حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هندزفری آیفون های مختص بازار فرانسه نیز به زودی حذف خواهد شد!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

با آنکه آیفون های اپل در حال حاضر حتی از کلگی شارژر نیز بی بهره اند، اما به دلیل قوانین خاص موجود در فرانسه اپل از سپتامبر ۲۰۲۱ پذیرفت که در جعبه گوشی های هوشمند خود یک هندزفری قرار دهد. با این حال گفته می‌شود که این اختلاف نظر میان شرکت اپل و دولتمردان فرانسه حل شده و به زودی هندزفری آیفون های مختص بازار فرانسه نیز حذف خواهد شد.

آیفون های مختص بازار فرانسه به دلیل قوانین این کشور دارای هندزفری بودند

قانون فرانسه به وضوح می‌گوید که تمام گوشی‌های فروخته شده در این کشور باید دارای لوازم جانبی باشند که بتواند در هنگام استفاده از تلفن، قرار گرفتن سر کاربر در معرض تشعشعات رادیو الکتریک را محدود کند. اپل قبلاً هندزفری ها را به‌عنوان بخشی از بسته آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۰ کنار گذاشته بود. با  وجود حذف هندزفری، اما آیفون های مختص بازار فرانسه به دلیل قانون فوق‌الذکر تا کنون شامل هدفون بوده اند. هم اکنون اما یک بازنگری جزیی در قانون باعث حل اختلافات دولت فرانسه و این غول فناوری آمریکایی شده است. در حال حاضر قانون فرانسه به طور خاص تصریح می‌کند که تولید کنندگان گوشی های هوشمند ملزم به ارائه هندزفری در کنار تلفن های خود نیستند.

اپل فروش آیفون های بدون هدفون خود در فرانسه را از ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن) آغاز خواهد کرد. اما فروشندگان گوشی های هوشمند در فرانسه از ۱۷ ژانویه (۲۷ دی ماه) از ارائه هندزفری با دستگاه های آیفون خودداری کرده اند! بسته بندی های جدید آیفون تنها یک کابل لایتنینگ به USB-C به عنوان لوازم جانبی خواهد داشت. مطابق با گزارش GizmoChina مسئولین فرانسوی درک درستی از تشعشعات گوشی های هوشمند نداشته اند و همین موضوع باعث اختلاف با کمپانی اپل شده است. در واقع هیچ خطر قابل توجهی در هنگام استفاده از تلفن های هوشمند، سلامتی شما را تهدید نمی‌کند. و استفاده از هندزفری نیز چندان کمکی به دوری از تشعشعات موجود نمی‌کند.

شارژر و هندزفری از جعبه آیفون ۱۲ حذف شد

اپل با حذف لوازم جانبی اصلی از جعبه گوشی های هوشمند خود با ادعای حفظ محیط زیست، با انتقادات بسیار زیادی مواجه شده است. اما قانون فرانسه می‌توانست باعث التیام برخی از کاربران معترض شود. متاسفانه این قانون در حال حاضر نیز اصلاح شده است.

نظر شما درباره حذف هندزفری، شارژر از جعبه های آیفون چیست؟ آیا این کار واقعا به دلیل حفظ محیط زیست انجام شده یا بر اساس منفعت طلبی این شرکت؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی