نرم افزار CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management به معنی مدیریت برقراری ارتباط با مشتری ابتدا به منظور کمک به کسب و کارهای مختلف و ایجاد تعاملات با مشتریها قدیمی و جدید و حفظ آنها ساخته شد. اما CRM امروزه از یک سیستم بسیار ساده به ابزاری پرقدرت تبدیل شده است.
با استفاده از این نرمافزار فرآیندهای بازاریابی، فروش، حسابداری، خدمات پس از فروش و اطلاعات به روز دیگر مدیریت میشوند و به سازمانها کمک میکند که بهترین تصمیم را برای حال و آینده بگیرند. با توجه به اینکه این روزها اکثر کسب و کارها در حال رقابت با یکدیگر هستند، خرید نرم افزار CRM برای توسعه و پایداری سیستم فروش سازمانها و شرکتها یک راهکار بسیار مفید است. برای آشنایی بیشتر با نرم افزار CRM و مزایای آن تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
نرم افزار CRM چیست و استفاده از آن چه اهدافی را دنبال میکند؟
نرم افزار CRM مجموعهای از چند ابزار است که با ایجاد ارتباط طولانی و هوشمند با مشتری به سازمانها کمک میکند که در شناسایی، جذب و پرورش مشتریهایی که منجر به سودآوری میشوند، موفق باشد. این نرم افزار نقش تاثیرگذاری در تحقق یافتن هدفهای رقابتی سازمانها و افزایش فروش دارد و اطلاعات مهم برقراری ارتباط موثر با مشتریان مانند نام و نام خانوادگی، نام شرکت یا سازمان، عنوان و نوع شغل، ایمیل، شماره تماس و حسابهای شبکههای اجتماعی را در فرمهایش ذخیرهسازی میکند و باعث ایجاد هماهنگی در بین تیمهای داخل سازمان میشود.
کاربران در همه ساعات شبانهروز به اطلاعات مشتریها دسترسی مستقیم دارد. با این قابلیت از تعامل با مشتریان دیدی 360 درجهای ارائه خواهد شد. با ایجاد و جمعآوری بانک اطلاعاتی از مشتریان در واحدی یکپارچه میتوان جزئیات مربوط به سابقه ارتباطی با مشتریان، لیستی از قراردادها و معاملههای، یادداشتها، قرارهای ملاقات و پیگیریهای دیگر را مشاهده کرد.
نرم افزار CRM قابل شخصی سازی است و امکان تحلیل و پیشبینی فرصت فروش و دیدگاه مشتری و همچنین تاریخچه تعاملات کسب و کارها با مشتریان را برای ارائه خدمات فراهم آورده است. یکی از اهداف استفاده از نرم افزار CRM این است که با برقراری تعامل شرکتها با مشتریان باعث افزایش سودآوری آنها و حفظ مشتریان شوند.
به طور کلی به کار بردن سیستمهای مدیریت برقراری رابطه با مشتریها با هدف یکپارچه شدن فرایند بازاریابی، فروش محصولات و پشتیبانی از مشتریان انجام میشود. با کمک این نرم افزار مدیریت مشتریهای بالقوه و جدید در قالب شبکههای اجتماعی و ایمیل هزینه زیادی را در بر ندارد و به دیدی جامع و کامل از نرخ تبدیل مشتری بالقوه به فزوش بیشتر، مدیریت کردن کانالهای مربوط به بازاریابی و سزنخهای تجاری و غیره میرسد.
آشنایی با مزایای نرم اقزار CRM
با ثبت شدن اطلاعات برای مدیریت فروش در این نرم افزار یک بانک اطلاعاتی بسیار کامل و یکپارچه از مشتریها و همچنین فعالیتهای برقراری ارتباط با آنها به وجود میآید. مدیریت شرکت با استفاده و بررسی فعالیتهایی که از قبل در ارتباط با مشتری انجام شده، اطلاعاتی جامع و کامل درباره سابقه و وضعیت مشتری به دست آورد.
با اطلاع از نحوه برگزاری مذاکراتی که جریان دارد و مرحله فروش و فعالیتهای مربوط به پبشبرد فروش این امکان به وجود خواهد آمد که در کل مجموعه کسب و کار، مدیریت به همه فعالیتهای در حال انجام رسیدگی و نظارت کند و فروشندگان هم به راحتی بتوانند به پیگیری فعالیتهای خود بپردازند.
با وجود ابزارهای گزارش ساز و گزارشهای از پیش ساخته به همراه اطلاعات کامل و یکپارچه شرایطی برای مدیران ایجاد میشود که گزارشهایی متناسب با کسب و کار برای مواقع مورد نیاز بسازند و باعث افزایش وسعت دید خود شوند. این گزارشها شامل دلایل شکست خوردن مذاکرات، تعیین حجم فروشهای قبلی، مشخص شدن مشتریانی که مدتهاست از خدمات استفاده نمیکنند و غیره میباشد.
با کمک کمپینهای بازاریابی در نرم افزار CRM میتوان میزان اثر بخشی فعالیتها و همچنین اثر بخشی کانالهای بازاریابی را به خوبی و به طور دقیق اندازهگیری نمود.
مدیران کسب و کار میتوانند هر زمانی که بخواهند از تمام فعالیتهای برنامهریزی شده که توسط کارشناسان فروش و بازرگانی و تیم پشتیبانی انجام شده است، اطلاع پیدا کند و در صورت نیاز برنامههای کاری و فعالیت کارکنان را اطلاح کند.
کارشناسان فروش و بازرگانی و به طور کلی کارکنات شرکت یا سازمان با استفاده از کارتابل نرم افزار خرید CRM میتوانند به اولویت بندی و برنامهریزی وظایف خود بپردازند و اجازه ندهند که امور مربوط با مشتریان به فراموشی سپرده شوند.
با کمک اطلاعات و خدماتی که مشتریان در بازههای زمانی از گذشته تا به امروز دریافت کردهاند، این امکان وجود دارد که خدماتی را که مشتری نیاز دارد در زمانهای مناسب به او پیشنها داده شود.
وقتی قراردادها و خدمات ارائه شده توسط این نرم افزار ذخیره میشود، میتوان به راحتی نحوه سرویسدهی و ارائه خدمات به مشتریان را کنترل و مدیریت کرد. با این قابلیت میتوان در زمان مناسب کالاهای شامل گارانتی را تعیین کرد و قراردادهای خدمات پس از فروش را تمدید کرد.
چه کسب و کارهایی از مزایای نرم افزار CRM سود میبرند؟
ابزارهایی مانند CRM برای پیگیری و برآورده نمودن نیازها و خواستههای مشتریان استفاده میشود و به شرکتها کمک میکند که فرایندهای فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش را با کیفیت بهتری انجام دهند. این سیستم نرمافزاری برای کسب و کارهایی که سر و کار زیادی با مشتریان دارند و همواره باید تعاملات و اطلاعات مربوط با مشتری را پیگیری کنند، بسیار مفید است.
کسب و کارهایی که برای تعامل با مشتری از طریق واحدهای مختلف سازمان به پیگیری و اطلاعات یکپارچه نیاز دارند هم از این نرم افزار بهره میبرند. هر کسب و کاری که باید سازمان فروش خود را مدیریت کند و تصویری کامل و جامع از فرآیندهای فروش خود ارائه دهد، برای مدیریت اهداف و سامان بخشیدن به عملکرد کارکنان خود به نرم افزار CRM نیاز دارد. کسب و کارهایی که رضایتمندی مشتریان آنها تاثیر بسزایی در افزایش موفقیت آنها ایفا میکند، فرصت فروش آنها به میزان زیادی از دست رفته است و به دلیل حضور در بازار رقابتی به جذب مشتری و فروش بیشتر احتیاج دارند و به این هدف از طریق تعامل موثر با مشتری و ارائه خدمات مناسب به او میرسند همگی از این نرم افزار استفاده میکنند.
خرید نرم افزار CRM از سایت ویپینگ
اگر میخواهید تعداد مشتریهای کسب و کار خود را افزایش دهید و به مدیریت فروش خود کمک کنید، برای خرید نرم افزار CRM از سایت ویپینگ با آدرس اینترنتی http://Voiping.ir اقدام کنید. در واقع بهترین اقدام برای مدیریت ارتباطات با مشتریان خرید نرم افزار CRM و استفاده از آن است. با کمک این نرم افزار مفید امکان کسب درآمد بیشتر به میزان زیادی افزایش مییابد.
سایت ویپینگ بر اساس تفکری نمادین و واقعگرا در حوزه ICT و فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد شده است و از کسب و کارهای نوپا حمایت میکند. امکانات موجود در نرم افزار CRM ویپینگ شامل سازگاری با مراکز تلفن مبتنی بر VOIP، صدور پیش فاکتور و فاکتور به طور حرفهای، گزارشگیری کاملا دقیق از سیستم فروش، سیستم پیگیری و یادآوری خودکار، انعطاف پذیری بالا و غیره است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان سایت ویپینگ با شماره تلفن موجود در سایت تماس بگیرید.