حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اجرای بازی Prince of Persia روی اپل واچ

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، بازی

فکر کنید که مثلا روی ساعت هوشمند خود چه کارهایی می توانید بکنید؟ نوتیفیکیشن؟ پایش فعالییت های ورزشی؟ تایمر، چک کردن آب و هوا و …؟ بازی چطور است؟! واقعا با آن نمایشگر کوچک شاید فکر کنید که کسی هوای بازی کردن روی این اندازه به سرش نزند اما ما شاهد اجرای بازی Prince of Persia روی اپل واچ هستیم!

بازی Prince of Persia روی اپل واچ

در ویدیو جدیدی که منتشر شده می بینیم اپل واچ برای بازی کلاسیک شاهزاده ایرانی 1989 استفاده شد.

بازی Prince of Persia در سال 1989 که برای Apple II منتشر شد به جاوا اسکریپت پورت شده است. این به این معنی است که بازی می تواند بر روی Apple Watch شما اجرا شود.

بازی Prince of Persia سال 1989

بازی Prince of Persia سال 1989

با وجود نداشتن مرورگر وب مورد نیاز برای بازی شاهزاده ایرانی 1989 یک توسعه دهنده نرم افزار نشان می دهد که چگونه می توان بازی را روی ساعت اپل اجرا کرد.

بازی Prince of Persia از طریق هر مرورگر وب با مراجعه به princejs قابل پخش است و می توان آن را روی تلفن هوشمند، تبلت، لپ تاپ یا رایانه رومیزی خود پخش کرد.

ما آن را در مرورگر وب امتحان کردیم اما تجربه مشابه در اپل واچ امکان پذیر نیست زیرا این دستگاه فاقد مرورگر وب است. پس چگونه الیور کلمنز توسعه دهنده نرم افزار توانست به این شاهکار دست یابد؟ بیاید ویدیو آن را ببینیم:

 

 

با این حال با اپل واچ این امکان وجود دارد که از پشت مچ دست خود وبگردی کنید، زیرا watchOS از محتوای وب برای رندر کردن هنگام باز کردن لینک در iMessage پشتیبانی می کند.

اپل واچ می تواند بازی کامپیوتری Apple II (مدل سال ۱۹۷۷) را اجرا کند

پورت جاوا اسکریپت این توسعه دهنده از Prince of Persia بر روی هر دستگاهی که دارای مرورگر وب باشد بدون مشکل اجرا می شود و با توجه به اینکه اپل واچ یک سخت افزار قدیمی نیست، می تواند بازی طراحی شده برای Apple II را نیز اجرا کند.

بدیهی است که از آنجایی که هیچ دکمه فیزیکی بر روی اپل واچ وجود ندارد و همانطور که در ویدیو نشان داده شده است، کنترل‌ها در ابتدا کمی گیج‌کننده هستند و عادت کردن به آن‌ها در ابتدا سخت است، اما ما معتقدیم که از پتانسیل اجرای چنین چیزی قدردانی خواهید کرد.

پورت جاوا اسکریپت تقریباً با وضوح مشابه اپل واچ اجرا می شود. اپل واچ سری 7 که جدیدترین مدل از خانواده گجت های پوشیدنی این شرکت است، دارای رزولوشن 396 در 484 است، با توجه به نسبت تصویر بنابراین حداکثر رزولوشن بازی 280 در 192 است.

نظر شما درباره این تلاش های جالب توسعه دهندگان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)