حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارشات از همکاری هوآوی با SMIC در ساخت کارخانه جدید خود حکایت دارند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | شایعات، هواوی

هوآوی ظاهراً در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک کارخانه جدید در چین است. پایگاه جدید هوآوی با مشارکت SMIC (Semiconductor Manufacturing International Corp) ساخته خواهد شد و ده ها میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. گزارشات جدید از پیشرفت روند همکاری هوآوی با SMIC در ساخت کاخانه‌ای جدید حکایت دارند.

 

 

این خبر از گزارش‌های رسانه‌ های چینی به دست آمده است که ادعا می‌کنند این غول تولید تلفن‌ های هوشمند و ارتباطات راه دور، یک پایگاه جدید را در شهر شنژن راه‌اندازی خواهد کرد. برای کسانی که نمی‌دانند، SMIC بزرگ‌ترین تولیدکننده ویفر سیلیکونی که پیش ساز ساخت تراشه محسوب می‌شود، در چین است. بنابراین، هوآوی از تخصص SMIC در فناوری تولید نیمه‌رسانا و قابلیت‌ های طراحی تراشه خود استفاده خواهد کرد. قابل ذکر است، این برند همچنین به دنبال همکاری با TSMC برای تامین زنجیره و همچنین برای کمک به رشد مهارت نیمه هادی خود از طریق سرمایه گذاری بود.

 

همکاری هوآوی با SMIC

همکاری هوآوی با SMIC

علاوه بر این، به نقل از پایگاه خبری Gizmochina آمده است که مدیران SMIC گفته اند «اخیراً، هواوی به ما مراجعه کرده است تا به ساخت تجهیزات نیمه‌رسانا در سرزمین مادری یعنی چین کمک کند.» در ادامه افزوده شد که تمرکز اصلی این شرکت در حال حاضر دستیابی به مقدار زیادی تجهیزات و منابع بزرگی از کارخانجات برای رسیدن به سطح تولید انبوه است. بنابراین، هواوی با اعضای اتحاد TSMC نیز تماس گرفته است. این به نوبه خود به تسریع در راه اندازی کارخانه تولید نیمه‌رسانای آن کمک می کند و در عین حال زمان ورود به تولید انبوه را نیز کوتاه خواهد کرد.

هواوی تراشه 5G سفارشی خود برای گوشی‌های پرچمدار را به‌زودی معرفی می‌کند

جالب اینجاست که این شرکت حتی به دنبال جلب نظر شرکایی برای ترویج برنامه های تولید نیمه هادی خود است. در حال حاضر، میزان سرمایه گذاری برای این پروژه بزرگ هنوز مشخص نیست، اگرچه انتظار می رود این شرکت از حمایت رسمی نهاد های چینی نیز برخوردار شود. برای کسانی که نمی‌دانند، تحریم‌های آمریکا دسترسی شرکت هوآوی را به تامین‌کننده اصلی تراشه‌ها یعنی TSMC قطع کرده است، بنابراین جای تعجب نیست که این شرکت قصد دارد کارخانه تولید تراشه خود را بسازد تا در آینده به دور رقابت های این زمینه بازگردد.

 

نظر شما در این باره چیست؟ مسیر پیش روی هوآوی را روشن می‌بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، واقعا تصمیم خیلی عالی گرفته، من به شخصه خودم مطمئن بودم که بازی هواوی به قدرت خودش برمیگرده اونم با احداث کارخانه ساخت تراشه یا همون نیمه رسانا، اابته اگه آمریکا بازم نخواد بنانسبت عوضی بازی در بیاره وsmic رو تحریم نکنه، هواوی تو یکی نهایت دوسال اینده راحت میتوته چیپستهای خودشو بسازه و میتونه بازم به بازار گوشیهای اندروید برگرده با قدرت سابق خودش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری