حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی بخریم یا سامسونگ؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

این روزها بازار خرید و فروش انواع تلفن های هوشمند بسیار داغ شده است و برندهای مختلفی در بازار هستند که این گوشی ها را با ویژگی های متفاوت روانه بازار می کنند.

در بازار کشور ما شیائومی و سامسونگ از پرطرفدارترین برندهای موجود در بازار هستند؛ به همین دلیل بسیاری از افراد دوست دارند تفاوت بین این دو را بدانند تا بتوانند در زمان خرید تصمیم درستی بگیرند. در ادامه این مطلب از برخی نقطه نظرات مهم محصولات این دو شرکت را با هم مقایسه می کنیم تا شما بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

  • 1- تعداد نمایندگی ها

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید انواع گوشی باید به آن توجه داشته باشید تعداد نمایندگی های آن است؛ چرا که زمانی که گوشی شما خراب می شود تنها یک نمایندگی معتبر می تواند به دادتان برسد. خوشبختانه با توجه به اینکه شیائومی و سامسونگ از پرطرفدارترین برندهای ایران هستند نمایندگی های زیادی در سراسر کشور دارند. اما پیشنهاد ما به شما خرید از مهر سرمستان بهترین نمایندگی گوشی شیائومی و سامسونگ است؛ شرکتی که خدماتی کاملا با کیفیت را ارائه می دهد تا خیال شما از بابت همه چیز کاملا راحت باشد.

  • 2- تنوع محصولات

در مقایسه با سامسونگ، شیائومی شرکت تأسیسی است و به همین دلیل به دنبال کسب شهرت در بازارهای جهانی است. پس تعجبی ندارد که محصولات متنوع تری را به بازار عرضه کند. البته سامسونگ نیز برای حفظ نام خود بی کار نمانده و هر سال با ویژگی های جدید کاربران را شگفت زده می کند. اما اگر بخواهیم مقایسه ای میان این دو داشته باشیم باید بگوییم که تنوع محصولات شیائومی بیشتر است. بنابراین اگر قصد خرید گوشی  دارید می توانید انواع گوشی های هوشمند این دو شرکت را از شرکت خدمات و تجاری مهر سرمستان با گارانتی معتبر و قیمت مناسب خریداری کنید.

  • 3- قیمت محصولات

هر دو برند انواع گوشی های میان رده، بالا رده و پایین رده را تولید می کنند و از نظر بازه قیمتی می توان محصولاتی متنوع با ویژگی های مختلف را در میان آن ها دید. اما اگر نگاهی به لیست مشخصات بیندازیم متوجه خواهیم شد که شیائومی اغلب در گوشی های خود ویژگی هایی بسیار عالی را ارائه داده است. لنزهای دوربین باکیفیت، سرعت عملکرد بالا و باتری قدرتمند چیزی است که در گوشی های میان رده یا پایین رده سامسونگ دیده نمی شود اما این رقیب چینی با سخاوت آن ها را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

  • 4- دوام و طول عمر

سامسونگ یکی از برترین برندهای جهان است و در آمریکا رقیب جدی اپل به شمار می رود؛ این شهرت و اعتبار اتفاقی نیست و در اثر تولید محصولات باکیفیت به دست آمده است. البته منظور ما این نیست که محصولات شیائومی بادوامی را روانه بازار نمی کند. اما اگر بخواهیم از نظر کیفیت قطعات، مقایسه ای داشته باشیم باید بگوییم که سامسونگ برنده بازی است.  در واقع با خرید از نمایندگی گوشی سامسونگ خیال شما از بابت دوام و طول عمر آن ها کاملا راحت خواهد بود و مطمئن هستید که به اندازه ای که هزینه کرده اید و حتی بیشتر می توانید از گوشی خود استفاده کنید.

  • 5- به روز رسانی های نرم افزاری

رابط کاربری اصلی مورد استفاده در گوشی های برند چینی MIUI است و این شرکت تا سال ها به روز رسانی های آن را در اختیار کاربران قرار می دهد. حتی گوشی های ارزان تر و پایین رده نیز در لیست آپدیت ها قرار دارند و تا چند وقت دیگر هم جدیدترین نسخه از این رابط کاربری یعنی نسخه 13 را دریافت خواهند کرد. سامسونگ در این بخش کمی ضعیف عمل کرده است و همین موضوع ممکن است باعث افت عملکرد محصولات بعد از مدتی کارکرد شود. البته سامسونگ با ارائه آپدیت های اندروید این مشکل را تا حدی حل کرده است؛ در مقابل شیائومی در مورد به روز رسانی اندروید چندان خوب عمل نکرده است.

  • 6- دوربین ها

طبیعی است که کیفیت دوربین های یک گوشی بستگی به این دارد که در کدام یک از دسته های پایین رده، میان رده یا بالا رده طبقه بندی می شود. اما اگر نگاهی به لنزهای دوربین گوشی های پایین رده و میان رده هر دو برند بیندازیم متوجه می شویم که شیائومی برنده میدان است. این شرکت چینی در بسیاری از گوشی های خود در بخش دوربین ها بسیار عالی عمل کرده است و شما با پرداخت هزینه ای کم می توانید یک گوشی با قابلیت عکاسی فوق العاده در اختیار داشته باشید.

اما اگر وارد دنیای گوشی های گران قیمت و بالا رده بشویم سامسونگ برنده بدون رقیب خواهد بود؛ این شرکت بر روی محصولات بالا رده خود سرمایه گذاری زیادی کرده و امکانات قابل توجهی را در آن قرار داده است. به همین دلیل با خرید این تلفن های هوشمند می توانید تجربیات متفاوت و بسیار جذابی از عکس برداری با گوشی را سپری کنید و عکس هایی متفاوت و بسیار جذاب بگیرید.

  • 7- باتری

در دنیای امروز کاربران اهمیت زیادی برای باتری و دوام آن قائل می شوند و به همین دلیل شرکت ها توجه ویژه ای به این بخش دارند. سامسونگ و شیائومی نیز به عنوان دو تا از بزرگ ترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در این بخش کاملا موفق عمل کرده اند. در همه محصولات این دو برند می توانید باتری های پرقدرت و بادوامی را پیدا کنید که ساعت ها نیازی به شارژ ندارند. نکته مهم اینکه در کشور ما برخی افراد سودجو ممکن است باتری اصلی گوشی ها را با نمونه های تقلبی جایگزین کنند. به همین دلیل اکیدا توصیه می کنیم که به سراغ شرکت هایی بروید که گارانتی گوشی کامل و معتبری را ارائه می دهند و همه محصولات آن ها دارای گواهی اصالت کالا است. از این طریق مطمئن خواهید بود که یک گوشی باکیفیت با قطعات اصلی کارخانه را تحویل می گیرید.

سامسونگ یا شیائومی؛ کدام یک را بخرم؟

قطعا پاسخ دادن به این سوال تا حد زیادی وابسته به بودجه شما است؛ اینکه قصد دارید چقدر سرمایه صرف خرید یک تلفن همراه بکنید حد و مرز انتخاب های شما را کاملا محدود می کند. به طور کلی می توان گفت که اگر قصد خرید یک گوشی اقتصادی یا میان رده را دارید بهتر است به سراغ محصولات برند چینی بروید. چرا که امکانات قابل توجهی را می توانید پیدا کنید که بسیار فراتر از قیمت هستند. اما در بخش گوشی های بالا رده توصیه می کنیم که محصولات برند کره ای را انتخاب کنید که در عرصه جهانی نیز امتحان خود را پس داده اند و از رقبای جدی آیفون به شمار می روند.

از کجا بخریم؟

فرقی نمی کند که چه گوشی از کدام برند می خرید؛ تا زمانی که آن را از فروشگاهی مطمئن با گارانتی معتبر تهیه نکرده باشید امکان دارد که محصولی تقلبی با قطعات بی کیفیت را به شما تحویل دهند. پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات گارانتی مهر است؛ شرکت خدمات و تجاری مهر سرمستان یکی از معتبرترین شرکت های وارد کننده انواع گوشی، لپ تاپ و تجهیزات IT که حدود 20 سال در این زمینه سابقه فعالیت دارد. کلیه محصولات این شرکت دارای گواهی اصالت کالا هستند و با گارانتی 18 ماهه ارائه می شوند. به همین دلیل خیالتان از بابت کیفیت و اصالت محصولات کاملا راحت خواهد بود و می توانید تا سال ها از آن ها استفاده کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات