حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 نام رسمی تراشه پرچمدار بعدی اژدهای سرخ

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | کوالکام

خانواده تراشه های پرچمدار کوالکام را تحت برند سری ۸۰۰ می شناختیم. کوالکام سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفت که تراشه پرچمدار جدید خود را که در پرچمدارهای ۲۰۲۲ استفاده خواهند شد را تغییر نام بدهد. نام این تراشه جدید Snapdragon 8 Gen 1 است. حدس کم خطایی خواهد بود اگر بگوییم نام نسل بعدی آن به سادگی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ خواهد بود اما خب این رسما تایید شده است. بله، کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 نام رسمی تراشه پرچمدار بعدی اژدهای سرخ خواهد بود.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲

کوالکام یکی از بازیگران اصلی در صنعت تولید تراشه های عموما موبایلی است. بازار معمولاً منتظر ورود جدیدترین پردازنده پرچمدار کوالکام است. به گفته مدیرعامل کوالکام آقای کریستیانو آمون، نسل بعدی پردازنده های پرچمدار این شرکت با نام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ارایه خواهد شد.

او توضیح داد که دلیل لغو نامگذاری سه رقمی تراشه های سری اسنپدراگون 8، ساده سازی شناخت مصرف کنندگان است. البته من شخصا چنین اعتقادی ندارم ولی خب کوالکام اینطور فکر می کند. آن ها می گویند با سیستم نامگذاری جدید، نیازی به شناسایی کد تراشه برای عموم کاربارن نیست بلکه آن ها به سادگی شماره نسل را در نام گذاری می بینند.

با این حال باز هم مشخص نیست که این مدل نام گذاری تا چند نسل ادامه خواهد داشت. بدیهی است که کوالکام نمی خواهد در سری اسنپدراگون 8 گیر کند. به نظر می رسد که پس از چند نسل در “سری 8” باید یک “سری اسنپدراگون 9” وجود داشته باشد.

در مورد محصولات منتشر نشده، Anmon همچنین تکرار کرد که پردازنده کامپیوتر طراحی شده توسط تیم خریداری شده Nuvia در سال 2022 در سطح آزمایشگاهی تولید و در سال 2023 تجاری خواهد شد. او گفت که Nuvia بهترین تیم طراحی CPU کوالکام است. Anmon مدعی است که هدف این پردازنده بازیابی مزیت رقابتی در عملکرد است.

شما منتظر اسنپدراگون ۸ نسل ۲ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)