حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ جدید غیرقابل رفع آیفون امکان سرقت اطلاعات کاربران را فراهم می‌کند

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، مشکلات

اپل همیشه از امنیت و محافظت «غیرقابل نفوذ» که به کاربران آیفون ارائه می‌دهد افتخار کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که سیستم عامل iOS بسیار ایمن تر از اندروید است. با این حال، آیا iOS آن‌طور که این شرکت و کاربرانش معتقدند واقعا غیرقابل نفوذ است؟ اخیراً، ZecOps باگ جدیدی در آیفون را با نام NoReboot شناسایی کرده است، که امکان دسترسی و سرقت اطلاعات کاربران را فراهم می‌کند.

باگ جدید آیفون NoReboot نامیده می‌شود

برای آنکه درک بهتری از باگ جدید آیفون که NoReboot نامیده می‌شود داشته باشیم، باید بدانیم که این باگ به زبان ساده تر همان «خاموش کردن گوشی به طور ساختگی» است. حتما می‌دانید اگر اپلیکیشنی در سیستم عامل iOS شروع به استفاده از میکروفون و یا دوربین آیفون شما کند، متوجه آن خواهید شد. اما هنگامی که گوشی در حالت «Fake Shutdown» باشد مهاجم نه تنها می‌تواند از راه دور به میکروفون و دوربین دسترسی داشته باشد، بلکه تقریباً هرکاری را می‌تواند بدون هشدار به کاربر انجام دهد.

متاسفانه باید بگوییم اگر مهاجمی با استفاده از این روش بخواهد اطلاعات شما را به سرقت ببرد، حتی ریبوت کردن آیفون نیز باعث جلوگیری از سوء استفاده او نخواهد شد. زیرا NoReboot با تزریق کدهای مخرب به سه فرآیند پس زمینه InCallService، SpringBoard و backboardd کار می‌کند که مسئول فرآیند راه اندازی مجدد آیفون هستند. متاسفانه به گفته ZecOps، یک آپدیت نرم افزاری نمی‌تواند این مشکل را برطرف کند و این شکاف امنیتی امکان سوء استفاده در هر نسخه از iOS را برای مهاجمین فراهم می‌کند!

مطابق با گزارش GizChina، تیم کوک که هم اکنون مدیر عامل کمپانی اپل است، چندی پیش در یک مصاحبه مجازی مدعی شده است که سیستم عامل اندروید ۴۷ برابر iOS بد افزار دارد. تیم کوک همچنین مدعی شده است: «برای دهه ها، ما بر حفاظت از حریم خصوصی کاربران اپل تمرکز کرده ایم. استیو یک بار گفت که حریم خصوصی این است که به کاربران به طور ساده درباره اسناد توضیح داده شود. و از آن ها اجازه گرفته شود. این اجازه باید بارها درخواست شود و ما سخت تلاش کرده‌ایم تا به این امر برسیم.»

تیم کوک

مدیر عامل اپل، همچنین اشاره کرد که سیستم عامل اپل تنها یک اپ استور دارد. علاوه بر این، همه برنامه ها باید قبل از ورود به اپ استور، توسط اپل مورد بررسی دقیق قرار گیرند. او همچنین بیان می‌کند که اندروید می تواند چندین فروشگاه برنامه داشته باشد. کوک در این مصاحبه مجازی از علاقه خود به هوش مصنوعی و واقعیت افزوده نیز صحبت کرد. این بدان معناست که اپل ممکن است قصد داشته باشد دستگاه AR خود را ظرف یک یا دو سال عرضه کند.

باگ های جدید سری آیفون ۱۳ توسط کاربران گزارش شد!

نظر شما چیست؟ آیا سیستم عامل تلفن های هوشمند اپل، آن‌طور که ادعا می‌شود امنیت کاربران را تضمین می‌کند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
galaxy note13 pro max

۸۰ درصد مشکلات اندروید به خاطر بدافزاره
ولی فعلا این مشکل نو_ریبوت ربطی به اندروید نداره…

mehpsa

یه روز یه باگ از آیفون گزارش نشد دنیا تعجب کرد ، طفلک ها می‌دونن سیستم عاملشون گند زده بخاطر همین این همه با محدودیت و کم کاربردی عرضه می‌کنند ولی باز هم باگ پیدا میشه،
آیفون بعد از مرگ استیون فقط یک سیب گندیده هست که با قیمت گزاف به مشتری های ساده اش چپانده میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی