حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نحوه ارزیابی کیفیت وبسایت برای لینک سازی

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در این مطلب میخوایم بهتون یسری مطالب درباره اثر بخشی بیشتر برنامه های لینک سازی خودتون و همچنین خطراتی که در این زمینه ممکنه براتون بوجود بیاد رو آموزش بدیم تا شما بتونین بهتر با این موضوعات آشنا بشین.

نحوه ارزیابی یه وبسایت از نظر کیفیت یکی از مفاهیمیه که اشتباهات زیادی هم در مورد اون در سئو وجود داره، و از مفاهیم اشتباه در سئو محسوب میشه.

انجام دادن این اشتباه هم میتونه یسری وبسایت ها رو که میتونستن رتبه بندیتون رو بهبود بدن رو حذف کنین و یا ممکنه به یسری از وبسایت هایی که ارزش زیادی ندارن و یا میتونن به طور اضافی براتون یسری جریمه هایی رو هم بوجود بیارن توجه بیشتری داشته باشین.

در 15 آذر یه وبینار سئو توسط حامد مهدی زاده، موسس و مدیر عامل سئو روز، ارائه شد. در این وبینار یسری نکات آموزشی در زمینه شناسایی و ارزیابی وبسایت های خودتون برای لینک سازی با تاثیرات زیاد و خطرات کمتر معرفی و توضیح داده شد، که این نکات میتونن برای کسب و کارتون ارزش زیادی داشته باشن و براتون خیلی مفید باشن. اگه شما هم میخواین با این نکات آموزشی سئو موثر بیشتر آشنا بشین، ما در ادامه براتون یه خلاصه مفید از اون وبینار رو آوردیم تا شما هم بتونین با اون نکات بیشتر و بهتر آشنا بشین و بهشون توجه کنین.

گوگل به ساخت لینک ها توجه ویژه ای داره

جنبه های زیادی برای درست کردن لینک ها وجود دارن که هر فردی به یسری دلایل سعی میکنه لینک های مختلفی رو برای وبسایت خودش درست کنه. در این وبینار سعی شده بود که بیشتر روی ارزیابی وبسایت ها برای درست کردن لینک های مختلف تمرکز بشه و روی همین موضوع هم بحث های زیادی شده.

بهتره بدونین که این مورد یه موضوعیه که بحث های زیادی روی اون انجام شده و اشتباهات زیادی هم در این زمینه وجود دارن که باید بهشون توجه کنین. بنابراین بیاین با یه پیش زمینه سریع موضوع رو شروع کنیم. بروزرسانی پنگوئن گوگل در سال 2012 راه اندازی شد.

این بروزرسانی یسری هدف رو دنبال میکرد و یه بخش از هدف های اون شامل بیشتر نشون دادن و ترویج وبسایت هایی با کیفیت تر و کم رنگ کردن حضور اون دسته از وبسایت هایی بود که از طرح های لینک دستکاری شده استفاده میکردن و یا سعی میکردن با پر کردن کلمات کلیدی، صفحاتشون رو در SERP ها به جایگاه های برتری برسونن.

حالا این موضوع که گوگل داره یسری بروزرسانی هایی رو مثل این ارائه میده، میتونه به معنی این باشه که گوگل به میزان زیادی داره به لینک سازی توجه میکنه و ما رو به سمت بررسی معیار های مورد نظر خودش در رتبه بندی ها هدایت میکنه. گوگل اطلاعات زیادی رو درباره لینک سازی ارائه داده که شما میتونین با استفاده از منابعی مثل  طرح لینک های گوگل، دستورالعمل های رتبه بندی گوگل و صحبت های جان مولر درباره این موضوع به اطلاعات کاملی در این زمینه دست پیدا کنین.

با همه اینا، بهتره روش هایی که این منابع بهتون میگن رو آزمایش کنین و ببینین که آیا براتون مفیدن یا نه. و اگه مفید بودن میتونین از اونا برای تمام صفحات وبسایتتون استفاده کنین.

البته متخصصان سئو همیشه تمام گفته های گوگل رو برای وبسایت های مورد نظرشون پیاده سازی نمیکنن و فقط مطمئن ترین و بهترین های اونا رو و با توجه به وبسایت مورد نظرشون روی اون وبسایت پیاده سازی میکنن.همچنین برای خرید بک لینک از سئو روز میتونید به راحتی و با خیال راحت اقدام کنید، انواع پکیج های لینک سازی با کیفیت بالا ارائه شده.

معیار ها در برابر کیفیت موارد

یه نظر سنجی که توسط سئو روز انجام شده میتونه بهتون معیار هایی برای ارزیابی سلامت وبسایت رو از دیدگاه متخصصان سئو و بازاریابان دیجیتال نشون بده.

این موضوع درسته که شما میتونین کیفیت وبسایتتون رو با استفاده از این عوامل هم رتبه بندی کنین، ولی بهتره بدونین که عوامل خیلی زیاد دیگه ای هم هستن که برای ارزیابی وبسایتتون باید حتما اونا رو هم در نظر بگیرین و بهشون توجه کنین. این عوامل یسری مواردی مثل محتوا و ارزش اون، خوانایی محتوا های خودتون هستن که میتونن از لینک های پروفایلتون و یا میزان محتوای وبسایتتون هم مهم تر باشن. در حالت کلی بهتره بدونین که همه اینا در سه حوزه کلیدی هدف، عمق محتواتون و منابع معتبرتون خلاصه میشن، که شما باید تا حد ممکن بهشون توجه کنین و در زمان ارزیابی کیفیت وبسایتتون از نظر کیفیت از این سه مورد استفاده کنین.

عناصر کلیدی برای ارزیابی وبسایتتون

همیشه سعی کنین محتوا های خودتون رو از دید کابراتون هم بررسی کنین و مطمئن بشین که یسری از عناصر اصلی و حیاتی رو برای محتوا های خودتون در نظر گرفته باشین. به طور خلاصه میشه اون عناصر رو در موارد زیر خلاصه کرد:

محتوا: محتوایی نوشتاری و یا تصویری برای وبلاگ های خودتون، محتوای اصلی وبسایتتون و موارد دیگه.

لینک های تجاری: لینک هایی به صفحات پولی که با یسری موارد دیگه مثل nofollow و یا اسپانسر علامت گذاری نشده باشن.

پیمایش: میتونه یه مورد کلی برای وبسایت های مختلف محسوب بشه.

فرکانس: بیشتر برای پست های کمتر و یا قدیمی تر به این موضوع توجه میشه.

مدیر: مدیریت تبلیغات و سیاست های مختلف وبسایت مورد نظرتون.

درباره ما: میتونه برای لینک دادن به صفحات پولی وبسایتتون هم استفاده بشه.

صفحات مدیریت: تبلیغات و پست های مهمان.

اطلاعات: تلفن، آدرس و ایمیل مورد نظرتون.

نمایه لینک ها: لینک هایی که به وبسایتتون اشاره میکنند چجوری هستن و کیفیت اونا دقیقا چقدره؟

لینک های زیاد تر از میزان معمول: تعداد زیادی از لینک ها که به یه صفحه بخصوص اشاره میکنن.

موارد مربوط به اعتبار: استفاده از مواردی مثل DA و DR در محتوا های خودتون.

لینک های غیر مرتبط: لینک هایی که برای صفحه مورد نظرتون معنی زیادی ندارن و بیشتر به صفحات دیگه ارتباط پیدا میکنن.

نویسندگی: مسئول محتوای اصلی و محتوای پشتیبانی شما دقیقا چه کسانی هستن؟

نام ها و خطوط فرعی دیگه: این موارد رو باید بر روی نام مدیر و یا وبسایت مورد نظرتون تنظیم کنین.

صفحه نویسنده وبسایتتون: یسری اطلاعات درباره نویسنده های وبسایتتون رو به مخاطباتون ارائه میده.

موارد خارجی: نویسنده های دیگه از کشور های خارجی مورد نظرتون.

شهرت: میزان مشهور بودن نویسنده های مورد نظرتون.

حضور: فعال بودن و حضور داشتن.

موارد فنی: کاربراتون چجوری تونستن صفحه مورد نظرتون رو پیدا کنن و با اون ارتباط برقرار کنن؟

موارد دیگه ای مثل ایندکس، کشور مخاطباتون، میزان تعامل با صفحه مورد نظرتون و…

در حالت کلی بهتره بدونین که ارزیابی این عناصر کلیدی میتونه به ساخت لینک های موفق وبسایتتون کمک های زیادی برسونه و مسیر موفقیتتون رو بهتون نشون بده.

اگه شما بتونین کیفیت یه وبسایت رو به طور مناسب و کامل ارزیابی کنین، اون وقته که میتونین ببینین آیا مشکل وبسایتتون کیفیت اونه و یا باید دنبال یسری موارد دیگه برای وبسایتتون باشین.

همچنین درست کردن یه چنین کمپین هایی میتونه ترافیک ارگانیک بیشتری رو به سمت وبسایتتون هدایت کنه و باعث افزایش سودآوری خودتون میشه.

بهتره بدونین که این روزا یه کمپین ساختن لینک قدرتمند میتونه به عنوان یه بخش مهم از استراتژی های بازاریابی محسوب بشه و خیلی از شرکت هایی که این موضوع رو متوجه شدن، تاثیرات اون رو در دراز مدت بر روی میزان سودآوری کسب و کارشون دیدن.

بنابراین شما هم با استفاده از این روش ها سعی کنین تا به بهترین نتایج مورد نظرتون دست پیدا کنین و مخاطبان بیشتری رو به سمت وبسایتتون هدایت کنین.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات