حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه اینتل در سال جاری عرضه میلیون ها واحد از کارت گرافیک های سری Arc است

اینتل یکی از قدرتمندترین شرکت‌های جهان در زمینه تولید پردازنده است و حضور محصولات این شرکت در اکثر کامپیوترهای خانگی و لپ‌تاپ‌ها قابل مشاهده است. بر اساس اخبار منتشر شده، شاهد برنامه جدید اینتل در سال جاری هستیم که بر اساس آن، این شرکت قصد عرضه میلیون ها واحد از کارت گرافیک سری Arc را دارد. با ترنجی همراه باشید.

برنامه جدید اینتل در سال جاری؛ تلاش برای کسب سهم بیشتر در بازار کارت گرافیک

بر اساس توییتی که یکی از مدیران اجرایی اینتل منتشر کرده است، این شرکت سخت در تلاش است تا بر اساس برنامه جدید خود، سالانه میلیون‌ها کارت گرافیک از سری Arc را در اختیار گیمرهای پلتفرم رایانه شخصی قرار دهد. راجا کدوری (Raja Koduri)، معمار ارشد گرافیکی اینتل، در پاسخ به مقاله وب سایت PC Gamer که نامه‌ای سرگشاده به غول تراشه سازی جهان نوشته بود، این گفته را در قالب یک توئیت بیان کرده است.

مدیرعامل اینتل: کمبود تراشه حداقل تا سال 2023 پایان نخواهد یافت

این نامه به موضوع قیمت بسیار زیاد پردازنده‌های گرافیکی در شرایط فعلی اشاره می‌کند. با این امید که اینتل بتواند یک رقابت بسیار جدی را با سیر بزرگان این صنعت آغاز کند. همانطور که دیو جیمز از PC Gamer می‌گوید، شرکت‌ها برای عرضه بهترین کارت گرافیک ۲۰۲۲، نیازی به ساخت قوی‌ترین GPU ممکن ندارند، آن‌ها فقط باید تلاش کنند تا یک عملکرد رقابتی داشته باشند و در قیمت گذاری خود را در سطحی انجام دهند موریت رضایت اکثر گیمرها باشد.

برنامه اینتل در سال جاری

همانطور که می‌بینید، کدوری تاکید کرده است که این یک مسئله بزرگ برای گیمرهای رایانه‌های شخصی است و مطمئنا همینطور هم خواهد ماند. وی می‌گوید که ما مدت زیادی است که به خودمان ضربه می زنیم و حالا اینتل می‌خواهد برای رسیدن به این هدف به صورت جدی تلاش کند. از همین روی، قرار است سالیانه میلیون‌ها پردازنده گرافیکی Arc به دست گیمرهای رایانه شخصی برسد.

برای رسیدن به این هدف تا چه زمان باید منتظر ماند؟

برنامه اینتل در سال جاری

این موضوع، یک وعده بزرگ به نظر می‌رسد و صحبتی است که قطعا همگان از شنیدن آن خوشحالیم. اما در حال حاضر تنها در حد یک وعده باقی مانده است. وقتی کارت گرافیک‌های سری Arc برای اولین بار وارد بازار شدند، اینتل تا ماه مارس یا آوریل امسال، چه تعداد از آن‌ها را می‌تواند تولید کند؟ اکنون سوال مهم و کلیدی همین است. زیرا اینتل نیز باید با کمبود تراشه و هر چیز دیگری که تولید GPU خود را نسبت به AMD و Nvidia تحت تأثیر قرار می‌دهد، مقابله کند.

در بیانیه کدوری به این موضوع اشاره دارد که این یک برنامه‌ریزی بلندمدت است، بنابراین در آینده نزدیک، شاهد پیش‌بینی وقوع یک مشکل در عرضه خواهیم بود و ظاهرا بهبودهای حاصل شده در کمبود تراشه را فقط در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ باید در نظر بگیریم. آیا امیدی برای خوش‌بینی نسبت به هدف اینتل جهت سوق دادن وضعیت مشکل‌دار بازار به سمت یک وضعیت عادی‌تر وجود دارد یا خیر. در این مورد باید به افزایش بودجه این شرکت در زمینه کارت‌های گرافیک امیدوار بود.

اینتل توضیح می‌دهد که چرا تولید پردازنده های خود را به TSMC سپرده است

با این حال، نشانه‌هایی وجود دارد که افزایش تولید GPU می‌تواند از ماه مارس به بعد افزایش چشمگیری پیدا کند. با در دسترس بودن قطعات و تراشه‌های مورد نیاز، قیمت کارت گرافیک‌های این شرکت حداقل در مطقع فعلی رو به کاهش است. (این در حالی است که این قیمت‌های جدید هنوز بسیار بالاتر از برچسب‌های قیمتی مورد انتظار هستند. بنابراین، ممکن است اینتل بتواند بیش از آنچه تصور می‌کنیم بر این بازار تأثیر بگذارد. در هر صورت، کاربران از هر تولید و عرضه جدیدی استقبال زیادی خواهند کرد. به خصوص اگر اینتل بتواند با کاهش قیمت محصولات خود، قیمت محصولات AMD و Nvidia را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

به اعتقاد techradar، این شرکت فرصتی برای ورود به بازار در این مقطع دارد. همچنین ایجاد یک برداشت اولیه از ارزش پیشنهادی این بازار، راهی عالی برای انجام این کار خواهد بود. از سویی اطمینان از اینکه درایورهای گرافیکی و همچنین سخت‌افزارهای آن کاملا مناسب باشند نیز بسیار مهم است. البته هر تاخیری در به حداکثر رساندن کیفیت نرم‌افزاری محصولات قابل درک است. اما در هر صورت امیدواریم که بازه زمانی عرضه محصولات بازهم کاهش یابد. زیرا هر مقدار تاخیر در عرضه محصولات روی افزایش قیمت تاثیر گذار است.

 

نظر شما در مورد برنامه اینتل در سال جاری چیست؟ آیا اینتل می‌تواند به وعده‌های خود عمل کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان