حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمازون با بستن الکسا به کار آن برای همیشه خاتمه می‌دهد: پایان کار سرویس رتبه‌بندی وب

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اینترنت

آمازون به‌تازگی اعلام کرده است قصد بستن الکسا در آینده را نزدیک دارد؛ سرویسی که تجزیه‌وتحلیل ترافیک وب را برای بیش از دو دهه ارائه کرده است. الکسا در سال 1996 تأسیس شد و در سال 1999 (15 سال پیش از آن‌که غول خرید اینترنتی خود را به همین نام معرفی کند)، توسط آمازون خریداری شد.

بستن سرویس الکسا آمازون

الکسا بیشتر به‌خاطر رتبه‌بندی محبوب‌ترین وب‌سایت‌های جهان، با این اطلاعات که اغلب در پوشش خبری و منابع عمومی مانند ویکی‌پدیا ارجاع داده می‌شود، شناخته شده است. این شرکت، داده‌ها را از نمونه کوچکی از کاربران وب که از پسوند مرورگر آن استفاده می‌کنند و از سایت‌هایی که مستقیماً نرم‌افزار نظارت‌بر ترافیک خود را نصب می‌کنند، استخراج می‌کند.

در یک پست اعلامیه، تیم Alexa.com بیان کرده است که این شرکت ارائه اشتراک‌های جدید را در 8 دسامبر 2021 (۱۷ آذر ۱۴۰۰) متوقف کرده و خود سایت را نیز در 1 می 2022 (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) برای همیشه تعطیل خواهد کرد.

بستن سرویس الکسا آمازون

بستن سرویس الکسا آمازون

در بیانیه رسمی وب‌سایت الکسا پیرامون تعطیلی آن آمده است:

“بیست و پنج سال پیش، الکسا را ​​تأسیس کردیم. پس از دو دهه کمک به شما برای یافتن، دستیابی و تبدیل مخاطبان دیجیتالی خود، تصمیم دشواری گرفتیم که Alexa.com را در 1 مه 2022 بازنشسته کنیم. از اینکه ما را منبع اصلی خود برای تحقیق محتوا، تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه‌وتحلیل رقابتی و سایر موارد دیگر قرار دادید، متشکریم.”

کاربران پولی خدمات الکسا می‌توانند داده‌های خود را خارج کرده و حساب خود را حذف کنند.

رتبه‌بندی Alexa.com همیشه به‌طور همزمان محبوب و بحث‌برانگیز بوده است که با توجه به اهمیت ایجاد معیارهای ترافیکی در بسیاری از مشاغل آنلاین، جای تعجب نیست. در طول سال‌ها، اتهامات زیادی مبنی‌بر امکان دستکاری در رتبه الکسا وجود داشته؛ اما با این وجود، این نام‌آشناترین سرویس در دنیای رتبه‌بندی وب باقی‌مانده است. همچنین درحال‌حاضر، تعدادی سرویس جایگزین برای آن وجود دارد ازجمله SimilarWeb ،Tranco و ComScore.

دیدگاه شما پیرامون بستن الکسا به‌عنوان معتبرترین سرویس رتبه‌بندی وب در جهان توسط آمازون چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی