حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش شیائومی در بازار آمریکای لاتین رشد سریعی داشته است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شیائومی

آژانس تحقیقاتی Canalys گزارش جدیدی منتشر کرده است که نشان می‌دهد میزان فروش شیائومی در بازار آمریکای لاتین به سرعت در حال رشد است. مطابق با آمار منتشر شده در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، این سازنده چینی تلفن های هوشمند، سومین تولید کننده بزرگ دنیاست. شیائومی پس از موفقیت های پیاپی خود در بازار های مختلف، اکنون ۱۱ درصد از بازار آمریکای لاتین را در اختیار دارد. شیائومی در حال حاضر پرفروش‌ترین برند گوشی های هوشمند در پرو و دومین برند پرفروش‌ در کلمبیا است. در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ شیائومی به ترتیب ۳۱ و ۲۷ درصد از بازار کشور های مذکور را تصاحب کرده است.

همکاری با اپراتور محلی، راز افزایش فروش شیائومی است

در اوایل سال ۲۰۱۷، شیائومی وارد بازارهای کلمبیا، شیلی و مکزیک شد. در آن زمان، این شرکت به طور متوسط ۲۹۰,۰۰۰ دستگاه در هر سه ماهه در این بازارها می‌فروخت. با گذشت زمان، استراتژی شیائومی در آمریکای لاتین دستخوش تغییرات عظیمی شد. در سال ۲۰۱۹ این شرکت بیشتر وارد دو بازار دیگر آمریکای لاتین یعنی پرو و ​​برزیل شد. در همان سال، شیائومی رشد سالانه ۲۰۰ درصدی در کلمبیا و ۳۹۰ درصدی در مکزیک را ثبت کرد. تمرکز شیائومی بر روی گوشی های موجود در رنج قیمتی ۱۰۰ تا ۲۹۹ دلار افزایش یافته است.

مطابق با گزارش GizChina، میزان پیشرفت شیائومی در بازار آمریکای لاتین بسیار چشمگیر بوده است. تنها در مدت چند سال، رشد فروش این شرکت در بازار مذکور سالانه حدود ۲۰۰ درصد بوده است. گفته می‌شود کلید موفقیت شیائومی در آمریکای لاتین، همکاری با اپراتور محلی آن منطقه است.

در اواسط سال ۲۰۲۰، این شرکت فرد جدیدی را برای مدیریت تجارت در منطقه مورد بحث منصوب کرد. شیائومی یک قرارداد جدید با America Movil، ،بزرگترین اپراتور محلی امضا کرد. پس از آن در بازار مکزیک، فروش این شرکت سالانه ۲۴۴ درصد افزایش یافته است. در شیلی نیز، این شرکت ۱۶۱۰ درصد افزایش حجمی را ثبت کرد. میزان فروش شیائومی از طرق آفلاین و آنلاین در حال افزایش است.

فروش شیائومی در روسیه از سامسونگ پیشی گرفته است

استراتژی بازاریابی شیائومی باعث شده تا تولیدکنندگان چینی دیگر مانند Oppo، Vivo و ZTE وارد بازار آمریکای لاتین شوند. این برندها همچنین جنگ قیمتی را آغاز کرده‌اند و حتی برخی محدوده‌های قیمتی را به سرعت اشباع کرده‌اند. در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، زد تی ای ۴ درصد از بازار آمریکای لاتین را در اختیار گرفت. همچنین اوپو ۳.۴ درصد، تی سی ال ۲.۵ درصد و ویوو ۲ درصد از بازار مذکور را تصاحب کرده اند.

نظر شما چیست؟ چه عوامل دیگری به جز همکاری با اپراتور محلی باعث موفقیت شیائومی در بازار آمریکای لاتین شده است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی