حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ردیاب چگونه کار می‌کند؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

حتما شما هم نگران دارایی‌های ارزشمندتان مانند ماشین، اشیا گران‌قیمت و حتی اشخاص هستید. کاملا حق دارید! چون این روزها آمار سرقت بالا است و به‌عنوان مثال هر ماه در تهران حدود 1000 پراید دزدیده می‌شود. بنابراین باید دنبال راهی برای کنترل و محافظت از دارایی‌های ارزشمند مادی و معنوی‌تان باشید. خرید ردیاب خودرو یا ردیاب شخصی یکی از بهترین روش‌های محافظت از اتومبیل است. در ادامه در مورد ردیاب خودرو به‌طور کامل توضیح می‌دهیم و می‌گوییم ردیاب چگونه کار می‌کند؟ از شما نیز دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بررسی تاریخچه ردیاب‌ها، محصولی به جا مانده از جنگ جهانی اول

اولین بار شوروی در سال 1957 ماهواره‌ای به هوا پرتاب کرد. کارشناس‌های MIT در بررسی‌هایشان متوجه شدند فرکانس‌هایی که از این ماهواره فرستاده می‌شود، براساس موقعیت ماهواره تغییر می‌کند. آن‌ها از این موقعیت ایده گرفتند و بعد از مدتی تحقیق توانستند برای ارتش آمریکا یک سیستم موقعیت یاب طراحی کنند. این سیستم اولین بار برای اهداف نظامی مثل هدف‌یابی شلیک موشک یا مشخص کردن مسیر هواپیماهای جنگنده استفاده شد.

بعدها با همکاری شرکت‌های فناوری، سیستم‌های پیشرفته‌تری طراحی شدند و حدود 24 ماهواره به فضا فرستادند. این ماهواره‌ها هر کدام در مداری مشخص، هر 12 ساعت یک‌بار دور زمین می‌چرخند. از سال 2000 به بعد استفاده عمومی از این سیستم‌های ردیاب آزاد شد و در صنایع مختلف و برای موارد متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند. این روزها موقعیت دقیق هر سیستم مجهز به موقعیت یاب یا همان GPS به کمک ماهواره‌ها روی زمین مشخص می‌شود. هرچه GPS به ماهواره‌های بیشتری متصل باشد، اطلاعات دقیق‌تری از موقعیت مکانی‌اش به دست می‌دهد.

ردیاب خودرو برپایه اطلاعات دریافت شده از ماهواره‌ها عمل می‌کند

شما می‌توانید ردیاب را روی اشیای باارزش، افراد یا حتی حیوانات نصب کنید و از موقعیت جغرافیایی‌ آن‌ها باخبر شوید. قبل از  خرید ردیاب خودرو بهتر است با نحوه عملکرد و اینکه ردیاب چگونه کار می‌کند بیشتر آشنا شوید و در مورد اجزای اصلی آن بیشتر بدانید. هر ردیاب از دو بخش اصلی تشکیل می‌شود:

GPS، چیپستی برای دریافت و ارسال اطلاعات و موقعیت جغرافیایی

GPS وظیفه‌ دریافت اطلاعات مکانی از جمله طول، عرض، جهت و سرعت را  به ‌صورت لحظه به لحظه به عهده دارد. GPS به کمک اطلاعات ماهواره‌ای، موقعیت جغرافیایی ردیاب را شناسایی می‌کند و اطلاعات دقیق را به سرور ارسال می‌کند.

سیم‌کارت، قطعه‌ای کاربردی در ردیابی آنلاین خودرو و افراد

داده‌هایی که GPS دریافت کرده است باید به نحوی به کاربر منتقل شود. سیم‌کارت ردیاب داده‌ها را از GPS می‌گیرد و از طریق پیامک یا اپلیکیشن به کاربر منتقل می‌کند.

در واقع GPS ردیاب با سه تا چهار ماهواره ارتباط دارد و اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی را دریافت می‌کند. این اطلاعات هر لحظه به‌روز می‌شوند. مختصات دریافتی GPS از طریق پروتکل  GPRSبه سرورهای مرکزی فرستاده می‌شوند. ردیاب‌ها برای این‌که بتوانند اطلاعات را به سرور بفرستند به سیم‌کارت نیاز دارند. سیم‌کارت مورد استفاده باید از پروتکل GPRS پشتیبانی کند.

در نهایت اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی خودرو با پیامک یا به کمک نرم‌افزار به اطلاع کاربر می‌رسد. کاربر با این روش از موقعیت مکانی خودرو باخبر می‌شود و می‌تواند راحت و بی‌دردسر خود را به اتومبیلش برساند.

بررسی انواع ردیاب‌ها، موقعیت جغرافیایی هیچ وسیله و فردی را از دست ندهید

کاربرد و عملکرد دقیق ردیاب‌ها در رهگیری و اطلاع‌سانی موقعیت جغرافیایی باعث استقبال گسترده از این محصولات شد. به دنبال همین استقبال گسترده افراد بسیاری اقدام به طراحی و تولید انواع ردیاب‌ها کردند. در حال حاضر ردیاب‌ها بر اساس موارد استفاده به 3 دسته کلی تقسیم می‌شوند:

ردیاب خودرو و موتورسیکلت؛ در کم‌ترین زمان به خودرویتان برسید

آمار سرقت خودرو و موتورسیکلت بسیار بالا است و خرید ردیاب جاسوسی کوچک می‌تواند جلوی خیلی از اتفاق‌های غیرمنتظره را بگیرد. ردیاب خودرو به‌صورت مخفی در اتومبیل نصب می‌شود و امکانات مختلفی را در اختیار مالک خودرو قرار می‌دهد. شما می‌توانید اتومبیل‌تان را از راه دور خاموش کنید یا در صورت سرقت با کمک پلیس خیلی زود به خودرویتان برسید. این نوع ردیاب قابلیت‌های دیگری هم دارد و در صورت ضربه خوردن یا باز بودن درها از طریق اپلیکیشن به شما هشدار می‎‌دهد.

ردیاب شخصی و پرسنلی؛ ویژه مراقبت از افراد آسیب‌پذیر و کم‌توان

کودکان، نوجوانان، افراد بیمار، مسن و کم‌توان ذهنی و همین‌طور اشخاصی که دچار بیماری آلزایمر هستند به مراقبت بیشتری نیاز دارند. ردیاب‌های شخصی به شما در مراقبت بیشتر و دقیق‌تر از این افراد کمک بسیاری می‌کند. ردیاب‌های اشخاص قابلیت شنود دارند و اطلاعات را تا مدت‌های طولانی حفظ می‌کنند.

ردیاب نظامی؛ قوی‌ترین نوع ردیاب خودرو

این نوع ردیاب مصارف نظامی دارد و علاوه‌بر این در خیلی از سازمان‌ها، ارگان‌ها و شرکت‌ها استفاده می‌شود. نیروهای پلیس برای پیدا کردن افراد مجرم یا کانتینرهای مختلف از این نوع ردیاب استفاده می‌کنند. شرکت‌های حمل بار و ترانزیت هم از ردیاب نظامی برای اطلاع از محل دقیق پرسنل و همین‌طور سفارش‌های مشتریان بهره می‌برند.

کاربردهای مختلف ردیاب در زندگی روزمره و صنایع

انواع ردیاب کاربردهای مختلفی دارند. مثلا ردیاب خودرو برای موتورسیکلت و اتومبیل مناسب است و برای دانستن موقعیت بچه‌ها یا سالمندان می‌توانید به فکر خرید ردیاب جاسوسی باشید. در ادامه کاربردهای مختلف ردیاب را توضیح می‌دهیم. ردیاب برای موارد زیر قابل استفاده است:

  • • کنترل و ردیابی خودروهای شخصی
  • • کنترل و ردیابی بچه‌ها، نوجوانان، افراد مسن و بیمارهای ذهنی
  • • نظارت روی خودروهای خدمت‌رسانی مثل آمبولانس، آتش‌نشانی و پلیس
  • • ردیابی و کنترل سرویس‌های حمل مسافر درون شهری و برون‌شهری مثل تاکسی و اتوبوس
  • • کنترل مسیر و توقف خودروهای حمل بار مثل تریلر و کامیون
  • • کنترل پرسنل برخی از شرکت‌ها و موسسات

استفاده از ردیاب می‌تواند در مسیر رسیدن به هدف، همراه خیلی از مشاغل و موقعیت‌های مختلف باشد.

خرید انواع ردیاب باکیفیت و مطمئن از فروشگاه آنلاین ایمن ردیاب

ردیاب یکی از بهترین وسیله‌ها برای محافظت از دارایی‌های ارزشمند و همین‌طور افراد مهم و آسیب‌پذیر است. بنابراین برای خریدش باید وسواس به خرج دهید و نهایت دقت را داشته باشید. بهتر است برای خرید ردیاب از یک فروشگاه مطمئن اقدام کنید تا خیال‌تان از هر نظر بابت کیفیت، قیمت و کارایی دستگاه راحت باشد.

شرکت ایمن ردیاب یک تولید کننده و از طرفی بزرگ‌ترین واردکننده انواع ردیاب شخصی و جی پی اس خودرو در ایران است. دستگاه‌ها از نظر میزان کارایی، کیفیت قطعه‌ها، حافظه و نگهداری شارژ کاملا مطمئن هستند. شما می‌توانید از طریق فروشگاه آنلاین ایمن ردیاب با محصولات این شرکت و مشخصات آن‌ها آشنا شوید. در نهایت بعد از انتخاب محصولی متناسب با نیازتان، کاملا بدون واسطه و با قیمت‌هایی مناسب از سایت ایمن ردیاب خرید کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات