حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون تاشو اپل بر پایه تلاش های سامسونگ، اوپو و شیائومی ساخته می شود؟!

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | اپل، شایعات

آیفون تاشو موضوعی است که واقعا مشخص نیست چه زمانی محقق می شود. اصلا اینکه تولید بشود یا نه هم می تواند در ابهام به سر ببرد. با این حال اگر هم ارایه شود به راحتی می توان گفت که آیفون تاشو اپل بر پایه تلاش های سامسونگ، اوپو و شیائومی ساخته می شود. چرا؟ بیاید کمی صحبت کنیم.

آیفون تاشو اپل

پیش از هر چیز فکر کنم نیاز به یادآوری نباشد که تمام تصاویر مورد استفاده در این مطلب مربوط به طرح های مفهومی و رندرهای غیررسمی آیفون تاشو است.

چندی پیش یکی از افشاگران معروف توییتر، اطلاعاتی را در مورد برنامه های اپل برای آیفون تاشو به اشتراک گذاشت:

برای کسانی که در مورد آیفون تاشو کنجکاو هستند، باید گفت که اپل قطعا در حال کار و آزمایش چندین نمونه اولیه است که دارای نمایشگرهای تاشو هستند. با این حال، همچنان مصالحه های بسیار زیادی در فناوری نمایشگر تاشو وجود دارد.

همچنین نگرانی هایی وجود دارد که آیا گوشی های هوشمند تاشو همچنان جایگاه خود را در بازار خواهند داشت یا منسوخ می شوند. بنابراین، اپل قصد دارد بازار را به دقت رصد کند و اشتباهات رقبای خود را بهبود بخشد.

در حالی که سایر تولیدکنندگان محصولاتی را که ظاهراً در نسخه بتا هستند، ارتقا می‌دهند، اپل مشتاق است مطمئن شود که این طراحی یک شکست از فرم فعلی آیفون نیست. آنها علاقه مند هستند که بازی طولانی را انجام دهند تا ببینند فناوری چگونه پیشرفت می کند.”

رندر غیر رسمی آیفون تاشو

رندر غیر رسمی آیفون تاشو

اگر به “آیفون تاشو” علاقه دارید، خوشحال خواهید شد که بدانید اپل در حال کار و آزمایش نمونه های اولیه iPhone Fold (نام نهایی محصول مشخص نیست) است. با این حال، نکته کلیدی از آن چند پاراگراف ممکن است به ما کمک کند به چند سوال بسیار طولانی پاسخ دهیم.

آیا اپل در نوآوری کند است یا اندروید در آن خیلی سریع است؟

در حالی که استراتژی “بازی طولانی” اپل در مورد نوآوری به خودی خود خبر تازه ای نیست، اما در سال های اخیر این استراتژی حسابی خودی نشان داده است. اپل در بازار گوشی های هوشمند در موقعیت منحصر به فردی قرار دارد. اما این موقعیت منحصر به فردی یک شبه به دست نیامده، این تجارت است.

رونق فعلی در تولید گوشی‌های هوشمند تاشو لطف دیگری را برای رشد اپل به همراه دارد که این شرکت مستقیماً آن را درخواست نکرده، اما از دریافت آن خوشحال است. خوشبختانه، به نظر می رسد اندروید همیشه خوشحال است که به ارایه پتانسیل های جدید بازار کمک کند.

فکر می‌کنید چرا شرکتی با برخی از درخشان‌ترین نیروی انسانی مهندسی، تخصص نرم‌افزار و سابقه اثبات شده در تجارت که در حال حاضر با ارزش‌ترین شرکت اپل در جهان هم هست، به ناگاه در پیوستن به بازار تاشو و تسلط بر آن ناکام است؟ همانطور که منبع خبری توییتری بالاتر اشاره کرد، اپل در مورد اینکه آیا گوشی هوشمند تاشو یک راهبرد صحیح است یا خیر، نگرانی دارد.

بیاید نگاهی به سازش‌هایی که در سال 2022 برای یک دستگاه تاشو وجود دارد داشته باشیم:

  1. ۱- گوشی‌های تاشوی بزرگ مانند دو گوشی معمولی در کنار هم هستند. این آن ها را بسیار حجیم‌تر و سنگین‌تر از گوشی های عادی می کند.
  2. ۲- تجربه چند رسانه‌ای (انتظار می‌رود یکی از اصلی‌ترین نقاط فروش باشد) با چیزهایی مانند برنامه‌هایی که برای دستگاه‌هایی با نسبت‌های صفحه‌نمایش نامتعارف ساخته نشده‌اند و ویدیوهایی که کل صفحه را پر نمی‌کنند، به خطر می‌افتد. در نتیجه دلیل بزرگی برای خرید این محصولات با نمایشگر بزرگ و نسبت تصویر نامناسب وجود ندارد.
  3. ۳- گوشی‌های تاشو معمولاً شکننده‌تر بوده و در نتیجه دوام کمتری نسبت به تلفن‌های استاندارد دارند.
  4. ۴- تلفن های تاشو بسیار کم در برابر گرد و غبار یا آب مقاومند.
  5. ۵- این محصولات به دلیل کمبود فضا برای سنسورهای بزرگتر و سخت افزار دوربین پیچیده تر، در بهترین حالت دارای سیستم های دوربین بالاتر از حد متوسط ​​هستند.
  6. ۶- محصولات تاشو هنوز هم گران هستند، اگرچه این روزها قیمت آن ها تعدیل شده است.
رندر غیر رسمی آیفون تاشو

رندر غیر رسمی آیفون تاشو

بنابراین، فکر می‌کنم هیچ کس تعجبی ندارد که اپل به دقت بازار محصولات تاشو را رصد می‌کند تا پس از ارزیابی درست و غلط‌های رقبا به تصمیم گیری بپردازد. دنیای اندروید اینجا یک نمونه زنده برای آزمون و خطای اپل عمل می کند!

در حال حاضر تیم کوک و شرکتش نشسته و تماشا می کنند که چگونه سامسونگ تلاش می کند یک گلکسی فولد بدون چروک، بدون شکاف، و یک دوربین زیر نمایشگر قابل استفاده را کنار هم قرار دهد. اما چون این فرم فکتور تاشو هنوز اثبات نشده است و مشخص نیست که تهدیدی برای آیفون هست یا نه هنوز شاهد نمونه تاشو قوی از سوی Apple نیستیم. در همین حال شاید اندروید در حال تصاحب بازار تاشوهایی باشد که آینده صنعت باشند!

گوشی‌های تاشو در سال 2022

مقایسه هواوی میت ایکس ۲ با گلکسی زد فولد ۲

مقایسه هواوی میت ایکس ۲ با گلکسی زد فولد ۲ – مدل های سال ۲۰۲۱

در سال ۲۰۲۲ می توان گفت که شیائومی، اوپو و آنر پس از اینکه سامسونگ و هواوی راه را هموار کردند در حال حرکت هستند.

شرکت‌هایی مانند شیائومی، اوپو و آنر وجود دارند که زمان خود را صرف مشاهده تلاش سامسونگ و هواوی برای تولید گوشی تاشو کردند و اکنون در حال حرکت هستند. جالب است بدانید که قیمت Mi Mix Fold شیائومی تقریباً نصف Galaxy Z Fold 3 است.

در عین حال، Oppo Find N و Honor Magic V هم قیمت کمتری دارند، اما تقریباً مطمئناً در مورد مکانیسم لولا و وجود یا عدم وجود چین خوردگی، نسبت به Fold سوم سامسونگ کاربردی تر هستند.

Oppo Find N

Oppo Find N

فرم فکتور و نسبت نمایشگر گوشی‌های تاشو اوپو و آنر می‌تواند وقتی از نمایشگر بیرونی آن‌ها استفاده می‌کنید، شما را فریب دهد تا فکر کنید آنها «تلفن‌های معمولی» هستند. چیزی که Galaxy Z Fold 3 به دلیل بلندی و باریک بودن صفحه‌نمایش بیرونی عجیب و غریب از دستیابی به آن ناکام است.

این دو چیز مهم را ثابت می کند:

  1. ۱- تماشاگر بودن در بازار تاشو نتیجه می دهد، زیرا اغلب می توانید بدون عجله برای عرضه اولین محصول نیمه آماده، دستگاه بهتری بسازید.
  2. ۲- به غیر از یادگیری از سامسونگ، شرکت های مترقی چینی تنها برنامه توسعه اپل را تسهیل می کنند. کوک و شرکت می توانند ببینند که مردم چگونه به مفاهیم و ایده های جدید واکنش نشان می دهند. چقدر حاضرند برای آنها پول خرج کنند و بعد… حرکتی انجام دهند، یا می‌دانید چیست؟ اصلا حرکتی نکنند.

سابقه طولانی اپل برای رصد تلاش های اکوسیستم اندروید در ارایه فناوری جدید

این اولین مرتبه ای نیست که چنین چیزی اتفاق می افتد. اینجا چند قابلیت مهم را برای شما آوردیم که اپل در ارایه آن ها صبورانه منتظر بود تا توسعه‌شان در اکوسیستم را ببیند و سپس آن ها را به آیفون بیاورد.

خانواده آیفون ۶

خانواده آیفون ۶

اینجا گویی مطالعه آزمایشی بر روی تعدادی از تلفن های اندرویدی انجام شده و به نوعی اندروید به عنوان یک آژانس تحقیقاتی بازار آزاد برای اپل خدمت کرده است!

۱- فبلت ها

آیفون ۶ پلاس، اولین “فبلت” اپل بود که در مقایسه با گوشی های بزرگ اندرویدی بسیار دیر عرضه شد. جالب این که با افزایش اندازه نمایشگر در خانواده iPhone 6 تا به امروز این سری عنوان پرفروش ترین سری گوشی های هوشمند را دارند!

۲- سیستم دوربین دوگانه

آیفون 7 پلاس در مقایسه با HTC One M8 دو سال تاخیر داشت، اما حالت پرتره بسیار قابل استفاده تر بود و همچنین زوم اپتیکال را به ارمغان آورد.

۳- یک سیستم دوربین سه گانه

دوباره به روشی مشابه، سری آیفون 11 پرو دیر به مهمانی دوربین سه گانه رفتند اما با خروجی و رنگ های یکپارچه در سراسر دوربین ارایه شدند. مشکلی که برخی از تلفن های اندرویدی اغلب حتی در سال 2022 با آن دست و پنجه نرم می کنند.

۴- حالت شب

هواوی و گوگل اولین کسانی بود که حالت شب مدرن را معرفی کردند. هواوی در سال ۲۰۱۸ این کار را انجام داد در حالی که اپل حدود یک سال و نیم صبر کرد تا این ویژگی را به سری آیفون 11 بیاورد. با این حال، حالت شب آیفون مسلماً متعادل‌ترین و طبیعی‌ترین حالت در بین همه تلفن‌ها بود و احتمالاً این ادعا امروز هم صادق است.

۵- ویجت ها

اپل برای همیشه منتظر ماند تا ویجت ها را به iOS بیاورد، اما وقتی این کار را کرد، اندروید 12 به سرعت ظاهر آنها را به عاریت گرفت.

۶- بازگشایی قفل گوشی با تشخیص چهره

باور کنید یا نه، اندروید 4 در سال 2011 دارای ویژگی Face Unlock بود. آیفون X اپل در سال 2017 با ویژگی بسیار پیشرفته تر Face ID  وارد شد که بسیار ایمن تر بود.

۷- طراحی «بدون حاشیه»

مطمئناً، آیفون‌ها تا آیفون 8 حاشیه‌های عظیمی داشتند. در همین حال، سامسونگ و شرکت های دیگر سال به سال تلاش کردند تا نسبت صفحه نمایش به بدنه بالاتر و بالاتری داشته باشند. با این حال، دوباره آیفون X (همزمان با آیفون ۸) ظاهر شد و بلافاصله استاندارد رویای “بدون حاشیه” را تعیین کرد.

بله، بله، بله … ناچ. اما اگر می‌توانستید با این ناچ زندگی کنید (همانطور که میلیون‌ها نفر انجام می‌دهند)، آیفون تنها گوشی بود که حاشیه‌هایی با اندازه یکسان در همه طرف‌ها به شما ارائه می‌کرد و حتی هنوز می کند!

۸- شارژ سریع

این را من اضافه می کنم، جایی که گویی اپل و سامسونگ در آن خواب هستند! نه شارژ سریع سیمی و نه بی سیم را توسعه خوبی نمی دهند و گویی اصلا مهم نیست!

مقایسه Oppo Find N با Galaxy Z Fold 3

مقایسه Oppo Find N با Galaxy Z Fold 3

«چیز بزرگ بعدی» چیست؟

آیا اندروید با شرط بندی روی فرم فکتور تاشو زمان و منابع را هدر می دهد؟

آیا من می گویم تولید کنندگان اندروید باید ساخت محصولات تاشو را متوقف کنند؟ قطعا نه.

آیا می‌خواهم بگویم که اپل، بسته به اینکه آیا تصمیم به ساخت گوشی تاشو داشته باشد یا خیر، سرنوشت گوشی تاشو را تعیین می‌کند؟ شاید.

در حال حاضر سازندگان تلفن های اندرویدی با رشد سریع در فناوری به عنوان یک علاقه مند به فناوری، به طور کاملاً رایگان، خدمات بزرگی به اپل انجام می دهند، من هم درست مثل شما عاشق نوآوری و آینده نگری هستم. من می خواهم تاشوها بهتر شوند! من میخوام یکی بخرم با این حال، هیچ یک از موارد موجود امروز نتوانسته مرا متقاعد به خرید کند.

اگر گوشی های رول شونده یا حتی هدست های AR/VR «چیز بزرگ بعدی» باشد چه؟ انتظار می رود اپل امسال یا سال آینده با هدست AR/VR خود وارد بازار شود که بدون شک بازار را آماده تحول خواهد کرد.

گوشی های رول شونده نسبت به گوشی های تاشو از مزیت ابعاد جمع و جورتر برخوردار هستند که می تواند نمایشگر بزرگتر را ارایه کند اما مثل ۲ تا موبایل روی هم نباشد!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید آینده محصولات هوشمندِ همیشه متصل به ما را موبایل ها ادامه می دهند یا وارد واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می شود؟ من فکر می کنم گوشی تاشو یا رول شونده اصل آینده نباشند و “چیز بزرگ بعدی” باید همان هدست های VR/AR باشند! به همین دلیل حتی عدم عرضه آیفون تاشو خیلی برایم عجیب نیست.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

نویسنده به شدت سطحی به مسائلی مثل گوشی تاشو و دوربین دوگانه و سه گانه گوشی ها و…. نگاه کرده
همچین تیتر های زردی خودش عاملی هست که این سایت ترنجی که چندین برابر فعلی بازدید داشته و راحت هر پستش به ده بیست تا نظر می‌رسد به این حال امروز دچار بشه
این تیتر های زرد خودش خوراک چهار تا کاربر فنبوی ترول مثل Mehpsa هست که بیان ترول مفت بکنن
به جای بحث های کاربردی و علمی که در گذشته توی این سایت صورت میگرفته الان وضع سایت شده مثل الان که یا کلا هیچ نظر و بازدیدی نیست یا چند تا کامنت هیتر و ترول رو فقط میبینم فقط.
از کاربرهای قدیمی سایت هم همه مثل Ahmad و M.b و دکتر ناظز و نیما عرفانی و…. دیگه کلا توی این سایت نمیان

مصطفی‌ بشری

سلام آقای عطایی پاسخ دادن و منم هنوز در سایت هستم رفیق قدیمی… برای شما عزیزان خبر پوشش میدم (:

mehpsa

اگر قرار بود طرفداران اپل بدون تعصب نظر بدهند که دیگه طرفدار اپل نبودند و گوشی ۴۰۰ دلاری رو ۱۱۰۰ دلار نمیخریدند

Farcry

جالبه طبق نظر نویسنده انگار اپل با جاسوس هاش طرح و پنت همه گوشی های آینده سامسونگ رو داره که بیاد تا سامسونگ گوشی تاشو بدون چین خوردگی بده بیرون سریع ازش کپی کنه آیفون تاشو بسازه
دوربین دو‌گانه و سه گانه جالب بود که گفته شده اپل اومده از اندروید کپی کرده
چند مدل از گوشی های نوکیا قبل از اینکه اندروید ساخته بشه دوربین دوگانه داشتن
پس بهتر بود بگید اندروید و اپل از نوکیا کپی کردن

vahid

برادر من نمیخوام از ترنجی و نویسنده های مطالب دفاع کنم ولی اگه یکم عمقی تر نگاه میکردی خیلی بهتر بود مطالبی که در این سایت و دیگر سایتهای مربوط به تکنولوژی وجود داره برگردان فارسی مطالبی هستش که تو سایتهای مطرح تکنولوژی دنیا هستش که با زحمت ترجمه و ادیت میشه و در اختیار کاربرای فارسی زبان قرار میگیره،حالا شاید گاهی سرتیتر با سرتیر اصلی فرق داشته باشه ولی هیچ کدوم ساخته صد درصد نویسندگان ترنجی نیست که شما اینجوری جبهه گرفتی،،میخوای هم جبهه بگیری و انتقاد کنی برو تو سایت اصلی که به زبان اصلی این مطلب رو منتشر کرده جبهه گیری کن،،
در مورد نبودن کاربرای قدیمی هم باید بگم اولا به خاطر این نیست که سایت ضعیف شده،من خودم خیلی وقته خواننده این مطالب هستم ولی کامنتی نمیزارم دلیل بر این نیست که خواننده مطالب نباشم
بعدشم هم شرایط اقتصادی و اجتماعی طوری شده که دیگه حوصله بحث و جدل برای برای کسی نمونده
شرکتهای تولید کننده تکنولوژیم فعلا تکنولوژی خاصی تولید نکردن که بخوان کسیو به وجد بیارن عزیز

mehpsa

علاوه بر فناوری هایی که ذکر کردید اپل در بخش اینترنت نسل پنج، دوربین پیروسکوپی، نمایشگر با نیت و رفرش بالا، باطری و شارژر پر قدرت ، شارژر معکوس و …. چیزهای دیگر هم عقب بوده و هست،
مهمترین دلیل عدم ورود اپل به گوشی تاشو گرون بودن این محصول هست ،شرکت هایی مثل سامسونگ، شیامی اپو و … به خاطر طمع کم محصول رو حتی با سود ۱۰ درصدی میفروشن که باز هم قیمت نهایی محصولات تاشو به ۱۸۰۰ دلار میرسه ، حالا فرض کنید اپل بخواهد این محصول رو بسازد و مثل همیشه با سود ۱۳۰ درصدی عرضه کنه که قیمت به راحتی نزدیک ۵،۶ هزار دلار میشه که متاسفانه افراد کمی حاظر میشن کادوی چند هزار دلاری بخرن و به تبنیجر ها هدیه بدن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)