حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امنیت مسنجر و اینستاگرام به گفته متا باید حتی بدون رمزنگاری سرتاسری تامین شود

فیسبوک پس از تغییر نام خود به Meta، قصد دارد تغییرات و بهبودهای مهمی در پلتفرم خود ایجاد کند. بعد از مشکلات و اتفاقات اخیری که اعتبار این برند را خدشه‌دار کرد، به نظر می‌رسد تلاش این شرکت برای ایجاد این تغییرات بیشتر از همیشه است. به همین دلیل، اخیرا متا گفته است که امنیت مسنجر و اینستاگرام باید حتی بدون رمزنگاری سرتاسری تامین شود. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

متا می‌گوید کاربران مسنجر و اینستاگرام باید حتی بدون رمزنگاری سرتاسری ایمن باشند

متا که قبلا با نام فیس‌بوک شناخته می شد، به این زودی رمزگذاری سرتاسری را به کاربران مسنجر و اینستاگرام ارائه نخواهد کرد. اما این شرکت به دنبال راه‌هایی برای تکمیل نقص‌های E2EE با اقدامات امنیتی اضافی است. در یک یادداشت نسبتا طولانی که اخیرا توسط آنتیگون دیویس (Antigone Davis)، رئیس امنیت جهانی متا منتشر شده، رویکرد این شرکت به امنیت Messenger و اینستاگرام را در حالی که ایجاد رمزنگاری سرتاسری به صورت پیش‌فرض در حال انجام است را توضیح داده است. استراتژی متا برای ایمن نگه داشتن کاربران خود شامل سه جنبه است:

  • تلاش برای جلوگیری از سوء استفاده مهاجمین در وهله اول
  • دادن کنترل‌های بیشتر به کاربران برای کمک به ایمن ماندن
  • پاسخ به گزارش‌های مربوط به آسیب‌های احتمالی

نمایش عبارت From Meta در واتس اپ پس از تغییر نام فیس بوک به متا

ساده‌ترین راه برای ایمن نگه داشتن کاربران، جلوگیری از وقوع تهاجم یا سوء استفاده مهاجمین است. در همین راستا، متا می‌گوید که فناوری یادگیری ماشین آن‌ها می‌تواند بخش‌های غیر رمزگذاری‌شده پلتفرم‌های این شرکت، یعنی اطلاعات حساب و عکس‌های آپلود شده در فضاهای عمومی را برای شناسایی فعالیت‌ها و سوء استفاده‌های مشکوک بررسی کند.

امنیت مسنجر و اینستاگرام

اقدامات امنیتی متا چه خواهد بود؟

علاوه بر این، زمانی که بزرگسالان به طور مکرر پروفایل‌های جدیدی ایجاد می‌کنند و سعی می‌کنند با خردسالانی که نمی‌شناسند ارتباط برقرار کنند یا به تعداد زیادی غریبه پیام دهند، متا می‌تواند در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد و از تعامل آن‌ها با خردسالان جلوگیری کند. مهم‌تر از آن، حساب‌های خردسال در اینستاگرام و فیس‌بوک را می‌توان روی حالت خصوصی یا در دسترس بودن فقط برای دوستان تنظیم کرد. ثانیاً متا در تلاش است تا به کاربران کنترل بیشتری بر صندوق ورودی پیام خود بدهد. به عنوان مثال، این شبکه اجتماعی اخیرا برنامه‌ای را معرفی کرده است که در آن افراد می‌توانند برای خود تعیین کنند که چه کلمات، عبارات و ایموجی‌های توهین آمیزی را می‌خواهند در یک پوشه به صورت مخفی، فیلتر کنند.

فیس بوک در حال تبدیل شدن به یک شرکت متاورس (metaverse company) است

آخرین مورد که البته اهمیت آن هم کم نیست، ابزار اصلی گزارش‌دهی است. این ابزار برای ایمن ماندن افراد و کمک به متا برای اقدام موثر در برابر سوء استفاده مهاجمین است. همانطور که می‌توانید تصور کنید، این موضوع کاملا لازم و ضروری است که اقدامات برای گزارش سوء استفاده‌های انجام شده، نسبتا آسان و ایمن باشند. در ماه‌های آینده، متا گزارش آسیب‌ پذیری‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند و همچنین در تلاش است تا با طراحی مجدد ویژگی گزارش در مسنجر خود، نحوه شناسایی کلاهبرداران و جعل‌کنندگان را به کاربران خود آموزش دهد. به گفته PhoneArena، متا ماه گذشته اعلام کرد که تصمیم گرفته است راه اندازی رمزگذاری پیش فرض end-to-end را برای مسنجر و اینستاگرام به تاخیر بیندازد. اکنون انتظار می‌رود ویژگی امنیتی ذکر شده در سال 2023 ارائه شود.

 

نظر شما کاربران ترنجی در مورد امنیت مسنجر و اینستاگرام چیست؟ آیا متا با اتخاد چنین سیاست‌های می‌تواند مشکلات امنیتی که چندین سال است با آن دست و پنجه نرم می‌کند را برطرف سازد؟ به نظر شما چه راه حلی مناسب‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان