حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عینک هوشمند اوپو Air Glass رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اوپو، واقعیت افزوده (AR)

اگر بگوییم که اوپو جزو نوآورترین برندها در چین است، اغراق نکرده‌ایم. این کمپانی چینی، در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کند. یکی از حوزه‌های فعالیت اوپو، عینک‌های هوشمند است. امروز، عینک هوشمند اوپو Air Glass رسماً معرفی شاه است!

مشخصات فنی و جزئیات عینک هوشمند اوپو Air Glass

اوپو قبلاً از یک عینک هوشمند قابل توجه و جذاب رونمایی کرده بود.

 

عینک واقعیت افزوده اوپو AR Glass 2021 رسما معرفی شد

 

به گزارش TheVerge، اوپو امروز از عینک هوشمند جدید خود با نام Air Glass رونمایی کرده است. این عینک هوشمند، یک دستگاه واقعیت افزوده است که از سال آینده میلادی به فروش خواهد رسید. اوپو این عینک هوشمند را بر خلاف معرفی به عنوان یک دستگاه واقعیت افزوده، به عنوان یک دستگاه واقعیت کمکی معرفی می‌کند! به طوری که این عینک هوشمند به جای ارائه تصاویر سه بعدی واقعیت افزوده، محتوا و اطلاعات دو بعدی و ساده‌تر را به شما نمایش می‌دهد. این همان چیزی است که کمپانی‌های دیگری نیز طرح مفهومی آن را ارائه داده‌اند.

مغز متفکر این عینک هوشمند جدید اوپو، تراشه Snapdragon 4100 است. وزن این عینک هوشمند، تنها ٣٠ گرم است. بر اساس ادعای اوپو، باتری این عینک با ٣ ساعت کارکرد مداوم و یا ۴٠ ساعت ماندگاری در حالت آماده به کار، دوام خواهد آورد.

دو قالب برای این عینک هوشمند با طرح نقره‌ای نیم قاب و فول فریم مشکی در نظر گرفته شده است. داخل قاب این عینک، یک درگاه مغناطیسی وجود دارد که اتصال آن را به شیشه‌های معمولی میسر می‌سازد. نمایشگر عینک هوشمند اوپو Air Glass، از یک پروژکتور کوچک با فناوری Mini-LED بهره می‌برد که به لطف آن، می‌توان روشنایی حداکثری ٣ میلیون نیتی را تولید کرد! اگرچه که اوپو می‌گوید که روشنایی در حالت متوسط، به عدد واقعی ١,۴٠٠ نیت می‌رسد.

شما می‌توانید این عینک را از طریق لمس، ردیابی حرکات، صدا و… کنترل کنید و از برنامه Smart Glas اوپو نیز در گوشی‌های مجهز به ColorOS 11 و نسخه‌های جدیدتر، بهره گیری نمایید. موارد پیشنهادی اوپو برای استفاده از این عینک هوشمند، متوسط است. اوپو اظهار داشته است که همان طور که انتظار داریم، Air Glass می‌تواند در مواردی مانند مشاهده اعلان‌ها، جهت یابی، ترجمه بی وقفه و دیگر مواد مشابه کارا باشد.

عینک هوشمند اوپو Air Glass

عینک هوشمند جدید اوپو، دارای نمایشگری تک رنگ با ١۶ یا ٢۵۶ نقطه خاکستری، بسته به حالت کارکرد است. بنابراین، قرار نیست که این عینک تجربه کاربری غنی را به شما ارائه دهد. همچنین این محصول، یک عینک هوشمند در مسیر اصلی اوپو و آنچه که چینی‌ها قصد ارائه آن را دارند، نیست. اوپو اعلام کرده است که Air Glass در فصل اول سال ٢٠٢٢ میلادی و به صورت محدود روانه بازار می‌شود. احتمالاً این عینک، تنها در کشور مادری اوپو، یعنی چین قابل خریداری باشد. فعلاً جزئیات قیمت این عینک هوشمند به اشتراک گذاشته نشده است.

اما این عینک هوشمند، تنها یکی از محصولات رویداد سالانه INNO Day اوپو بود. از طرف دیگر، اوپو هم اولین تراشه NPU خود را برای تقویت عملکرد عکاسی و یادگیری ماشینی در گوشی‌های خود، معرفی کرد. این تراشه NPU، برای اولین بار در پرچمدار بعدی سری Oppo Find X به کار گرفته می‌شود. فردا نیز اوپو از گوشی منعطف Find N خود پرده برداری می‌کند.

نظر شما در مورد عینک هوشمند اوپو Air Glass چیست؟ قابلیت‌های آن را می‌پسندید؟ فکر می‌کنید که خبری از عرضه جهانی آن باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️