حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل وب سایت متن باز با طراحی مجدد را برای پروژه‌های نرم‌افزاری خود راه‌اندازی کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل به‌تازگی یک نسخه بازطراحی‌شده از وب سایت متن باز خود را راه‌اندازی کرده است که ازطریق آن، این شرکت دسترسی به داده‌های منبع باز خود را فراهم می‌کند. وب سایت جدید نه‌تنها پروژه‌های منبع باز اپل، بلکه پروژه‌های اشخاص ثالث را نیز برجسته می‌کند.

وب سایت متن باز اپل

وب‌سایت جدید به دو بخش مختلف تقسیم می‌شود که عبارتند از «پروژه‌های اپل» و «پروژه‌های اجتماعی». پروژه‌های متن باز اپل شامل زبان برنامه‌نویسی سوئیفت، موتور WebKit برای مرورگرهای وب، پایگاه داده FoundationDB ،ResearchKit و CareKit برای محتوای مرتبط با سلامت و منابع مدیریت رمز عبور می‌باشد.

علاوه‌بر پروژه‌های خود اپل، توسعه‌دهندگان پروژه‌های شخص ثالث را نیز در بخش «پروژه‌های اجتماعی» خواهند یافت که شامل پروژه‌های متن‌بازی است که توسط سازمان‌های خارج از اپل هدایت می‌شوند اما به‌نوعی با کمک مهندسان اپل توسعه یافته‌اند.

اپل درحال‌حاضر Kubernetes ،Cassandra ،LLVM/Clang ،Spark ،Netty و Solr را در وب سایت متن باز خود برجسته می‌کند.

“وب‌سایت متن باز در قلب پلتفرم‌های اپل و ابزارهای توسعه‌دهنده راه‌اندازی شده است. اپل با توسعه‌دهندگان در سراسر جهان برای ایجاد، مشارکت و انتشار کد منبع باز همکاری می‌کند. بسیاری از محصولات و خدمات اپل بر روی نرم‌افزارهای منبع باز ساخته شده‌اند. برخی از پروژه‌هایی را که ما رهبری می‌کنیم و در آن‌ها مشارکت می‌کنیم را می‌توانید در این وب‌سایت کاوش کنید.”

وب سایت متن باز اپل

وب سایت متن باز اپل

علاوه‌بر پروژه‌های متن باز، اپل کد منبع باز مورداستفاده در نرم‌افزارهای خود مانند macOS ،iOS ،Developer Tools و محصولات X Server را نیز منتشر کرده است. درحالی‌که توسعه‌دهندگان می‌توانند چنین کدهایی را در GitHub نیز پیدا کنند، وب سایت جدید یافتن آن‌ها را براساس دسته یا نسخه آسان‌تر، دسته‌بندی می‌کند.

وب‌سایت جدید در opensource.apple.com قابل‌دسترسی بوده و شما می‌توانید با مراجعه به آن، به موارد ذکرشده در بالا دسترسی داشته و از آن‌ها استفاده کنید.

دیدگاه شما راجع‌به وب سایت جدید متن باز اپل برای جمع‌آوری اطلاعات و پروژه‌های نرم‌افزاری حال‌حاضر این شرکت در دو دسته مجزا با نام‌های «پروژه‌های اپل» و «پروژه‌های اجتماعی» چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی