حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت تلگرام ۸.۴ با قابلیت ترجمه پیام، Reaction و جلوگیری از اسپول ارایه شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

اگر با وجود محدودیت های فراوان همچنان کاربر Telegram هستید باید بگویم که آپدیت جدید آن می تواند ویژگی های خوبی را برای تجربه کاربری بهتر، ارایه کند. آپدیت تلگرام ۸.۴ با قابلیت ترجمه پیام، Reaction و جلوگیری از اسپول ارایه شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد.

آپدیت تلگرام ۸.۴ با قابلیت های جدید

دوازدهمین به‌روزرسانی امسال تلگرام قابلیت هایی از جمله واکنش‌ها (Reactions)، ترجمه پیام، کد QR، متن مخفی (اسپویل) و موارد دیگر را معرفی می‌کند. بیاید کمی درباره هر کدام صحبت کنیم.

واکنش ها

تلگرام اولین اپلیکیشن پیام‌رسانی بود که شکلک‌های (اموجی) متحرک و تعاملی را اضافه کرد. این قابلیت به کاربران راه‌های بی‌نظیری برای بیان نظر و احساس خود در چت ارائه داد. امروزه برخی از این ایموجی‌ها به‌عنوان واکنش‌هایی برای به اشتراک گذاشتن احساسات و بازخورد خود آن هم بدون ارسال هیچ پیامی، در دسترس هستند.

برای ارسال یک Reaction سریع، کافی است روی یک پیام دو ضربه سریع بزنید. برای اموجی های بیشتر مانند 😁 🎉 😱 🔥 👎، یک بار روی پیام ضربه بزنید (یا اگر در iOS هستید، فشار دهید و نگه دارید). هر Reaction با انیمیشن منحصر به فرد خود ظاهر می شود.

می‌توانید ری‌اکشن‌های پیش‌فرض خود را در تنظیمات به اموجی دیگری تغییر دهید. مسیر این تغییر به صورت زیر است:

۱- در Android: تنظیمات چت > واکنش سریع یا Chat Settings > Quick Reaction

۲- در iOS: استیکرها و شکلک ها > واکنش سریع یا Emoji > Quick Reaction

قابلیت Reaction همیشه در چت‌های خصوصی فعال هستند. در گروه‌ها و کانال‌ها، ادمین‌ها تصمیم می‌گیرند که واکنش‌ها را روشن کنند و انتخاب کنند که کدام شکلک واکنش در چت موجود باشد. این روش‌های مختلفی را برای جمع‌آوری بازخورد امکان‌پذیر می‌کند، مثلا از لایک‌های ساده ❤️ گرفته تا سیستم‌های رای مثبت 👍 و رای منفی 👎 و فراتر از آن.

مدیران می توانند Reaction ها را را از طریق مسیر زیر مرور کنند:

Info Page > Edit > Reactions

متن مخفی با قابلیت Spoilers

Spoiler

Spoiler

برای بحث در مورد سرنوشت کارکترهای مورد علاقه یا داستان سریال و فیلم خود، بدون اینکه لذت دیگران را از بین ببرید، هنگام تایپ می توانید هر بخشی از متن خود را انتخاب کنید و قالب بندی جدید ‘Spoiler’ را انتخاب کنید. با این کار قسمت انتخاب شده از پیام در چت و همچنین در لیست چت و اعلان ها پنهان می شود.

وقتی برای دیدن موارد پنهان آماده شدید، روی اسپویلر ضربه بزنید تا متن آن آشکار شود.

ترجمه پیام

بیش از نیم میلیارد نفر در سراسر جهان از تلگرام نه تنها برای ارتباط با دوستان، بلکه برای چت کردن در گروه‌های عمومی و مشاهده محتوا از کانال‌ها و به هر زبانی که قابل تصور است، استفاده می‌کنند. اکنون می توانید هر پیامی را مستقیماً در تلگرام به زبان دیگری ترجمه کنید.

فعال کردن ترجمه در تلگرام از مسیر زیر انجام می شود:

Settings > Language

هنگام انتخاب یک پیام، یک دکمه ترجمه اختصاصی را به منوی بازشونده اضافه کرده ایم. همچنین می‌توانید هر زبانی را که به آن مسلط هستید را حذف کنید تا دکمه ترجمه آن پیام‌ها پنهان شود.

ترجمه در همه دستگاه‌های اندرویدی که از تلگرام پشتیبانی می‌کنند در دسترس است، اما در دستگاه‌های اپل به iOS 15 و بالاتر نیاز دارد. لیست زبان های موجود بستگی به سیستم عامل گوشی شما دارد.

کدهای QR

شما می توانید QR را برای هر کاربری که نام کاربری عمومی دارند ایجاد کنید. این همچنین برای گروه‌ها، کانال‌ها و ربات‌ها کار می‌کند و نشان دادن وبلاگ یا کلوپ هواداران مورد علاقه خود را به دیگران آسان می‌کند.

روی آیکون QR کد جدید در کنار نام کاربری یک شخص (یا از صفحه اطلاعات چت) ضربه بزنید، رنگ‌ها و الگوهای مناسب را انتخاب کنید، سپس کد QR خود را چاپ کنید، پست کنید یا در برنامه‌های دیگر به اشتراک بگذارید.

شما کد QR برای نام کاربری خود را می توان در تنظیمات ببینید.

منوهای جدید برای macOS

همه منوهای بازشونده در تلگرام برای macOS بازطراحی شده است. با اضافه کردن برخی میانبرهای جدید و معرفی آیکون‌های متحرک زیبا برای هر آیتم منو در برنامه.

ایموجی های تعاملی بیشتر

انیماتورهای تلگرام همچنین نسخه های تعاملی جدیدی از  اموجی🔥 😁 🤩 😢 😭 😱 ❄️ را اضافه کردند. هر یک از آنها را در چت های یک به یک ارسال کنید، سپس روی ضربه بزنید تا افکت تمام صفحه برای شما و طرف مقابل‌تان آزاد شود.

شما تلگرام جدید را دریافت کردید؟ کدام قابلیت آن برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)