حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

11 چیزی که یک گیمر باید داشته باشد!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در این مطلب قصد داریم به معرفی ۱۱ چیزی بپردازیم که گیمرها به آن نیاز دارند،‌ از اکانت گیم‌پس گرفته تا گوشی‌های گیمینگ بسیار خوبی که در بازار موجود هستند و تجربه بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

اپ‌استور و گوگل‌پلی مملو از بازی‌هایی هستند که از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند. همین موضوع موجب شده تا بسیاری از گیمرهای PC به‌سمت گوشی‌های هوشمند گیمینگ روی بیاورند. جای تعجب هم نیست که شرکت‌ها و تولیدکنندگان بزرگی همچون شیائومی، سامسونگ و ایسوس دست به ساخت گوشی‌های هوشمندی با محوریت گیمینگ بزنند؛ گوشی‌هایی که مشخصات خوبی را به‌خود اختصاص داده‌اند.

از جمله مشخصاتی که تأثیر بسیار زیادی بر گوشی‌های گیمینگ دارد، می‌توان به سیستم خنک‌کننده ویژه، تراشه‌های قدرتمند، شارژدهی زیاد و سریع، نمایشگری بزرگ با نرخ نوسازی بالا و امکانات نرم‌افزاری مختص اشاره کرد. در این مطلب به معرفی بهترین گوشی‌ گیمینگ سال 2021 موجود در بازار ایران و بهترین گوشی مخصوص بازی می‌پردازیم و بهترین‌های هر کدام را در بازه‌های قیمتی متفاوت به‌شما معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین گوشی‌های گیمینگ

بهترین گوشی گیمینگ تا ۹ میلیون تومان

پرداخت هزینه‌ای بیشتر تا 9 میلیون تومان موجب می‌شود تا از تراشه‌ای پرچم‌دار برخوردار باشید و پوکو اف 3 (Xiaomi POCO F3) انتخاب خوبی با این ارزش است. تراشه Snapdragon 870 5G وجه تمایز و نقطه قوت این محصول نسبت به دستگاه‌‌های دیگر است که در دو مدل با رم‌های 6 و 8 گیگابایت عرضه می‌شود. در ساخت این محصول از شیشه جلو و پشت گوریلا گلس 5 استفاده شده و با فریمی پلاستیکی،  وزن 196 گرم را به خود اختصاص می‌دهد.

اسپیکرهای استریو در این دستگاه به‌کار رفته و فاقد جک 3.5 میلی‌متری است. باتری 4520 میلی امپر بر ساعت این محصول نیز باعث می‌شود تا تنها در 52 دقیقه به شارژ 100 درصد برسد. این محصول یک گزینه مناسب در لیست بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی است.

بهترین گوشی گیمینگ تا ۲۰ میلیون تومان

می 11 (Xiaomi Mi 11)  ممکن است در میان محصولات دیگر، چندان چشم‌گیر نباشد و در مقایسه با گوشی‌های موفق‌تری همچون ROG ایسوس، از مشخصات بهتری برخوردار نباشد اما صفحه‌نمایش AMOLED آن، تجربه‌ای شگفت‌انگیز را برای کاربران به ارمغان می‌آورد که توانایی نمایش 1 میلیارد رنگ را در خود دارا است. در ساخت آن از شیشه‌های گوریلا گلس استفاده شده تا هنگام بازی، صدمه‌ای به صفحه‌نمایش وارد نشود و بدنه آلومینیومی آن، ظاهر زیبایی را برای می 11 شیائومی به‌همراه داشته است.

درست همانند می 11i، این گوشی از تراشه پرچم‌دار Snapdragon 888 5g در بطن خود بهره می‌برد. نقطه قوت این محصول نسبت به می 11i، باتری 4600 میلی‌آمپری آن است که از شارژ سریع 55 وات پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در مدت زمان 45 دقیقه به 100 درصد شارژ دست پیدا کند که برای گیمرها یک نقطه قوت بسیار خوب محسوب می‌شود و زمانی که در حال بازی هستید، نگران شارژ خود نخواهید بود.

بهترین گوشی گیمینگ تا ۳۰ میلیون تومان

برند Republic of Gamers (یا به اختصار ROG) زیرمجموعه شرکت ایسوس، یکی از شناخته‌شده‌ترین تولید‌کنندگان قطعات کامپیوترهای گیمینگ است که در چند سال گذشته وارد حوزه گوشی‌های هوشمند گیمینگ شده است و محصولات موفقی را به‌بازار جهانی عرضه کرده است. پنجمین نسل از گوشی‌های گیمینگ راگ تحت عنوان راگ فون 5 (ROG Phone 5) با تراشه Snapdragon 888 و باتری 6000 میلی‌آمپری، عملکردی باورنکردنی را به‌کاربران ارائه می‌دهد و در لیست بهترین گوشی ‌گیمینگ ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد.

صفحه‌نمایش بزرگ 6.78 اینچی این گوشی با نرخ نوسازی 144 هرتز، تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش را هنگام بازی کردن برای دوست‌داران گیم فراهم می‌کند تا بتوانید تجربه‌ای روان‌تر در محیط بازی‌های مختلف داشته باشید. ویژگی جالب توجه دیگری که در راگ فونت 5 به‌کار رفته، دکمه‌های لمسی با فناوری فراصوت در بدنه گوشی است که گوشی را به دسته کنسول شبیه می‌کند؛ چه از این بهتر!

سرویس گیم پس چیست؟

در پاسخ به این سوال که سرویس گیم پس چیست؟، می‌توانیم بگوییم که سرویس ایکس باکس گیم‌پس یک پکیج اختصاصی از سوی شرکت مایکروسافت است که کاربران با خرید آن می‌توانند به صدها هزار بازی توسعه‌یافته از سوی استودیوهای بازی‌سازی مختلف، دسترسی داشته باشند. این سرویس دقیقاً چیزی شبیه به EA Play و Uplay است، منتها فاقد یک ناشر خاص است. در حقیقت تمام بازی‌های عرضه شده از زمان کنسول ایکس باکس ۳۶۰ تاکنون (بدون در نظر گرفتن عناوین انحصاری یا مولتی پلتفرم) در سرویس مذکور موجود است.

برخلاف سرویس PS Now که کاربران نمی‌توانند تمام بازی‌ها را در کنسول یا رایانه‌های شخصی دانلود کنند، همه بازی‌هایی که در آرشیو سرویس Xbox Game Pass است، قابلیت دانلود را داشته و می‌توانید بدون اتصال به اینترنت از آن‌ها استفاده کنید.

هزینه تهیه اشتراک ماهیانه این سرویس ۹.۹۹ دلار است که در صورت تهیه سرویس Xbox Game Pass Ultimate، قیمت نهایی آن به ۱۴.۹۹ دلار در ماه هم می‌رسد. هرچند که کمپانی مایکروسافت روند خیلی خوبی را برای جذب مشتری در پیش گرفته و هر از گاهی تخفیف‌های چشمگیری را روی اشتراک‌های این سرویس قرار می‌دهد.

با این حال، کاربرانی که برای اولین ماه و به‌شکل آزمایشی، قصد دارند گیم‌پس را تهیه کنند، می‌توانند با پرداخت ۱ دلار برای یک ماه به تمام بازی‌های این سرویس دسترسی داشته باشند.

در زمان عرضه ( سال ۲۰۱۷) مجموعاً ۱۰۰ بازی از نسل هفتم از طریق سیستم backward-compatible در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت، اما هم اکنون آرشیو این سرویس بسیار کامل‌تر از قبل شده و به‌راحتی می‌توان گفت که بیش از ۱۰۰۰ عنوان در ۱۵ ژانر مختلف در دسترس بازیکنان است.

گیم لیست ایکس باکس گیم پس به صورت ماهیانه به‌روزرسانی می‌شود و در این حین که بازی‌های جدید وارد چرخه می‌شوند، به همان تعداد نیز بازی‌های مختلف از لیست خارج می‌شوند. در مجموع با استفاده از این سرویس می‌توانید به خیل عظیمی از بازی‌های به‌روز و قدیمی و چه‌بسا محبوب دست پیدا کنید و از تجربه بسیار خوب اکوسیستم ساخته‌شده توسط مایکروسافت بهره ببرید.

اندروید باکس چیست؟

اندروید باکس چیست؟ دستگاه‌های اندروید باکس یا به شکل یک باکس رسیور یا به شکل دانگل در بازار عرضه می‌شوند که به تلویزیون وصل شده و اپلیکیشن‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهند. با استفاده از اندروید باکس می‌توان به اپلیکیشن‌های Video On-Demand یا به اختصار VOD، سایت‌های ویدیویی و برنامه‌های شبکه تلویزیونی دسترسی داشت از تجربه جدیدی در حوزه تماشای فیلم و ویدیو بهره برد.

اندروید باکس‌ها برای اضافه کردن سیستم‌عامل اندروید به تلویزیون‌هایی که قدیمی‌اند یا از سیستم‌عامل‌های متفرقه استفاده می‌کنند، کاربردی به‌شمار می‌آیند که به کاربر برای دسترسی به محتوای بیشتر و افرایش قابلیت‌های تلویزیون کمک می‌کند. این دستگاه‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند و هر کدام قابلیت‌های متفاوتی دارند. نقطه مشترک تمام دستگاه‌های اندروید باکس، توانایی آن‌ها در اجرای سیستم عامل اندروید تی وی (Android TV) است اما ممکن است با توجه به توسعه‌دهنده‌ها و تولیدکنندگان متفاوت، رابط کاربری‌های مختلفی از هر کدام شاهد باشیم.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Monarch

یه گیمر فقط باید پول داشته باشه بقیش دیگه خود به خود حل میشه :)))))))))))))))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات