حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

معاون طراحی صنعتی اپل از بندهای اپل واچ و فلسفه طراحی آن‌ها سخن می‌گوید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، ساعت هوشمند

به‌تازگی دو مدیر اپل درمورد طیف گسترده‌ای از گزینه‌های متنوع بندهای Apple Watch برای مشتریان، نحوه طراحی آن‌ها و همچنین طرز تفکرشان پیرامون آن بحث کرده‌اند. Evans Hankey، معاون طراحی صنعتی و Stan Ng، معاون بازاریابی محصولات اپل، اخیراً با HYPEBEAST درباره فلسفه طراحی بندهای اپل واچ به مصاحبه پرداختند.

فلسفه طراحی بندهای اپل واچ

اپل طیف گسترده‌ای از بندهای اپل واچ را برای مشتریان خود درنظر گرفته است که می‌توانند از بین آن‌ها یک و یا چندین مورد را انتخاب کنند. همچنین طراحی اپل واچ به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به‌سرعت بندهای خود را با توجه به سلیقه خود و بدون زحمت تغییر دهند؛ عملی که معمولاً در ساعت‌های سنتی سخت پیش می‌آید.

هنگام درنظر گرفتن توانایی کاربران برای تغییر واچ فیس، سبک و رنگ بند اپل واچ و حتی جنس بدنه خود ساعت، Evans Hankey بیان می‌کند که مشتریان «تعداد باورنکردنی ترکیب‌های بالقوه» برای استفاده دراختیار دارند.

یکی از ویژگی‌های بارز اپل واچ این است که بندهای سال‌های گذشته تاکنون با جدیدترین مدل در همان اندازه سازگار بوده‌اند. به‌عنوان‌مثال، با اپل واچ سری 7، اپل اندازه قاب‌ها را به 41 میلی‌متر و 45 میلی‌متر افزایش داده و با این حال، بندهای ساعت برای مدل‌های 40 میلی‌متری و 44 میلی‌متری اپل واچ همچنان سازگار هستند.

Hankey توضیح می‌دهد که سازگاری با محصولات پیشین همچنان اولویت اصلی تیم اپل واچ است:

از اولین اپل واچ تا سری 7 امروزی، قابلیت تعویض بند ساعت‌ها، سنگ بنای این محصول بوده است. بین سبک و رنگ بند، مواد محفظه ساعت و واچ فیسی که انتخاب کرده و سفارشی‌سازی کرده‌اید، این سیستم تعداد باورنکردنی ترکیب‌های بالقوه را شامل هزاران عدد افزایش می‌دهد. هر بار که طراحی اپل واچ را اصلاح کرده‌ایم، خود را برای حفظ سازگاری با نسل‌های پیشین سوق داده‌ایم که با رشد ابعاد نمایشگر در طول سال‌ها این کار کوچکی نبوده است.

برای ما، بند اپل واچ هرگز مسئله‌ای پیرامون تکنولوژي نبوده؛ بلکه هر بند، عشق ما را به مواد، هنر و فرآیند ساخت آن ابراز می‌کند.”

فلسفه طراحی بندهای اپل واچ

فلسفه طراحی بندهای اپل واچ

بندهای اپل واچ، خود فاقد فناوری هستند، اما طراحی آن‌ها نقش مهمی در اطمینان از اینکه عملکرد اپل واچ کاسته نمی‌شود، ایفا می‌کند. Ng در ادامه بیان می‌کند که بندهای اپل واچ دارای “نوآوری” هستند تا اطمینان حاصل کنند که راحت بوده و تجربه کار اپل واچ را مخدوش نمی‌کند.

به‌عنوان‌مثال، زبانه‌های چسبی در حلقه‌ها، آهن‌ربا در حلقه میلانی و پیوند چرمی و نُه اندازه در حلقه انفرادی و حلقه بافته‌شده، تنظیم یا یافتن اندازه بند مناسب برای فیت‌شدن کامل را آسان می‌کنند.

این مورد تضمین می‌کند که ساعت برای پوشیدن راحت باشد؛ نه خیلی شل و نه خیلی سفت. همچنین ویژگی‌هایی مانند ردیابی ضربان قلب در تمام طول روز، خوانش اکسیژن خون و تشخیص روی مچ، به شما امکان می‌دهد از Apple Pay استفاده کرده یا قفل آیفون خود را بدون انجام هرباره مراحل احراز هویت، به‌صورت کاملاً ایمن باز کنید. “

اپل، خود مجموعه‌ای از بندهای اپل واچ را طراحی می‌کند، اما همچنین با برند لوکس هرمس نیز در این زمینه مشارکت دارد. Ng بیان می‌کند که همکاری اپل با Hermès منحصربه‌فرد است زیرا هر دو شرکت وسواس زیادی روی جزئیات، مهارت و داستان‌سرایی دارند. در ادامه مصاحبه، معاونان اپل به جزئیات بیشتری در مورد برخی از بندهای محبوب اپل واچ مانند Solo Braided ،Leather Link و Milanese Loop پرداختند که مصاحبه کامل را می‌توانید ازطریق این لینک مطالعه فرمایید.

نظر شما درباره فلسفه پشت طراحی بندهای اپل واچ و دقت به جزئيات این شرکت پیرامون نحوه کارکرد آنان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی