حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فراز و فرود برندها در بازار موبایل اروپا و در سال ۲۰۲۱

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها

موسسه Counterpoint Research تحلیل سالانه خود را از بازار گوشی‌های هوشمند اروپا منتشر کرده است. این گزارش نشان می‌دهد که فروش موبایل در این بازار نسبت به سال ۲۰۲۲ حدود ۸ درصد افزایش داشته است. این دلگرم‌کننده است، اما هنوز به سطح قبل از همه‌گیری کرونا بازنگشته است. اگر به یاد داشته باشید فروش موبایل در سال 2020 حدود 14 درصد کاهش یافت. با این حال فراز و فرود برندها در بازار موبایل اروپا و در سال ۲۰۲۱ است که این گزارش را حتی جذاب تر می کند.

بازار موبایل اروپا سال ۲۰۲۱

سال گذشته رقابتی ترین سال در فضای گوشی های هوشمند اروپا بوده و برند شماره 1 در طول این سال چهار بار تغییر کرده است. نگاهی به نمودار سهم بازار موبایل اروپا در سال ۲۰۲۱ داشته باشید:

سهم برندهای مختلف از بازار موبایل اروپا در سال ۲۰۲۱

سهم برندهای مختلف از بازار موبایل اروپا در سال ۲۰۲۱

همانطور که می بینید، در طول سال ۲۰۲۱ سامسونگ بیشتر اوقات رتبه اول بود، اما اپل دو بار و شیائومی یک بار رتبه اول را کسب کردند. در ماه دسامبر، اپل به بالاترین سهم بازار خود در اروپا دست یافت. شیائومی سال 2021 را با بالاترین فروش سالانه در اروپا به پایان رساند. Oppo، vivo و Realme نیز سال گذشته بهترین سال خود را در اروپا پشت سر گذاشتند.

در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ سامسونگ با اختلاف ۱ درصد از اپل پیشی گرفت. این دو به ترتیب سهم 33% و 32% از بازار را کسب کردند. پس از آنها شیائومی با 15٪ (که از سهم ۱۷ درصدی در سه ماهه چهارم 2020 کاهش یافته است) می ایستد. جایگاه های بعدی هم برای چینی هاست. جایی که Oppo با ۷ درصد و سپس Realme و vivo هر دو با 2٪ قرار دارند. دیگر برندها در مجموع تنها 9 درصد از فروش را به خود اختصاص داده اند که در مقایسه با سه ماهه سال قبل، افت قابل توجهی 47 درصدی را نشان می دهد.

آمار سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ بازار موبایل اروپا

آمار سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ بازار موبایل اروپا

با حرکت به سمت نتایج کل سال، سامسونگ با 32 درصد سهم بازار و بدون تغییر نسبت به سال 2020، در اینجا نیز موفق شد رتبه اول را کسب کند. اپل با 26 درصد سهم بازار و رشد ۲۵ درصد سالیانه نسبت به سال 2020 رتبه دوم را دارد. پس از آن شیائومی با 20 درصد، اوپو با 8 درصد، ریلمی با 2 درصد و vivo با ۱ درصد سهم بازار در رتبه های بعدی قرار دارند.

آمار کل سال ۲۰۲۱ بازار موبایل اروپا

آمار کل سال ۲۰۲۱ بازار موبایل اروپا

نظر شما درباره عملکرد برندهای مختلف موبایل در بازار اروپا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)