حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل درحال توسعه سیستم عامل واقعیت افزوده برای یک دستگاه AR نوآورانه است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، گوگل، واقعیت افزوده (AR)

در مقایسه با اپل و فیس بوک، گوگل تاکنون در مورد برنامه‌های خود برای هدست‌های واقعیت افزوده بسیار ساکت بوده است. با این حال، این رویه درحال تغییر می‌باشد؛ چراکه گوگل به‌طور فعال به‌منظور ایجاد یک “سیستم عامل واقعیت افزوده” برای یک “دستگاه AR نوآورانه”، درحال استخدام افراد متخصص در این زمینه است.

سیستم عامل واقعیت افزوده گوگل

Mark Lucovsky اخیرا اعلام کرده است که وی اکنون “تیم سیستم عامل برای واقعیت افزوده در گوگل” را رهبری می‌کند. او پیش‌تر چهار سال را به‌عنوان مدیرکل سیستم‌عامل در پروژه هدست Oculus کمپانی متا‌ (فیس بوک) را گذرانده است. لوکوفسکی همچنین در اوایل کار خود به مدت 16 سال در مایکروسافت بوده و سپس از سال 2004 تا 2009 در گوگل کار می‌کرده است.

چندین موقعیت باز برای سیستم عامل واقعیت افزوده گوگل وجود دارد که در لیست مشاغل این شرکت به‌صراحت ذکر شده است:

 تیم ما درحال ساخت اجزای نرم‌افزاری است که سخت‌افزار را روی محصولات واقعیت افزوده (AR) کنترل و مدیریت می‌کند. این‌ها اجزای نرم‌افزاری هستند که بر روی دستگاه‌های AR اجرا می‌شوند و نزدیک‌ترین آن‌ها به سخت‌افزار می‌باشند. همان‌طور که گوگل محصولات را به مجموعه AR اضافه می‌کند، تیم OS Foundations اولین تیم نرم‌افزاری خواهد بود که با سخت‌افزار جدید کار می‌کند.

توسعه‌دهنده ارشد نرم‌افزار و سیستم‌عامل واقعیت‌افزوده

همچنین طبق لیست مشاغل جدید، این‌گونه برداشت می‌شود که گوگل درحال ساخت یک “دستگاه AR نوآورانه” است:

 به‌عنوان بخشی از تیم، شما مسئول نرم‌افزار کلی دوربین برای یک دستگاه AR نوآورانه خواهید بود.

مهندس ارشد نرم‌افزار، دوربین و سیستم‌عامل واقعیت افزوده

 در این نقش، شما طرحی را رهبری کرده و یک چارچوب ورودی برای یک پلتفرم جاسازی‌شده و بی‌درنگ توسعه می‌دهید که پایه و اساس تجربیات AR نسل بعدی را تشکیل می‌دهد. شما مسئول نرم‌افزار ورودی برای یک دستگاه AR نوآورانه خواهید بود.

مدیر ارشد فناوری توسعه‌دهنده نرم‌افزار، ورودی، واقعیت افزوده

به‌طور گسترده‌تر، تیم واقعیت افزوده گوگل (AR) که پیش‌تر «واقعیت مجازی» را نیز به نام گروه اضافه کرده بود، «وظیفه ایجاد پایه‌های محاسبات همه‌جانبه و نمونه‌سازی تجربیات مفید و لذت‌بخش کاربر را دارد».

 ما بر روی قابل دسترس کردن محاسبات همه‌جانبه برای میلیاردها نفر از طریق دستگاه‌های تلفن همراه متمرکز شده‌ایم و دامنه ما همچنان به رشد و تکامل خود ادامه می‌دهد.

 تیم AR محاسبات را درک‌تر، فراگیرتر و در دسترس‌تر می‌کند. در این نقش، شما مسئول ساخت و بهینه‌سازی نرم‌افزارهای سطح پایینی خواهید بود که محصولات ما بر اساس آن ساخته شده‌اند.

 مهندس ارشد نرم‌افزار، ام آل جاسازی‌شده، سیستم عامل واقعیت افزوده

سیستم عامل واقعیت افزوده گوگل

سیستم عامل واقعیت افزوده گوگل

الزامات مختلف این مشاغل عبارتند از داشتن “آشنایی با هسته لینوکس و مدل درایور” و همچنین “تجربه با توسعه سیستم عامل براساس زمان واقعی (RTOS)”.

این موقعیت‌ها در ایالات‌متحده و همچنین واترلو، که خانه تیم North مسئول Focals بوده و سال گذشته توسط گوگل خریداری شد، مستقر هستند. تیم سیستم‌عامل واقعیت افزوده زیرنظر تیم دستگاه‌ها و خدمات مسئول پیکسل، Nest و سایر سخت‌افزارها قرار دارد.

نظر شما درباره تلاش گوگل برای استخدام فرصت‌های شغلی جدید به‌منظور توسعه سیستم عامل واقعیت افزوده اختصاصی خود برای استفاده در یک هدست AR نوآورانه چیست؟ به‌نظر شما در آینده شاهد نسل بعدی عینک گوگل گلس و یا تکنولوژي مشابه با پیشرفت‌های قابل‌توجه روز خواهیم بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی