حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در این مقاله قصد داریم که به تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین بپردازیم.

یو پی اس چیست؟

یو پی اس دستگاهی است که برای مقابله با مشکلات و نقص های برق وارده به دستگاه، از آن استفاده می شود که به یو پی اس منبع تغذیه کننده بدون توقف نیز می گویند. در تعریف دیگر می توان یو پی اس را اینطور معرفی کرد، که وسیله ای الکترونیکی است که از آن برای محافظت از بارهای حساس در مقابل نویز و قطعی برق استفاده می شود. یو پی اس ها طوری ساخته شده اند که در درون آن ها باتری وجود دارد، که در حالت عادی و وقتی که برق دارد، می تواند باتری ها را شارژ کند تا در زمانی که برق قطع شد بتواند از آن ها استفاده کند. پس در نتیجه یو پی اس جهت ذخیره برق و انرژی مورد استفاده می باشد.

دستگاه های یو پی اس از چهار بخش ساخته شده است

-باتری

-شارژ باتری

-مبدل DC به ACجریاندهی بالاتر،

-کلید های قطع و وصل

معمولا یو پی اس برای حفاظت از کامپیوتر ها، تجهیزات مخابراتی، دوربین های مدار بسته و… به کار می رود. اگر یو پی اس نباشد، نوسان شبکه می تواند باعث خسارت های زیادی به تجهیزات یا حتی از بین رفتن داده ها شود. یو پی اس در ابعاد و اندازه های مختلف طراحی می شود، به عنوان مثال برای محافظت از یک کامپیوتر و یا واحد های بزرگ برای تامین برق.

هنگامی که برق شهری دچار اختلال و یا قطع می شود، این یو پی اس آنلاین است که انرژی باتری ها را تامین می کند. این نوع یو پی اس این قابلیت را دارد که برق سیستم های حفاظتی را تامین و نویز برق شهری را طی دو مرحله، در یک جهت کردن باتری به وجود می آورد. این دستگاه یعنی یو پی اس آنلاین از کارآمد ترین مدل های یو پی اس است و برای تمامی مصرف های برقی، یک ذخیره کننده مناسب به شمار می رود.

یو پی اس آنلاین، به خاطر تبدیل مداوم و بدون توقف جریان متناوب به جریان مستقیم، برای تامین جریان مستقیم و شارژ باتری و تبدیل جریان مستقیم به جریان متناوب با کمک اینورتر در شرایط اضطراری بدون نیاز به کلید زنی بار خارج شده را تغذیه می کند. طراحی و ساخت یو پی اس آنلاین با تکنولوژی بقیه یو پی اس ها (یو پی اس آفلاین) تفاوت دارد. این نوع یو پی اس (آنلاین) با داشتن شارژ  کننده ای با بازدهی بالا برای کار طولانی مدت و حفاظت از دستگاه های متصل در برابر نوسانات، گران تر و بزرگ تر است.

تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین

یک نوع دیگر از یو پی اس، یو پی اس آفلاین است که دستگاهی مصرف کننده دارد که به نوعی به برق شهری متصل است و هنگامی که گرفتار قطعی برق شویم، این یو پی اس شروع به کار می کند. در هنگام قطعی برق دستگاه هایی که مصرف کننده برق هستند، این امکان را دارند که از یو پی اس تامین انرژی لازم را بکنند، که دوباره منبع برق مارا تامین کند. اگر کار شما به گونه ایست که با قطع شدن برق ممکن است مشکلات جدی برای شما پیش بیاید ، خرید یو پی اس آفلاین برای شما بسیار لازم است.

موارد کاربرد یو پی اس آفلاین ، در: دزدگیرها، دوربین های مدار بسته وکامپیوتر های شخصی است.

این نوع یو پی اس (آفلاین) در شرایط عادی بار خروجی را مستقیم طریق برق ورودی تغذیه می کند و اینورتر از مدار خارج است. زمانی که ولتاژ ورودی از حد مجاز کمتر یا بیشتر باشد، یو پی اس (آفلاین) اینورتر خروجی را فعال می کند و ولتاژ های خروجی به وسیله باتری موجود در dc تغذیه می شود.

تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین:

قبل از این که به تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین بپردازیم، باید بدانیم این دو یو پی اس چه کارایی دارند. یو پی اس آنلاین، به دلیل چیدمانی که دارد، به بورد خاصی نیاز ندارد، پس در نتیجه می توان برای مصارف عادی و معمولی از یو پی اس آنلاین استفاده کرد.

منابع تامین برق به دو صورت آنلاین و آفلاین است. به دلیل حالت آماده به کار بودن وضعیت عمومی مبدل داخلی، اصطلاحا آنلاین و آفلاین می گویند.

اولین تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین که می توان به آن اشاره کرد، مورد زیر می باشد:

در یو پی اس های (آفلاین)، برقی که وارد  این دستگاه می شود، کاملا مستقیم بدون هیچ اصلاحی به خروجی انتقال می یابد. ولی در یو پی اس های (آنلاین)، برق ورودی مانند یو پی اس آفلاین به طور مستقیم وارد مصرف کننده نمی شود بلکه ابتدا جریان برق توسط یک سو کننده به DC تبدیل و سپس به وسیله اینورتر، دوباره ورودی DC  به خروجی AC تبدیل خواهد شد، که همین تبدیل شدن، باعث می شود تا از نوسانات برقی که در ورودی وجود دارد به مصرف کننده انتقال پیدا نکند. برای مصرف کننده هایی که بسیار حساس هستند از یو پی اس آنلاین استفاده می شود، زیرا این یو پی اس انلاین ، مثل یک مانع در برابر نوسانات و نویز های شبکه عمل کرده و یک خروجی کاملا ثابت را به مصرف کننده می دهد.

تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین

در مواقعی مانند وقتی که مقدار نوسانات شبکه بسیار زیاد است و برای مصرف کننده های حساس زیان ده باشد، از یو پی اس آنلاین استفاده می شود که این مورد نیز یکی از چند تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین می باشد.

یکی دیگر از تفاوت یو پی اس آنلاین و آفلاین، برتری یو پی اس آنلاین نسبت به نمونه آفلاین آن می باشد. از مواردی که یو پی اس آنلاین نسبت به یو پی اس آفلاین برتری دارد می توان به این موارد اشاره کرد:

-مدت زمان انتقال و برق دار شدن مصرف کننده ها تقریبا برابر صفر بوده

-کنترل و پایش دائمی ولتاژ خروجی

یو پی اس آنلاین در هنگام انتقال در منابع تغذیه، مدت زمان صفر دارد. به همین خاطر است که به آن آنلاین می گویند و در عملیات عادی هم روشن می ماند. این یو پی اس (آنلاین) از باتری جریان مورد نیاز را تامین می کند که خیلی سریع تر نسبت به یو پی اس آفلاین عمر باتری کاهش می یابد.

و از طرف دیگر سرعت سوئیچ یو پی اس آفلاین چیزی در حدود 5 میلی ثانیه است که از خاموش شدن یک کامپیوتر شخصی جلوگیری می کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات