حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش جهانی گوشی هوشمند برای اولین بار از سال 2017 رشد 4 درصدی را ثبت کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، تجاری

بازار جهانی گوشی های هوشمند برای اولین بار در پنج سال گذشته رشد ۴ درصدی را ثبت کرده و فروش سالانه آن‌ها نیز، اکنون به 1.39 میلیارد دستگاه در سال 2021 رسیده است. مؤسسه تحقیقات آماری Counterpoint بیان می‌کند که علی‌رغم رشد ۴ درصدی، فروش سالانه همچنان پایین‌تر از سطح پیش از همه‌گیری کرونا بوده که دلیل عمده آن نیز، مشکلات مربوط به کمبود قطعات می‌باشد.

رشد ۴ درصدی فروش جهانی گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱

برای مقایسه، عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند در سال 2017 که بالاترین میزان در پنج سال گذشته بوده، به 1.55 میلیارد دستگاه رسیده است؛ رکوردی که کماکان شکست‌ناپذیر باقی مانده.

احیای رشد فروش گوشی‌های هوشمند به‌دلیل تقاضای متوقف‌شده پس از اوج همه‌گیری در مناطقی مانند آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و هند تلقی می‌شود. در ایالات‌متحده، بیشترین تقاضا برای اولین پیشنهاد اپل درزمینه‌ی پشتیبانی از شبکه 5G از سری آیفون 12 بود. در هند، فروش خوب ناشی از نرخ جایگزینی بالاتر، در دسترس بودن بهتر و گزینه‌های تأمین مالی جذاب‌تر از دلایل رشد فروش می‌باشد. بااین‌حال، چین غافلگیرکننده ظاهرشده، زیرا این بازار به‌دلیل مشکلات عرضه همراه با مشکلات تقاضا ناشی از طولانی شدن چرخه جایگزینی دست‌وپنجه نرم کرده است.

فروش جهانی گوشی‌های هوشمند اپل در سال 2021 با 18 درصد رشد به رکورد 237.9 میلیون دستگاه در سال 2021 رسیده که دلیل آن استقبال زیاد از سری آیفون 12 می‌باشد. این شرکت مستقر در کوپرتینو حتی با پشت سر گذاشتن vivo به برترین برند گوشی‌های هوشمند در چین تبدیل شد و درنتیجه در سه‌ماهه چهارم 2021 از سامسونگ به‌عنوان برند شماره یک گوشی در سطح جهان پیشی گرفت.

رشد ۴ درصدی فروش جهانی گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱

رشد ۴ درصدی فروش جهانی گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱

عرضه جهانی شیائومی نیز به رکورد بالایی رسیده و درمجموع فروش 190 میلیون دستگاه در سال 2021 را ثبت کرده است که رشد 31 درصدی در سال را نشان می‌دهد. درحالی‌که این شرکت در نیمه اول سال عملکرد خوبی را از خود به‌جای گذاشته، کمبود عرضه در نیمه دوم سال 2021 باعث شد تا به جایگاه پنجم کشور خود سقوط کند.

همچنین OPPO یکی دیگر از تولیدکنندگانی می‌باشد که در سال 2021 رکورد فروش را بدست آورده است، با رشد 28 درصدی و فروش 143.2 میلیون دستگاه. اوپو به‌دلیل محدودیت‌های عرضه در سه‌ماهه پایانی آسیب جدی دید و بخش بزرگی از عرضه آن‌ها مانند شیائومی به نیمه اول 2021 خلاصه می‌شود.

vivo به‌صورت سالانه 21 درصد رشد کرده و در سال گذشته فروش 131.3 میلیون دستگاهی را به‌ثبت رسانده است. این مورد به‌لطف نفوذ آفلاین قوی و سبد محصولات گسترده این شرکت می‌باشد. بااین‌حال، پس از پیشی گرفتن اپل از این کمپانی در چین، در سه‌ماهه چهارم سال 2021، سهم این شرکت به 9 درصد کاهش یافت.

نظر شما درباره آمار فروش جهانی گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی