حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کانسپت گوشی تاشو TCL با قابلیت رول شدن را در دنیای واقعی ببینید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تی سی ال

کمپانی TCL به نمایش طرح‌های مفهومی عجیب و آینده‌نگرانه شهرت دارد. در اوایل سال جاری، این شرکت دستگاه TCL Fold ‘n Roll را معرفی کرد که فناوری نمایشگر تاشو و رول شونده را در یک گوشی ترکیب کرده بود. حال، به‌نظر می‌رسد که ما درنهایت شاهد استفاده از این فناوری در دنیای واقعی هستیم.

گوشی تاشو و رول شونده TCL

طراحی کامل این دستگاه، ماه گذشته در DTC 2021 چین به نمایش گذاشته شد و در ویدئویی که به‌تازگی توسط Fold Universe منتشر شده، به تصویر کشیده می‌شود. تلفن مفهومی موردبحث شامل سیستم تاشوی معمولی کتاب‌مانندی است که تاکنون در چندین گوشی تاشو ازجمله سری گلکسی زد فولد سامسونگ دیده‌ایم؛ قسمت جالب ماجرا اما، اینجاست که نمایشگر دور لبه سمت چپ دستگاه می‌پیچد. این طراحی همچنین نیاز به صفحه‌نمایش ثانویه را نیز نفی می‌کند. سیستم رول شونده این گوشی به‌گونه‌ایست که هنگامی‌که باز می‌شود، صفحه‌نمایش می‌تواند به سمت چپ کشیده شده و پیکسل‌های قابل‌استفاده بیشتری را دراختیار کاربر قرار دهد.

 

 

هنوز مشخص نیست که این دستگاه مفهومی TCL چه مشخصاتی دارد. با این حال، با توجه به شایعات پیشین، این شرکت درحال کار بر روی یک صفحه‌نمایش منعطف و تاشو است که پشتیبانی از HDR 10 را با پوشش 95 درصدی طیف رنگی DCI-P3، حداکثر روشنایی 1000 نیت و رزولوشن مؤثر 5120 در 1440 درصورت گسترش کامل را داراست. رفرش‌ریت نمایشگر نیز بین 48 تا 240 هرتز متغیر است.

این طرح مفهومی، فناوری قابل‌توجهی را به‌نمایش گذاشته و به TCL اجازه می‌دهد تا مساحت بیشتری از صفحه‌نمایش را در یک گوشی هوشمند با اندازه نسبتاً معمولی جمع کند. با این حال، پیچیدگی و فراوانی قطعات متحرک، بدون شک نقاط خرابی بیشتری را نیز شامل می‌شود. همچنین مشخص نیست که اجرای این فناوری تا چه‌مقدار هزینه‌بر است. با این وجود، این مورد نشان می‌دهد که شرکت‌ها ممکن است تلفن‌های تاشو و رول شونده جداگانه عرضه نکرده، بلکه به مزایای هر دو فناوری در یک دستگاه تکیه کنند.

گوشی تاشو و رول شونده TCL

گوشی تاشو و رول شونده TCL

البته، این یک طرح مفهومی بوده و هنوز هم در اطراف لبه‌ها، شاهد حاشیه‌های بسیار زیادی هستیم. همچنین نباید انتظار داشت که TCL به این زودی یک گوشی تاشو سنتی را تجاری‌سازی کند، چه برسد به چنین کانسپت دشواری! با این وجود، این طرح مفهومی یک راه‌حل برای نیاز روزافزون به مساحت بیشتر صفحه‌نمایش را نشان داده که شکی نیست که در آینده، شمار بیشتری از شرکت‌ها به سمت استفاده از آن روی خواهند آورد.

دیدگاه شما پیرامون گوشی تاشو TCL با قابلیت رول شوندگی همزمان آن چیست؟ آیا به‌نظر شما روزی می‌رسد که شاهد استفاده معمول از چنین دستگاه‌هایی در امور روزانه خود باشیم؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی