حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی سریع کارت گرافیک ام اس آی  GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

یا به دنبال خرید کارت گرافیکی فوق‌العاده قوی برای تولید محتوای گرافیکی حرفه‌ای و گیمینگ هستید؟ کارت گرافیک ام اس آی  GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. این پردازنده هر گونه تست بنچمارکی را با موفقیت کامل پشت سر می‌گذارد و نمراتی شگفت انگیز به جا می‌گذارد. البته اگر این پردازنده را می‌خواهید باید حسابی سر کیسه را شکل کنید!

اگر گیمر هستید یا با نرم‌افزارهای گرافیکی بسیار سنگین کار می‌کنید و بودجه نامحدودی دارید، پردازنده‌ای قدرتمندتر از این پردازنده در بازار پیدا نمی‌کنید. این مگا کارت گرافیک اورکلاک شده را به جرأت می توان قدرتمندترین پردازنده موجود در بازار دانست که برای خرید آن می‌توانید به سایت‌های اینترنتی مثل دیجی کالا، مقداد آی تی و … سر بزنید و ببنید که آن را موجود دارند یا خیر.

بررسی مشخصات کارت گرافیک ام اس آی  GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G

کارت گرافیک‌های رده RTX 3090، در همان دسته‌ای قرار می‌گیرند که قبلا کارت گرافیک‌های سری RTX 20 و سپس، سری Titan X در آن قرار می‌گرفتند. تمامی این کارت گرافیک‌ها، قوی‌ترین کارت گرافیک‌های موجود در بازار و برای گیمینگ و دیگر کاربردهای سنگین، عالی هستند، اما قیمت بالایی هم دارند. به علاوه، این کارت گرافیک‌ها، بیشتر از اینکه برای گیمرها مناسب باشند، برای تولیدکنندگان محتواهای گرافیکی و ویدئویی، مناسبند.

در گذشته، کارت گرافیک‌هایی که در این دسته قرار داشتند، بیش از هر چیز دیگری، از VRAM بالاتری در مقایسه با کارت گرافیک‌های رده‌های پایین‌تر برخوردار بودند و این موضوع، در مورد کارت گرافیک ام اس آی  GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G نیز صادق است و مشخصه اصلی آن را می‌توان ۲۴ گیگابایت VRAM دانست. کارت گرافیک‌های سری RTX 3090، در واقع، اولین سری از کارت گرافیک‌های ساخته شده با قابلیت اجرای بازی‌های دارای کیفیت 8K هستند.

این پردازنده گرافیکی، درست همانند سری کارت گرافیک‌های Titan RTX، برای گیمینگ، بسیار عالی است اما Nvidia آن را در دسته کارت گرافیک‌های اختصاصی برای تولید محتوای حرفه‌ای و تجاری، قرار داده است. در ساخت این کارت گرافیک‌ها، به جای تمرکز روی ویژگی‌هایی مثل نورپردازی RGB، بیشتر به توان پردازشی توجه شده است. به عبارت دیگر، می‌توان این کارت گرافیک‌ها را قطعاتی کاملا کاربردی دانست. کارت گرافیک‌های رده RTX 3090 در مقایسه با کارت گرافیک‌های رده QUADRO RTX 8000، مشخصات بسیار بالاتر و عملکرد بسیار قوی‌تری دارند.

طراحی و ساخت کارت گرافیک ام اس آی  GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G

برای گرافیست‌هایی که به گیمینگ هم علاقه دارند، یک کارت گرافیک بزرگ ۲/۱۳ اینچی دارای سه فن و سه شکاف به نام کارت گرافیک ام اس آی   GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G وجود دارد. این کارت گرافیک، بعضی از مهم‌ترین مشخصات زیبایی‌شناسانه ام اس آی مثل نوارهای RGB را دارد. تمامی ویژگی‌های RGB نیز با استفاده از نرم‌افزار Dragon Center خود شرکت ام اس آی، قابل کنترل هستند.

در بالای این کارت گرافیک، یک رابط NVLink وجود دارد که به ندرت می‌توانید آن را در سری‌های جدید RTX 30 ببینید. با این حال، بازی‌ها و نرم‌افزارهای معدودی وجود دارند که می‌توانند از قابلیت استفاده از دو کارت گرافیک متصل به هم از طریق NVLink استفاده کنند.

این کارت گرافیک برای تغذیه دای GA102، نیازمند توان مصرفی ۴۲۰ وات است و بنابراین، سه عدد رابط ۸-پینی نیاز دارد. متأسفانه، ام اس آی، بر خلاف Nvidia، آداپتر متناسب با این رابط را همراه با خود کارت گرافیک، به فروش نمی‌رساند. بنابراین، پیش از خرید کارت گرافیک ام اس آی  GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G، مطمئن شوید که PSU سیستم شما از این نوع کانکتور، پشتیبانی می‌کند.

در پشت این کارت گرافیک، پورت‌های معمول در کارت گرافیک‌های سری RTX 30، یعنی سه عدد پورت DisplayPort 1.4b و یک پورت HDMI 2.1 وجود دارد ولی خبری از اتصالات VirtualLink نیست.

عملکرد کارت گرافیک ام اس آی  GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G

نتایج آزمایش‌های بنچمارک عملکرد کارت گرافیک ام اس آی  GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G نشان می‌دهند که چرا قیمت این پردازنده، خیلی بالا است. این کارت گرافیک، تمامی تست‌های بنچمارک را با موفقیت و بهترین نمرات، پشت سر گذاشته است.

نه تنها گیمرها، بلکه هر متخصص تولید محتوای گرافیکی که در حوزه‌هایی مثل افکت‌های مجازی، مدلسازی ۳ بعدی، طراحی گرافیک یا هر نوع دیگری از تولید محتوای بصری که نیازمند کارت گرافیک بسیار قوی است، کار می‌کند، نمی‌تواند هیچ انتقادی به عملکرد این پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمند، وارد کند.

بهترین کارت گرافیک موجود در بازار برای شما در صورت داشتن بودجه کافی

در حال حاضر، کارت گرافیک ام اس آی  GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G بهترین کارت گرافیک موجود در بازار برای کاربردهایی است که در این مقاله، به آن‌ها اشاره کردیم و با توجه به اینکه تقریبا دو سال از معرفی پردازنده AMD Radeon VII می‌گذرد، احتمال اینکه کارت گرافیک ام اس آی  GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G تا مدت‌های طولانی بدون رقیب باقی بماند، بسیار زیاد است. قیمت این پردازنده حتی از قیمت کارت گرافیک ایسوس Dual AMD Radeon RX 6700 XT Standard Edition 12GB GDDR6 بیشتر  است.

اگر فقط گیمر هستید و استفاده دیگری از کارت گرافیک خود نمی‌کنید، لطفا پول خود را برای خرید کارت گرافیک گران قیمت ام اس آی GeForce RTX 3090 SUPRIM 24Gدور نریزید و به گرمایش جهانی کمک نکنید. پردازنده‌های ارزان‌قیمت‌تر و کم‌مصرف‌تری نیز در بازار وجود دارند که کار شما را راه می‌اندازند.

اما اگر یک تولید کننده حرفه‌ای محتواهای گرافیکی تجاری هستید و از سنگین‌ترین نرم‌افزارهای ویرایش عکس و ویدئو و مدلسازی ۳ بعدی استفاده می‌کند، در صورتی که بودجه کافی برای خرید این پردازنده گرافیکی را دارید، در خرید آن شک نکنید.

خرید کارت گرافیک ام اس آی  GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G از مقداد آی تی

فروشگاه‌های اینترنتی متعددی مثل دیجی کالا، مقداد آی تی، کالاتیک، ایمالز، ترب و … این کارت گرافیک فوق‌العاده را به فروش می‌رسانند اما شما می‌توانید آن را از فقط از فروشگاه اینترنتی مقداد آی تی، به صورت قسطی بخرید. به علاوه، با خرید کارت گرافیک ام اس آی  GeForce RTX 3090 SUPRIM 24G از این فروشگاه، ضمانت سلامت فیزیکی کالا را نیز دریافت می‌کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات