حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بستن برنامه روی آیفون را همین حالا متوقف کنید!

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | iOS، آموزش و راهنمایی، اپل

هیچ گوشی از مشکلات عملکردی و یا باگ‌ها در امان نیست. حتی ممکن است گوشی هوشمند پرچمدار شما، بعد از مدت خاصی دچار افت شود. بستن برنامه روی آیفون، یکی از کارهای رایج برای مقابله با کم شدن سرعت در این گوشی‌ها است. اما باید بگوییم که شما باید همین حالا این کار را متوقف نمایید!

از بستن برنامه روی آیفون دیگر خودداری کنید!

برای غیرفعال کردن ویبره در آیفون‌ها، آموزشی را در ترنجی با شما به اشتراک گذاشتیم.

 

آموزش غیرفعال کردن ویبره آیفون به صورت کامل

 

به گزارش Howtogeek، اگر شما به طور مداوم در حال بستن برنامه‌ها بر روی گوشی آیفون خود هستید با این دلیل که می خواهید سرعت گوشی شما بالاتر برود و یا صرفه جویی در عمر باتری را داشته باشید، این روش برخلاف نتیجه‌ای است که می‌خواهید نصیب شما شود!

به همین دلیل که گوشی آیفون، منابع سیستمی را به صورت خودکار مدیریت می کند و نیازی به متوقف کردن دستی برنامه‌ها نیست. بسیاری از مردم، ممکن است با نحوه اجرای برنامه‌ها بر روی مک یا یک کامپیوتر ویندوز آشنا باشند. در آن سیستم عامل‌ها، اگر یک برنامه کاربردی در پس زمینه در حال اجرا باشد، می تواند از کارایی CPU یا حافظه رم سیستم بکاهد. لذا، بستن آن برنامه‌ها در کامپیوتر یا Mac شما را با عملکرد بهتری روبه‌رو می‌کند. در آیفون، همه چیز متفاوت کار می‌کند.

هنگامی که شما از یک برنامه استفاده نمی‌کنید و یا هنگامی که آن در پس زمینه فعال است، برنامه وارد یک حالت معلق گردیده و iOS به طور خودکار چرخه پردازنده و حافظه رم که به اجرای برنامه اختصاص داده شده بود را آزاد می‌کند. به طور رسمی، اپل می گوید که شما باید یک برنامه را تنها در صورتی ببندید که بی مصرف باشد!

راه اندازی مجدد برنامه‌ها به عملکرد و باتری لطمه می زند و از عمر آن می‌کاهد. تجربه، نشان داده است که بستن برنامه‌ها در پس زمینه، به جای افزایش طول عمر باطری، نتیجه عکس دارد. به این دلیل که هنگامی که یک برنامه به طور کامل بسته شد، دفعه بعد که برنامه را باز می‌کنید، نیاز به راه اندازی مجدد و بارگذاری مجدد تمام منابع خود دارد. برای اجرای دوباره برنامه قدرت پردازنده اضافی لازم بوده است. در نتیجه، جریان بیشتری از باتری دستگاه کشیده می‌شود و راه اندازی مجدد یک برنامه کاملاً بسته نیز کندتر از ورود سریع به یک برنامه معلق است. بنابراین، این پروسه زمان بیشتری را سپری خواهد کرد. بنابراین، به جای افزایش سطح عملکرد و صرفه جویی در عمر باتری، به طور منظم، بستن برنامه‌ها بر روی آیفون در واقع دقیقاً برعکس نتیجه خواهد داد.

با این حال، یک استثنا وجود دارد. گاهی اوقات یک برنامه پس زمینه می تواند اطلاعات جدید را بررسی کند. اگر آن برنامه به طور نادرست برنامه ریزی شده باشد، ممکن است از باتری بیشتری نسبت به حد معمول استفاده کند. اگر یک برنامه از منابع خود در پس زمینه سوء استفاده می‌کند، ممکن است شواهدی از آن را در بخش “باتری” برنامه تنظیمات بیابید. در آن صورت، مجبور هستید که از این برنامه با مصرف زیاد باتری، خارج شوید. برای این کار، می‌توانید برنامه Background Refresh را در تنظیمات غیرفعال کنید.

گاهی اوقات، شما هنوز هم نیاز به بستن برنامه‌ها با وجود همه دلایل اشاره شده فوق دارید. دلیل منطقی که ممکن است وجود داشته باشد و شما را مجبور به بستن یک برنامه آیفون کند، ممکن است زیاد باشد. به عنوان مثال، در مواقعی که یک برنامه پاسخ دادن را متوقف کند یا به درستی کار نکند، ایده خوبی است که با استفاده از بخش برنامه‌های اخیر، برنامه را به طور کامل ببندید.

برای این کار، شما نیاز به انجام کار دیگری دارید که البته بسته به مدل آیفون شما تفاوت هایی دارد. مثلاً در iPhone X یا گوشی‌های مشابه بعد از آن، از پایین صفحه به سمت بالا بکشید و سپس از سمت وسط صفحه به بالا بکشید و انگشت خود را بردارید. در آیفون های دارای دکمه های Home نیز، دکمه Home واقع در زیر صفحه را دو بار فشار دهید.

هنگامی که بخش App Switcher باز می شود، تصاویر کوچک برنامه‌هایی را خواهید دید که در پس زمینه موجود هستند. برای بستن یک برنامه، انگشت خود را روی تصویر مورد نظر گذاشته و آن را به سمت بالا بکشید، و از روی صفحه نمایش خارج کنید. هنگامی که برنامه ناپدید می‌شود، برنامه به طور کامل بسته شده است. دفعه بعد که روی آیکون آن ضربه بزنید، دوباره خودش را راه اندازی خواهد کرد.

نظر شما در مورد این آموزش در مورد توقف بستن برنامه روی آیفون چیست؟ آیا با این توصیفات، باز هم به بستن برنامه روی آیفون ادامه می‌دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HM-Royal

درسته رو آیفونهای 3GB Ram به بالا به ندرت Ram کاملاً پر میشه و نیازی به بستن کامل اپ ها نیست (مثل اندروید نیست)… آیفونهای قدیمی تو دورۀ خودشون همون 1GB Ram هم جواب میداد ولی در کل در آیفونهای قدیمی که 1GB Ram یا کمتر دارن یا ورژن ios آن 12 باشه برای آزاد کردن Ram شاید مجبور بشی چند تا اپ رو ببندی چون برنامه های ورژن بالا، رم بیشتری هم اشغال میکنند. و وقتی رم تقریباً کامل پر بشه باید یکم صبر کنی تا سیستم اتوماتیک رم آزاد کنه تا اپ جدید باز بشه

mehpsa

توقع بیشتری از سیستم عامل بسته و عقب افتاده آی او اس و محصولات اپل که هنوز دوربین پیروسکوپی و سنسور انگشت و دوربین زیر نمایشگر و شارژر و باطری قوی و محصول تاشو ندارند و چند سال در تکنولوژی های روز دنیا مانند اینترنت نسل پنج و شارژر معکوس و سنسور عمق و نمایشگر با رفرش و نیت بالا هست ، نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️