حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ماجرای تصادف شاهین سایپا با تویوتا کرولا ۲۰۱۳ چیست؟

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

یکی از نقدهای همیشگی به تولیدات داخلی صنعت خودرو ایران، بحث ایمنی بود. این را هم سایپا و هم ایران خودرو به خوبی می دانند و در محصولات جدیدشان که به ترتیب شاهین و تارا نام دارند، به آن توجه کردند. هر دو خودرو تست تصادف ECE R95 را پشت سرگذاشته اند و ویدیو تست آن ها منتشر شد. اما عملکرد این خودروها در تصادف خیابانی به چه صورت خواهد بود؟ به تازگی تصاویری از تصادف شاهین سایپا با تویوتا کرولا ۲۰۱۳ منتشر شده است. اجازه بدهید که کمی درباره آن ها صحبت کنیم.

تصادف شاهین سایپا با تویوتا کرولا 

خودرو شاهین سایپا را می توان اولین تلاش این شرکت برای تولید یک خودروی بالاتر از محصولات اقتصادی دانست. Shahin که ابتدا آن را “رهام” نامیده بودند، در ابتدای حضورش در بازار دچار حادثه های بدی شد. خاموش شدن در سرعت بالا، آتش گرفتن خودرو شاهین و افزایش قیمت نهایی تحویل شاهین به خریداران باعث شد که پس زمینه نامناسبی از خودرو تازه وارد Saipa ایجاد شود. با این حال این خودرو اولین نمونه ای در ایران بود که تست تصادف رسمی‌اش منتشر شد. این نشان می دهد که سایپا به ایمنی آن می بالد.

چند روز پیش تصادفی بین یک دستگاه شاهین و تویوتا کرولا رخ می دهد. تصاویر آن در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و با انتشار متن های مشابه به هم در وب سایت های مختلف، به نظر می رسد یا سایپا تلاش دارد تا این اتفاق را به صورت یک نکته مثبت تبلیغاتی به گوش بازار برساند یا سایت های همیشه خسته موجود؛ از روی هم کپی کرده باشند.

به هر صورت ما می خواهیم نگاهی به این تصاویر داشته باشیم. پیش از هر چیز باید بگویم در فضای مجازی می شنویم که شاهد تصادف تویوتا کرولا ۲۰۱۸ با سایپا شاهین هستیم. خب، تویوتا کرولا این تصادف شاهد مدل ساختش برای سال ۲۰۱۸ باشد اما در حقیقت اتاق E170 کرولا است که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ تولید شده است. در حقیقت مدل جهانی کرولا ۲۰۱۳ را در این تصادف می بینیم. از نظر تست های ایمنی پشت سر گذاشته شده توسط این خودروها باید بگویم که:

۱- تویوتا کرولا ۲۰۱۳ دارای ۵ ستاره ایمنی از Euro NCAP است.

۲- شاهین سایپا از تست R۹۵ استاندارد ECE توانسته ۳ ستاره ایمنی کسب کند.

خب، بیاید تصادف کنیم! تصویر تصادف را در عکس بالاتر می بینید. اما نتیجه چیست؟

تویوتا کرولا ۲۰۱۳ پس از تصادف با شاهین (کرولا از پشت به شاهین اصابت می کند) - سرعت نامشخص

تویوتا کرولا ۲۰۱۳ پس از تصادف با شاهین (کرولا از پشت به شاهین برخورد می کند) – سرعت نامشخص

شاهین سایپا پس از برخورد تویوتا کرولا ۲۰۱۳ از پشت

شاهین سایپا پس از برخورد تویوتا کرولا ۲۰۱۳ از پشت

همانطور که می بینید، نماینده سایپا با خراشیدگی ناچیز روی سپر عقب و شکستن مه‌شکن سمت راست این تصادف را پشت سر می گذارد. هیچ گونه دفرمه شدن در بدنه خودرو دیده نمی شود.

با این حال کرولا ۲۰۱۳ تویوتا که ۵ ستاره ایمنی از Euro NCAP دارد به شکل عجیبی آسیب دیده است. در حالی که سپر خودرو سالم به نظر می رسد، جلوپنجره روی خودرو دیده نمی شود و کاپوت به شکل قابل توجهی جمع شده است. جالب است که چراغ های کرولا سال بوده و با توجه به شدت جمع شدن کاپوت کمی عجیب است.

گفته می شود که این جمع شدن کاپوت بیشتر برای جذب نیرو تصادف است اما اینکه سپر کرولا دچار آسیب جدی نشده است، جای سوال دارد.

به هر صورت متاسفانه چون شرایط تصادف و سرعت ها مشخص نیست نمی توان اظهار نظر کاملی داشت. با این حال و با توجه به این ۳ تصویر منتشر شده می توان گفت که سایپا شاهین در این تصادف عملکرد خوبی را ثبت می کند.

قیمت کارخانه محصولات سایپا دی ۱۴۰۰ اعلام شد: شاهین گران تر از بازار!

نظر شما درباره خودرو جدید سایپا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hamidreza2000m

تویوتا ترمز شدید کرده ، نوک ماشین اومده پایین ، کاپوتش خورده به زیر سپر شاهین ، علت خط و خش روی سپر شاهین هم همینه که اون کاپوت جمع شده یه کم خراش انداخته روش ، زیر سپر همه ی ماشینها محکمه ، من با مزدا3 به پشت پارس زدم همینجوری ، مزدا تا ناموس جمع شد ، ولی پارس آخ نگفت چون دلیلش همینیه که عرض کردم و ربطی به استحکامش نداره ، اگه یه کم تصادف شدیدتر میشد و ماشین نیم متر دیرتر ترمزشون میگرفت دیگه لازم نبود توضیح بدیم کدومش قویتره

V800B

البته دوستمون نکته جالبی گفتن ولی یک نکته دیگه
اونم ببینیم کجای ماشین ب کجا برخورد کرده
قسمت کاپوت و اونم جولو پنجره قطعا جز ضعیف ترین قسمتها هستن
حالا تویوتا از وسط جولو ب کنار سمت راست برخورد کرده
میشه گفتم یک قسمت ک شاهین ماشین برخورد کرده باهاش جز سفت ترین قسمت ها حساب میشه چون ی جور پیکان ماننده
نمونه خودمون ما با سمند با وسط قشنگ خوردیم با چراغ عقب پراید سمت شاگرد
دقیقا سمند قشنگ جمع شد ولی پراید سپر چراغ و گلیر جمع شد و همه تعجب
گوشه های عقب ماشین ها در هر صورت از جولوی ی خودرو سفت تره و این طبیعی بود
البته بگم
انصاف خودرو شاهین ماشین سفتی هست ب نسبت ماشین های داخلی
جدای متریال نوع آیرودینامیک خودرو جوری ک دقت کنید ضربه رو کمتر میگره
انصافا حیف این بدنه و طراحی بیرونی
متریال داخلی و موتور بدی داره

AŁɪ

مشخصه ساختگی و تبلیغاتی هست 🙂

MR.CAMPER

اگ یک کادیلاک به اون بنجل وطنی از پشت میزد باید آرم کادیلاک رو از ستون فقرات راننده خودرو جلویی میکشیدن بیرون
من تصادف کادیلاک با پارس و ۴۰۵ رو دیدم براتون نگم که جدا از جمع شدن سقف بنجلهای ایرانی ارم کادیلاک روش تکون نخورده بود حتی خط هم رو ماشین نیوفتاده بود اینم قطعا با یک کادیلاک تصادف کنه هیچیش نمیمونه

A.S

اولا ک دوستان اشاره کردن که کناره های ماشینا محکم تر از جلو و عقبشونه اما ی نکته دیگ هم هست خودروی ۲۰۱۳ بدنش ضعیف شده و با شستشو و کار کردن دچار ضعقپف شده چطور با ی خودرو جدید مقایسه میشه؟؟؟؟و نکته بعدی این هستش ک سایپا و ایرانخودرو اگر بدنه محکم طراحی کنن موتوری ندارن ک بتونه اون بدنه لششونو بکشه نمونه سمند ک موتور پژو ۴۰۵ روش یا پارس ک موتور پژو ۴۰۵ روشه یا پارس tu5که اصلا اشغال سر بالایی کم میاره عقب ۳ نفر بشینن دیگ باید ۰ تا ۱۰۰ به ۲۰ ثانیه برسه🤣🤣🤣🤣اگر بگن خودرو های ایرانی بهترینن و محکم من به شخصه کاری هم به قیمت ندارم از لحاظ علاقه شخصی میگم توی آسیا فقط هیوندا توی اروپا فقط BMW توی آمریکا DODGE اینا از نظر من بهترین برند ها هستن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)