در اوایل دسامبر است.”

طی گزارش‌های درآمدی اپل در هفته گذشته، تیم کوک، مدیرعامل این شرکت در پرسش‌وپاسخ با خبرنگاران اعلام کرد که ماه مارس باید بهتر از دسامبر به‌نظر برسد.

“برای ماه مارس، ما می‌گوییم که محدودیت‌های کمتری نسبت به سه‌ماهه دسامبر خواهیم داشت. اگر به اشتراکات بین محصولات مختلف نگاه کنید، برخی از آن‌ها در بازار وجود دارد، اما به‌طورکلی چالش بر روی موارد قدیمی است، و این گره‌های قدیمی توسط تأمین‌کننده بوجود می‌آیند. بنابراین این مشکلات بسیار بیشتر از هر چیز دیگری بر تأمین‌کننده متمرکز است. درمقابل، ما جایی برای عبور از موانع پیدا می‌کنیم. بعضی مواقع این مشکلات وجود دارند، در شماری از مواقع نیز کم‌رنگ می‌شوند، اما ما باید تمرکز خود را در حالتی که کمبود ایجاد می‌شود، معطوف کنیم.”

کاهش تولید آیپد به‌بهانه‌ی افزایش مدت زمان انتظار برای آیفون ۱۳ پرو

کاهش تولید آیپد به‌بهانه‌ی افزایش مدت زمان انتظار برای آیفون ۱۳ پرو

Nikkei خاطرنشان می‌کند که محدودیت‌های عرضه به‌ویژه آیپد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد که باعث شده تا «درآمد برای این بخش در سه‌ماهه منتهی به دسامبر 14.1 درصد کاهش یافته و به 7.3 میلیارد دلار در سه‌ماهه منتهی به دسامبر برسد».

Wayne Lam، مدیر ارشد تحقیقات در CCS Insight، یک شرکت تحقیقاتی مستقر در لندن، بیان می‌کند:

“ازآنجایی‌که آیپد نمایشگرهای بزرگ‌تر از 8 اینچی دارد، به درایورهای نمایشگر زیادی نیاز داشته و متأسفانه درایورهای نمایشگر در گره‌های فرآیند قدیمی تولید می‌شوند که هسته اصلی مشکل تأمین نیمه‌هادی است.”

درحال‌حاضر مشتریان اگر یک آیپد جدید یا حتی پلی‌استیشن 5 می‌خواهند، باید کمی بیشتر منتظر بمانند. اوایل این هفته نیز در گزارشی اعلام شد که امکان تهیه یک آیپد مدل پایه پیش از فروردین‌ماه وجود ندارد.

ازآنجایی‌که شایعه شده است که اپل رویدادی را در اواخر فروردین و یا اردیبهشت برگزار می‌کند، جالب است که ببینیم آیا این شرکت قادر به رونمایی و عرضه مدل جدید iPad Air خواهد بود یا اینکه محدودیت‌های عرضه همچنان برنامه‌های اپل را پیچیده‌تر می‌کند.

دیدگاه شما پیرامون تغییر رویه اپل در کاهش تولید آیپد و حفظ تمرکز در تولید آيفون‌های این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی