حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ١٢ نسخه Go برای گوشی‌های ضعیف‌تر رسماً معرفی شد!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اندروید ۱۲، برترین‌های ترنجی، گوگل

گوگل از چند نسل قبل، ارائه نسخه‌های سبک‌تر اندروید را مخصوص گوشی‌های ضعیف‌تر شروع کرد. این نسخه‌ها، عملکرد بهتری در گوشی‌هایی با سخت افزار ضعیف دارند. حال، گوگل بالأخره به سراغ معرفی اندروید ١٢ نسخه Go رفته است تا گوشی‌های رده پایین و ضعیف هم بتوانند طعم جدیدترین نسخه اندروید را بچشند!

اندروید ١٢ نسخه Go از راه رسید

چند ماه قبل، گوگل از نسخه پایدار اندروید ١٢ پرده برداشت.

 

اندروید ١٢ نسخه پایدار رسماً از سوی گوگل رونمایی شد

 

به گزارش Gizmochina، چند ماهی از انتشار سیستم عامل اندروید ١٢ از سوی گوگل می‌گذرد و اکنون، این غول Mountain View یک نسخه سبک‌تر و بهینه‌تر از اندروید ١٢ را نیز ارائه کرده است. این نسخه از اندروید، Android 12 Go Edition نام دارد و مخصوص دستگاه‌های ضعیف است. نسخه جدید اندروید سبک گوگل، دارای چند ویژگی تازه است. همجنین بهبود عملکرد و قابلیت‌ها در آن حاصل شده‌اند.

بر اساس گفته‌های گوگل، اندروید ١٢ نسخه Go می‌تواند تا ٣٠ درصد عملکرد سریع‌تری را در مقایسه با بهترین گوشی‌های مجهز به اندروید Go که در بازار وجود دارند، ارائه بدهد. بنابراین، ما خوشحال می‌شویم که اگر در این نسخه، کاربر برای باز کردن یک برنامه، نیاز به چندین ثانیه صبر نداشته باشد!

از طرف دیگر، به نظر می‌آید که گوگل عملکرد و بازدهی باتری را در این نسخه بهبود بخشیده است. زیرا گفته می‌شود که گوگل در نسخه جدید اندروید Go، برنامه‌هایی که زیاد استفاده نمی‌شوند را وارد حالت خواب زمستانی می‌کند! به کل، گوگل تمرکز فزاینده‌ای بر روی بهبود تجربه کاربری داشته و در همین راستا، گوگل امکاناتی را اضافه کرده است که به مدد آن، کاربر قادر است محتوای ارائه شده بر روی نمایشگر را به صورت ترجمه همزمان مشاهده کند!

اندروید ١٢ نسخه Go

همچنین اندروید ١٢ نسخه Go از اشتراک گذاری برنامه‌ها با افراد نزدیک از طریق Nearby Share و Google Play پشتیبانی می‌کند. نمایه‌های قابل دسترسی نیز تجربه کاربری را بهتر می‌کنند. با توجه به نگرانی‌های کاربران در مورد حفظ حریم خصوصی در نسخه‌های Go اندروید، اکنون گوگل خبر از تعبیه ویژگی داشبورد حریم خصوصی در این نسل داده است. بنابراین، کاربران نسخه سبک‌تر هم می‌توانند دسترسی برنامه‌ها به اجزای گوشی را بررسی کنند. همچنین مانند نسخه اصلی و سنگین‌تر، نشانگری بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود که این موضوع، هنگامی رخ می‌دهد که یک برنامه در حال استفاده از دوربین یا میکروفون دستگاه فرد باشد.

جدا از تغییرات سرتاسری در سیستم و بهبودهای قابل توجه، برخی از برنامه‌های پیش فرض هم از قابلیت‌های جدیدی برخوردار شده‌اند. به عنوان مثال، اپلیکیشن Files Go از ویژگی بهره مند شده است که به لطف آن، کاربران می‌توانند فایل‌های از دست رفته خود را تا سقف ٣٠ روز بازیابی کنند.

همچنین گوگل در نهایت گفت که بیش از ٢٠٠ میلیون کاربر نسخه Go اندروید در سرتاسر جهان وجود دارد. از طرف دیگر، اولین ارائه نسخه Go اندروید ١٢، از اوایل سال آینده میلادی صورت خواهد گرفت.

نظر شما در مورد این نسخه سبک‌تر و بهینه‌تر اندروید ١٢ چیست؟ آیا فکر می‌کنید که به لطف این نسخه، دستگاه‌های رده پایین پیشرفت زیادی را تجربه کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️