حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت Adapter Charging گوگل به کروم بوک ها خواهد آمد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، گوگل

قابلیت های هوشمند عموما جذاب هستند و زندگی را راحت تر از می کنند. ایده های این قابلیت ها حتما از ذهن یک کاربر خلاق و البته زجرکشیده (!) برخواسته است. در جدیدترین این دست قابلیت ها باید گفت که قابلیت Adapter Charging گوگل به کروم بوک ها خواهد آمد. البته نحوه عملکرد آن با آنچه که در گوشی های پیکسل گوگل دیدیم متفاوت است.

قابلیت Adapter Charging گوگل

عمر باتری چیزی است که بسیاری از ما در مورد گوشی های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ های خود نگران آن هستیم. این به آن دلیل است که فناوری فعلی باتری از نظر تعداد شارژها و همچنین میزان شارژدهی باتری در حالت شارژ کامل عملکرد درخشانی ندارد.

این سبب می شود که ما معمولاً وقتی در حال کار هستیم، مدام مجبور باشیم به شارژ دستگاه‌های خود بپردازیم. با گذشت زمان این منجر به تحلیل رفتن باتری می شود و شاید 1 تا 2 سال بعد، متوجه شوید که عمر باتری لپ تاپ یا موبایل یا … شما به اندازه گذشته دوام نمی آورد. همانطور که گفته شد، خبرهای خوبی برای دارندگان Chromebook وجود دارد زیرا Google به دنبال ارائه شارژ تطبیقی یا Adaptive Charging ​​به این محصولات است.

این براساس یک گزارش جدید گفته می شود که این ویژگی می‌تواند به Chromebookها بیاید. در گوشی Pixel نحوه کار ویژگی مذکور به این صورت است که وقتی تلفن شما در طول شب ها به برق وصل می‌شود، آهسته تر شارژ خواهد شد تا مواردی مانند گرما و استرس وارد شده به باتری را کاهش می‌دهد و در نتیجه طول عمر آن حفظ می‌شود.

این ویژگی البته برای کروم‌بوک‌ها، دقیقاً به همین شکل کار نمی‌کند و از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا سعی کند عادت‌های شارژ شما را یاد بگیرد و سرعت شارژ آن را در بازه های مختلف تعیین کند. بنابراین، برای مثال اگر معمولاً Chromebook خود را شارژ می‌کنید و کارهای زیادی را در طول روز روی آن انجام می‌دهید، دستگاه می‌داند که این بازه زمانی است که به شارژ کامل دستگاه نیاز دارید.

با این حال، شب‌ها که زیاد از آن استفاده نمی‌کنید اما همچنان آن را به برق متصل می‌کنید، ممکن است سرعت شارژ را کاهش دهد زیرا فکر می‌کند واقعاً به آن نیاز نخواهید داشت. به نظر نمی رسد این ویژگی هنوز فعال باشد، اما ممکن است چیزی باشد که کاربران Chromebook می توانند در آینده منتظر آن باشند.

نظر شما درباره چنین قابلیتی چیست؟ شاید در بعضی موارد هوشمندسازی نیازی نباشد یا حداقل نباید به صورت پیش فرض فعال شود. تصور کنید کاربری را که از این قابلیت اطلاعی ندارد و گاهی خارج از روتین خود کار می کند و شاهد کندتر شارژ شدن دستگاه خود است!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)