حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

این وسایل هنگام سفر همیشه لازم است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

مسافران سبک‌های مختلفی سفر می‌کنند. بعضی از مسافران سفر با وسیله نقلیه شخصی را انتخاب می‌کنند. مسافران دیگری نیز هستند که برای سفر از قطار، اتوبوس و هواپیما استفاده کرده و اولویت آنها برای سفر لذت بردن از مسیر و جاده است.

زمان شروع سفر باید وسایلی را همراه داشته باشید. شاید بتوان گفت بدون بعضی از وسایل آغاز سفر سخت و تا حدودی ناممکن باشد. برای جمع‌آوری وسایل مورد نیاز سفر، روزهای سفرتان را در نظر داشته باشید و مشخص کنید از چه وسیله‌ای قرار است استفاده کنید.

لیست وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی را بنویسید و مشخص کنید به چه وسایلی نیاز خواهید داشت. این لیست را بر اساس نوع اقامتگاهی که قرار است در آن سکونت داشته باشید تهیه کنید. ویلا، هتل، بوم‌گردی و… انواع اقامتگاه است. تمامی این اقامتگاه‌ها را از سایت جاباما انتخاب کنید و سفر خوبی را شروع کنید.

مدارک شناسایی

 

اگر زمانی تصمیم برای یک سفر دارید قبل از شروع هر کاری مدارک شناسایی خود مانند کارت ملی، شناسنامه و پاسپورت را فراموش نکنید. همراه داشتن این مدارک زمان سفر از مهم‌ترین لوازمی است که باید داشته باشید. این مدارک زمان تحویل گرفتن اقامتگاه نیز برای شما کاربرد داشته و لازم است.

زمان سفر با ماشین شخصی داشتن بیمه‌نامه ماشین، بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، کارت ماشین، گواهی‌نامه رانندگی و… از ملزومات مسافرت با خودرو است.

زمان تحویل اقامتگاه همراه بودن مدارک شناسایی لازم است. شما باید رزرو اقامتگاه خود را از قبل انجام داده و زمان سفر فقط مرحله تحویل را انجام دهید. جاباما، مرجع رزرو اقامتگاه به صورت رایگان در ایران است. زمان رزرو از جاباما وسایلی که باید همراه داشته باشید را با نوع اقامتگاه خود مطابقت دهید.

لوازم شخصی

لوازم شخصی از نظر هر کسی متفاوت است اما در کل به لوازمی گفته می‌شود که در طول شبانه روز استفاده زیادی داشته باشد. حوله ضروری‌ترین وسیله در زمان سفر است. زمان سفر استحمام برای رفع خستگی استفاده خواهد شد.

یکی از مشکل‌ترین قسمت‌های گزینش لوازم شخصی انتخاب لباس است. برای انتخاب لباس زمان سفرتان را در نظر داشته باشید. هر فصل از سال لباس مخصوص و مناسبی برای خود دارد. شهری که برای سفر انتخاب کرده‌اید نیز برای خود لباس خاصی خواهد داشت. شما برای سفر به جنوب ایران مانند جزیره قشم، کیش، بندرعباس، بوشهر، اهواز، زاهدان، خرمشهر و… نیاز به لباس گرم نخواهید داشت.

راحتی و آرامش شما در انتخاب لباس موثر است. انتخاب لباس قسمتی سلیقه و قسمت دیگر آن آسایش شما است. وزن لباسی که قرار است همراه خود داشته باشید را زمان انتخاب آن در نظر بگیرید.

کلاه آفتاب‌گیر، عینک آفتابی، لباس راحتی و خواب، کفش، جوراب، دمپایی روفرشی، شلوار و… لباس‌هایی است که باید زمان سفر همراه ببرید. رنگ لباس‌ها را نیز در نظر داشته که برای هماهنگ شدن آنها مشکل نداشته باشید.

اگر به شهرهای ساحلی قصد سفر دارید لباس شنا، کرم ضد آفتاب و دیگر لوازم شنا را همراه برده و ساعاتی را در ساحل بگذرانید. تمامی اقامتگاه‌ها پس از استفاده نظافت خواهند شد. نظافت در همه اقامتگاه‌ها انجام می‌شود اما اگر چند ملحفه و روبالشتی به تعداد مسافران همراه داشته باشید برای شما استفاده خواهد داشت. اینها را نیز به لوازم شخصی که باید همراه داشته باشید اضافه کنید. جاباما سایت رزرو آنلاین اقامتگاه در زمینه نظافت تدارکات ویژه‌ای دارد.

 

لوازم جانبی

 

این روزها گوشی موبایل، لپ‌تاپ، تبلت و این قبیل وسایل جز جدایی ناپذیر زندگی ما شده است. این وسایل لوازم جانبی زیادی را نیاز خواهد داشت. شارژر گوشی موبایل، پاور بانک، سیم شارژر، سیم رابط برق و… را نیز باید همراه داشته باشید تا در تمام سفر بتوانید از گوشی استفاده کنید.

گوشی موبایل امروزه استفاده‌های زیادی دارد. دوربین عکاسی، ساعت، مسیریاب، ماشین حساب، وسیله بازی و سرگرمی، پخش موزیک، تلویزیون و… همگی در این وسیله کوچک جمع شده و نیازهای شما را برطرف خواهد کرد.

تمامی اقامتگاه‌ها مجهز ‌به سیم کشی برق است. شما با همراه داشتن شارژر می‌توانید گوشی و لپ‌تاپ خود را داخل اقامتگاه شارژ کرده و این وسیله را همیشه همراه داشته باشید. جاباما به شما این امکان را خواهد داد قبل از رزرو، امکانات آن را بررسی کرده و اقامتگاه خود را انتخاب کنید.

چمدان، کوله‌پشتی و کیف مناسب

تمامی وسایلی که نیاز دارید همراه داشته باشید را باید در یک چمدان یا کوله‌پشتی جمع‌آوری کنید. چمدان را نسبت به اندازه وسایل خود انتخاب کنید. چیدمان لوازم در چمدان از اهمیت زیادی برخوردار است.

لوازمی که همراه خواهید برد را دسته‌بندی کرده و با نظم در چمدان بچینید. این نظم به شما اجازه خواهد داد هر وسیله‌ای را که لازم دارید به راحتی پیدا کرده و قسمت‌های دیگر چمدان شما مرتب باقی بماند.

سفر با ماشین شخصی آزادی عمل به شما می‌دهد. این وسیله نقلیه با داشتن صندوق برای شما محل نگهداری چمدان و دیگر وسایل خواهد بود. صندوق ماشین خود را در نظر بگیرید و بر اساس ظرفیت آن چمدان‌هایتان را انتخاب کنید.

صندوق خودرو را به چند قسمت تقسیم کرده و نظم را در آن رعایت کنید. وسایل را بر اساس اولویت استفاده در آن قرار دهید. اگر وسیله‌ای را در طول سفر کمتر نیاز خواهید داشت در قسمت انتهایی ماشین قرار داده و لوازم دیگر را در دسترس بگذارید.

زمان شروع سفر به فکر رزرو اقامتگاه باشید؛ داشتن محلی برای اقامت در شهر مقصد شما را از جست‌وجوهای وقت‌گیر خلاص کرده و تمام تمرکز شما را به گشت و گذار اختصاص خواهد داد.

سایت جاباما سامانه رزرو آنلاین اقامتگاه برای اجاره یک اقامتگاه مانند هتل، ویلا، آپارتمان و دیگر مدل‌های اقامتی فعالیت می‌کند. این سامانه همراه با اپلیکیشن اختصاصی اقامتگاه، خدمات ارزنده و قابل توجهی دارد.

زمان انتخاب یک اقامتگاه تاریخ سفر خود را مشخص کرده و با توجه به تاریخ، بهترین انتخاب را داشته باشید. پیشنهادهایی که از طرف سامانه به شما ارائه می‌شود می‌تواند مناسب باشد. دقت و توجه کافی داشته و آنها را بررسی کنید. نیازها و خواسته‌های خود را از یک اقامتگاه مرور کرده و سپس رزرو آنلاین خود را انجام دهید. اطلاعات اقامتگاه‌های جاباما در سایت نوشته شده است. این اطلاعات زمان رزرو برای شما کاربرد خواهد داشت.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات