حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چطور خط و خش های روی صفحه تلویزیون را اصلاح کنیم؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

ایجاد خط و خش بر روی تلویزیون یکی از مشکلات شایع در این دستگاه‌ها است که گاهی چنان عمیق است و چاره ای جز تعویض پنل تلویزیون بقای نمی ماند . تلویزیون یکی از وسایل گران قیمتی است که وجود آن در هر خانه ضروری است ، زیرا این دستگاه یکی از اصلی ترین منباع سرگرمی افراد خانواده هستند.
حتی اگر پول زیادی برای خرید تلویزیون صرف کنید و بسیار مراقب این دستگاه باشید باز هم ممکن است به دلایل زیادی خط و خراش هایی بر روی صفحه تلویزیون ایجاد شود بخصوص اگر اگر بچه کوچک یا خردسال در خانه داشته باشید.

علت ایجاد خط و خش بر روی تلویزیون چیست؟

بطور کلی خط و خش بر روی تلویزیون عمدتاً به دلیل بی احتیاطی خود کاربران ایجاد می ‌شود.

به عنوان مثال در صورتی که یک شیء به سمت صفحه نمایش تلویزیون پرتاب شود ممکن است باعث شکستگی یا ایجاد خط و خش بر روی آن شود.

نکته ای که در هنگام ایجاد خط و خراش بر روی تلویزیون باید بدانید این است که معمولاً نمی توان آن ها را به طور کلی تعمیر و برطرف کرد و تنها راه از بین بردن کامل آنها تعویض صفحه نمایش است . اما راه کارهای  مختلفی وجود دارد که برای کاهش دید این خط و خراش ها می توانید انجام دهید که در ادامه به معرفی این راه و روش ها برای صفحه نمایش های مختلف پرداخته ایم.

کاهش خط و خش صفحه نمایش ال ای دی

در صورتی که تلویزیون شما ال ای دی است با استفاده از یک کیت پاک کننده خط و خراش می ‌توانید آنها را کاهش دهید . این کیت ها معمولاً شامل استفاده از پولیش و یک پارچه نرم هستند که ظاهر خراش بر روی صفحه نمایش را کاهش می دهند.این کیت ها از فروشگاه های لوازم و قطعات الکتریکی قابل تهیه بوده و در صورت استفاده صحیح می توانند خط و خش های سطحی را بپوشانند .

کاهش خط و خش صفحه نمایش ال سی دی

نمایشگرهای ال سی دی از جمله صفحه نمایش هایی هستند که در دهه ۱۹۹۰ میلادی بسیار محبوب شدند و در دهه اول سال ۲۰۰۰ همچنان پرفروش بودند . با توجه به اینکه پیدا کردن کیت پاک کننده ی خط و خش موجود بر روی صفحه ال سی دی ممکن است دشوار باشد می توانید از راه های خانگی برای انجام این کار استفاده کنید.

به عنوان مثال می توانید از وازلین یا ژله پترولیوم که یکی از بهترین تکنیک های تعمیر خط و خش صفحه یک تلویزیون ال سی دی است ، استفاده کنید.
برای انجام این کار ابتدا صفحه نمایش تلویزیون را با استفاده از یک پارچه نرم و مرطوب کاملاً پاک کنید ، سپس صبر کنید تا صفحه نمایش کاملاً خشک شود و ناحیه دارای خط و خراش را با کمی وازلین پر کنید و هر گونه اضافات آن را با استفاده از یک پارچه نرم پاک کنید . در صورتی که متوجه شدید خراش دوباره قابل مشاهده است باز هم بر روی آن وازلین مالیده و شکاف را پر کنید.

کاهش خط و خراش موجود بر روی تلویزیون صفحه پلاسما

برای کاهش خط و خراش موجود بر روی صفحه نمایش تلویزیون پلاسمای خود همانند صفحه نمایش ال سی دی می توانید از وازلین استفاده کنید . همچنین می توانید از خمیر دندان نیز استفاده کنید.

برای این کار کافیست خمیردندان را بر روی یک سواب پنبه ای مالیده و آن را به مدت چند دقیقه در سراسر ناحیه خراشیده شده بمالید.

توجه داشته باشید که این کار برای خراش‌های سطحی بهتر عمل می کند.
توصیه می‌کنیم برای کاهش خط و خراش ها یا تعویض صفحه تلویزیون خود بدون توجه به نوع تلویزیونی که دارید از یک سرویس کار حرفه ای کمک بگیرید. زیرا این متخصصان برای محافظت از صفحه نمایش شما در برابر آسیب های بیشتر و در عین حال کاهش خط و خراش آموزش دیده اند تا شما بتوانید از تماشای برنامه مورد نظر خود لذت ببرید.

امداد تی وی مرکز تخصصی تعویض صفحه نمایش تلویزیون در تهران

در صورتی که تلویزیون شما با خط و خراش های عمیق پر شده است و با روش های ذکر شده بالا ، امکان ترمیم آن وجود نداشته باشد ، ناچار باید برای تعویض آن اقدام کرد .
تعویض تخصصی پنل تلویزیون ، تنها یکی از خدمات امداد تی وی است.

تعویض ال سی دی شکسته تلویزیون سامسونگ
تعمیر تلویزیون سامسونگ در منزل
تعمیر تلویزیون سونی در منزل

از مهمترین خدمات امداد تی وی است. تعمیر تلویزیون در امداد تی وی با گارانتی و تعرفه ای اتحادیه، انجام می شود.

۰۹۳۳۵۰۵۱۲۱۲ – ۶۶۹۷۱۲۱۲ -۰۲۱

www.emdadtv.com

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات