حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پشتیبانی و نگهداری شبکه در مقابل حملات سایبری

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

امروزه از کامپیوتر به عنوان ابزاری چند منظوره استفاده می شود. از اصلی ترین ویژگی کامپیوتر قابلیت برنامه ریزی در زمینه های مختلف و سرعت بالا در زمینه ثبت و نگهداری داده ها است. شما برای آنکه بتوانید داده ها را به اشتراک بگذارید، نیاز به یک شبکه کامپیوتری دارید. اگر برای شما هم سوال پیش آمده که شبکه های کامپیوتری چیست ، چه مزایایی دارد وچرا باید به پشتیبانی آن توجه ویژه ای کنید، پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید تا جواب، سوالات خود را بیابید.

دلیل نگهداری و پشتیبانی ازشبکه

برای این که مفهوم پشتیبانی و نگهداری  شبکه را به خوبی درک کنیم در آغاز به توضیح شبکه می پردازیم. شبکه مجموعه ای از وسایل اعم از کامپیوترهای بزرگ و کوچک، لوازم جانبی(چاپگرها ) و… که به وسیله کابل برای اشتراک فایل به همدیگر متصل می شوند. این مجموعه نیاز به پشتیبان دارد تا داده ها و اطلاعات را محافظت کند.پس برای جلوگیری از هک شدن اطلاعات و از دست رفتن اطلاعات ،پشتیبانی و نگهداری شبکه لازم است.

همچنین وقتی که کامپیوتری آسیب می بیند و کارایی خود را از دست می دهد، به آن معناست که در کار یک بخش اختلال بوجود می آید و زمان آنها تلف می شود. در این صورت نداشتن پشتیبانی و نگهداری شبکه، ضررهای جبران ناپذیری به مجموعه یا شرکت وارد می شود. وظیفه تیم پشتیبان شبکه، برای این است که از کلیه ی  مشکلاتی که کل سیستم را درگیر می کند جلوگیری کرده و تمام خدمات پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری را در تهران و استان های دیگر پوشش دهد.

این خدمات می تواند هم بصورت حضوری و هم غیر حضوری انجام شود. در پشتیبانی حضوری فرد متخصص به مکان مورد نظر رفته و به بررسی پیکربندی شبکه می پردازد، و نسبت به عیب شبکه اقدام می کند. بعد از عیب یابی به آموزش کارمندان می پردازد. همچنین در صورت لزوم به خدمات نصب و راه اندازی شبکه، نصب و آپدیت سخت افزارها و نرم افزار ها، خدمات اکتیو شبکه، خدمات پسیو شبکه و… اهتمام می گمارد.

در پشتیبانی غیر حضوری نیز، پشتیبان از راه دور به بررسی مشکل شبکه می پردازد و مشکل بوجود آمده را به شرکت مربوطه اطلاع می دهد. همچنین از راه دور به کارمندان شرکت، آموزش به روزرسانی و امنیت شبکه می دهد.

مزایای نگهداری شبکه

هر وسیله ارتباطی دارای مزایایی است. نگهداری کامپیوتر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

  • • از بارزترین مزایایی که شبکه کامپیوتری دارد منتقل کردن فایل های اطلاعاتی به افراد در فاصله های مکانی دور است.لازمه این کار مجاز بودن به آن است. یعنی کسی که در یک ایستگاه اطلاعاتی کار می کند می تواند اطلاعات ایستگاه دیگر را در صورتی که اجازه به این کار داشته باشد، ببیند. این دسترسی به سرور گاهی برای به روزرسانی شبکه صورت می گیرد.
  • • یکی دیگر از فواید پشتیبانی و نگهداری شبکه به صرفه بودن در زمان و هزینه می باشد. با تولید شبکه های کامپیوتری، ارتباطات وسیع و پایداری را بین کاربران شبکه از جای جای جهان فراهم می کند و این در کاهش زمان اشتراک گذاری اطلاعات و هزینه های کم برای کاربران موثر است.
  • • ارزش توسعه در شبکه یکی دیگر از مزایای نگهداری شبکه است. این موضوع به این معنی است که شبکه های محلی با استفاده از پشتیبانی و نگهداری شبکه، قابلیت ارتقاء به شبکه های بزرگ تر را دارد.
  • • با پشتیبانی از شبکه علاوه بر ایمن سازی آن، باعث آپدیت شدن اطلاعات کاربران می شود.
  • • شبکه ها به دلیل برخورداری از سرعت بالا، باعث انتقال و اشتراک اطلاعات به اقصی نقاط جهان می شود.
  • • ارتقاء شبکه ها منجر به ایجاد کارآفرینی و بازاریابی و توسعه تجارت و اقتصاد خواهد شد.

 

قرارداد پشتیبانی شبکه

در صورتی که مدیران شرکت ها و … برای پشتیبانی شبکه بخواهند در سطح های متفاوتی قرارداد ببندند، می بایست در وب سایت های خدمات پشتیبانی شبکه و خدمات it مثلا شرکت کامکو(www.comco.computer) از طریق شماره تماس های موجود در آن و نیز از طریق فضای مجازی( اینستاگرام، تلگرام، واتساپ) نسبت به انجام قرارداد اقدام کنند.

در این قرارداد دو طرف معامله باید وظایف خود را نسبت به آنچه تعهد می بندند، شناخته و در انجام آن کوتاهی نکنند. در صورتی که هر کدام از طرفین نسبت به انجام وظایف خود، تعلل کند و یا قصوری صورت گیرد، باید نسبت به جبران خسارات اقدام کند.

در متن قرارداد می بایست 8 ماده را رعایت کرد:

  1. ۱- موضوع قرارداد
  2. ۲- مدت زمان قرارداد
  3. ۳- مبلغ توافق شده بین دو طرف
  4. ۴- تعهداتی که پیمانکار متعهد می شود
  5. ۵- وسایل سخت افزاری و نرم افزاری کارفرما که به پیمانکار تحویل داده می شود
  6. ۶- تنظیم مدت زمان حضور در محل برای انجام تعهد
  7. ۷- حل مشکلات حین انجام کار
  8. ۸- مشخص کردن تعداد مفاد قرارداد.

خدمات پشتیبانی شبکه شامل چه مواردی است؟

یکی از مهم ترین قسمت های شبکه، مربوط به خدماتی است که توسط پشتیبانی صورت می گیرد. این خدمات شامل ارائه اطلاعات مرکزی، گرفتن نسخه پشتیبان از اطلاعات مرکزی، باعث ایجاد ایمن سازی در شبکه های LAN  و WAN ، نصب آنتی ویروس، ایمن سازی اکانت ها، کنترل بهتر آن، نصب و چک پیکربندی مربوط به فایروال ها، عیب یابی کانال های آسیب دیده و حل مشکل آن و سپس به روز رسانی آن، ایجاد شناسنامه سخت افزاری و وسایل انفورماتیکی، کنترل و معاینه ادواری از شبکه ها، ارائه مشاوره جهت کارایی بهتر آن…  از جمله ی خدمات مربوط به پشتبانی می باشد.

 

نصب و راه اندازی شبکه

نصب شبکه به زبان ساده یعنی این که، کاربری کامپیوتر خود را جهت  انجام کاری راه اندازی می کند. این کاربر بعد از  نصب نیاز به پشتیبانی از شبکه دارد. زیرا کامیپوتر ها در معرض خطر هستند و ممکن است بدون پشتیبانی اطلاعات کاربر، هک شود. این پشتیبانی باعث آن می شود که مشکلی در جهت دسترسی به اینترنت بوجود نیاید.

پشتیبانی سرور

سرور، همان طور که از اسمش مشخص است به معنای سرویس دهنده می باشد. وقتی در کامپیوتر به دنبال موضوعی هستیم درخواست ما از طریق مرورگرها به سرور داده می شود، اطلاعات از سرور گرفته و برای ما نشان داده می شود. برای این که اطلاعات کامپیوتر امنیت داشته باشند، باید از سرور پشتیبانی کرد. از مهم ترین این سرور ها می توان به سرور وب، سرور احراز هویت می توان اشاره کرد.

امنیت در شبکه

اقداماتی که جهت حفظ اطلاعات کامپیوتر صورت میگیرد تا از هک شدن و از دست رفتن اطلاعات جلوگیری شود، امنیت شبکه می گویند. امنیت در شبکه در سطوح مختلفی انجام می شود از مهم ترین آن می توان به امنیت در نرم افزار، امنیت در سخت افزار، امنیت در شبکه های خصوصی و عمومی، امنیت در وب ها اشاره کرد.

 

نتیجه

شما برای آنکه بتوانید به راحتی و بدون دردسر از شبکه و خدمات آن بهره مند شوید و نگران به خطر افتادن اطلاعاتتان نباشید، باید از پشتیبانی شبکه و سرور استفاده نمایید. شرکت کامکو یکی از بهترین ها در این زمینه می باشد. شما میتوانید با هزینه بسیار مناسب از این خدمات استفاده نمایید. شرکت کامکو دارای تیمی با تجربه و متعهد می باشد که تا پایان کار همراه شماست.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات