حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش آیفون اپل در چین برای اولین بار در شش سال گذشته از رقبا پیشی گرفت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تجاری

طبق جدیدترین گزارش منتشرشده توسط مؤسسه آماری و تحقیقاتی Counterpoint Research، اپل به‌واسطه‌ی فروش قوی آیفون در سه‌ماهه چهارم سال 2021، برای اولین بار در شش سال گذشته به برترین برند گوشی هوشمند در چین تبدیل شده است.

فروش آیفون اپل در چین

درحالی‌که فروش گوشی‌های هوشمند در چین برای سومین فصل متوالی در سه‌ماهه چهارم سال 2021 با 9 درصد کاهش سالانه روبرو شد و فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2021 برای چهارمین سال متوالی دو درصد کاهش یافت، اپل درنهایت Vivo را پشت‌سر گذاشته و به برترین برند گوشی‌های هوشمند این کشور تبدیل شد. درمجموع، اپل 23 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند چین را در سه‌ماهه چهارم سال 2021 به خود اختصاص داده که بالاترین سهم بازار تاکنون در این کشور است.

برندهای داخلی چینی ویوو، اوپو، آنر و شیائومی به‌ترتیب در جایگاه‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم قرار گرفتند. Mengmeng Zhang، تحلیلگر Counterpoint Research دراین‌باره اظهار داشت:

“عملکرد خیره‌کننده اپل به‌دلیل ترکیبی از استراتژی قیمت‌گذاری و سود حاصل از کسب سهم فروش مدل‌های پرمیوم هواوی بود. اپل درست پس از عرضه آیفون 13 (هفته 39) در ماه سپتامبر به مقام اول چین رسید. پس از آن، در مدت‌زمان بیشتری از فصل چهارم در جایگاه برتر باقی ماند. آیفون 13 جدید به‌دلیل قیمت اولیه نسبتاً پایین‌تر در چین و همچنین دوربین کارآمد و ویژگی‌های 5G این موفقیت را به‌همراه داشت. علاوه‌بر این، هواوی، رقیب اصلی اپل در بازار پریمیوم، به‌دلیل ادامه تحریم‌های ایالات‌متحده با کاهش فروش مواجه شده است.”

فروش آیفون اپل در چین

فروش آیفون اپل در چین

سه‌ماهه چهارم سال 2021 اولین باری بود که اپل از فصل چهارم سال 2015 و زمانی که چرخه‌ی ارتقاء به گوشی‌های سری آیفون 6 در اوج خود بود، به برترین برند فروشنده گوشی هوشمند در چین تبدیل شده است. کانترپوینت درادامه بیان می‌کند که موفقیت اپل در بازار گوشی‌های هوشمند بالارده و لوکس، برندهای چینی را تشویق می‌کند تا محصولات خود را در این بخش تقویت کنند.

دیدگاه شما پیرامون فروش قوی آیفون در چین در ماه‌های منتهی به پایان سال ۲۰۲۱ میلادی و کسب مقام اول این شرکت در بازار شرق دور چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی