حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرایط نگهداری و قیمت آنتی اسکالانت فلوکن 260 Flocon – آتیه انرژی تلاش

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

فرمول شیمیایی و تست آنتی اسکالانت

خرید آنتی اسکالانت یک ماده بسیار مهم در دستگاه‌های تصفیه آب محسوب می‌شود و عملکرد دستگاه‌های تصفیه آب به وجود این ماده بستگی دارد. زیرا آب خامی که از دستگاه تصفیه آب می‌گذرد به‌مرورزمان به‌خاطر املاحی که دارد باعث ایجاد رسوب بر روی فیلترهای دستگاه تصفیه می‌شود.

برای جلوگیری از این رسوبات و گرفتگی دستگاه‌های تصفیه و همچنین برای محافظت از ممبران باید مقداری از این آنتی اسکالانت را در دستگاه‌های تصفیه آب تزریق شود. در صورتی که از این ماده در دستگاه‌های تصفیه استفاده نشود املاح موجود در آب بر روی ممبران رسوب می‌کند و باعث افت عملکرد آن و همچنین کاهش عمر ممبران می‌شود. این امر موجب کاهش دبی آب و بالارفتن TDS آب می‌شود.

رسوبات و خطرات وجود آنها برای دستگاه تصفیه آب

رسوباتی که در دستگاه‌های تصفیه آب ایجاد می‌شوند از مواد معدنی، اکسید و هیدروکسید فلزات، مواد بیولوژیک و میکروارگانیسم‌ها هستند. این رسوبات در ممبران باعث ایجاد گرفتگی و یا فولینگ می‌شوند. اگر بخواهیم تعریف کلی از فولینگ داشته باشیم می‌توان گفت به لایه‌هایی از کلوئیدهای ارگانیک (مثل چربی و میکروارگانیسم‌ها) و مواد غیر ارگانیک (مثل مواد معدنی) بر روی ممبران فولینگ می‌گویند. این پدیده را اسکالینگ نیز می‌گویند.

درواقع رسوب‌گذاری املاح و نمک‌های کم حلالیت بر روی ممبران را اسکالینگ می‌گویند. به دلیل رسوب‌گذاری این مواد و موادی مانند: کربنات کلسیم، سولفات کلسیم، سولفات باریم و سولفات استرونتیوم ممبران دچار گرفتگی شده و نیاز به شستشو پیدا می‌کند. این گرفتگی در کارایی و عملکرد ضعیف ممبران تأثیر مستقیم می‌گذارد.

فولانت نیز رسوباتی هستند که غیر کریستالی هستند و به‌صورت مواد نرم بروی ممبران تجمع می‌کنند. این رسوبات با اسید شسته می‌شوند. پلیمرهایی مصنوعی طراحی شده‌اند و وجود دارند که به آنها دیسپرسنت می‌گویند. این پلیمرها مانع از تجمع فولانت‌ها بر روی سطح ممبران می‌شوند. به دیسپرسنت‌ها آنتی فولانت هم می‌گویند که شما با این اسم هم می‌توانید در بازار خریداری کنید. از نظر ویژگی‌های شیمیایی دیسپرسنت‌ها همانند آنتی اسکالانت‌ها هستند.

هر فولانت دیسپرسنت مخصوص خود را دارد و برای عملکرد بهتر دیسپرسنت‌ها باید نوع فولانت تشکیل شده مشخص شود و با توجه به نوع آن دیسپرسنت مخصوص آن را تزریق کرد. با توجه به مواردی که گفته شد و توضیحات بالا بهتر است از آنتی اسکالانت‌های با کیفیت بالا استفاده شود زیرا عدم وجود آن و همچنین کیفیت پایین آنها هزینه‌های زیادی را در پی خواهد داشت؛ بنابراین روش‌های جلوگیری از ایجاد رسوب در دستگاه‌های تصفیه آب به‌وسیله آنتی اسکالانت‌ها از شستن و یا تعویض ممبران در دستگاه‌های بزرگ تصفیه آب صنعتی کار بسیار ساده‌تری می‌باشد.

فیلتر میکرونی (فیلتر جامبو) از جنس پلی پروپیلن

قیمت فیلتر میکرونی تحت عنوان یکی از پر استفاده ترین تجهیزات تصفیه آب در صنعت آب شیرین کن صنعتی و اسمز معکوس در اندازه های ۱ میکرون، ۵ میکرون، ۱۰ میکرون و ۲۰ میکرون و همچنین در اندازه ۱۰ اینچ ۲۰ اینچ ۳۰ اینچ و ۴۰ اینچ و قطر های ۲.۵ و ۴.۵ اینچ به اصطلاح عموم جامبو لاغر و چاق مورد بهره برداری قرار می گیرید.

نمایشگر ویدیو

شرکت مهندسی آتیه انرژی تلاش تولید کننده ویژه و اختصاصی فیلتر میکرونی، فیلتر جامبو، هوزینگ های فیلتر میکرونی الیافی (فیلتر های کارتریجی) که در بازار تحت عنوان میکرو فیلتر (فیلتر میکرونی) طراحی دستگاه های میکروفیلتراسیون تصفیه آب صنعتی، بسته به عرضه خدمات به متقاضیان گرامی می باشد.

در دستگاه تصفیه آب صنعتی فیلتر جامبو و فیلتر میکرونی نقش مهمی ایفا میکنند زیرا در خط مقدم مبارزه با املاح رسوبگزار روی سطح ممبران هستند -اگر ذرات درشت توسط فیلتر جامبو حذف شود عمر ممبران بالاتر می رود به همین دلیل توصیه می شود حتما در پیش تصفیه دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس مرتب نسبت به تعویض فیلتر جامبو اقدام نموده تا بهره برداری با کیفیت بهتر صورت پذیرد.

روش‌های مؤثر جلوگیری از تشکیل رسوب بر روی ممبران

روش‌های مختلفی وجود دارد تا بتوان مانع از تشکیل رسوب بر روی ممبران شد. ما قصد داریم سه روش جلوگیری از ایجاد رسوب بر روی ممبران را در ادامه توضیح دهیم.

۱- اسیدی کردن آب ورودی به ممبران

این روش برای جلوگیری از ایجاد رسوباتی همچون کلسیم کربنات مؤثر است. درصورتی‌که در آب ورودی به دستگاه تصفیه آب مقداری اسید اضافه شود این امر یون‌های کلسیم را از بین می‌برد. زمانی که یون‌های کلسیم از بین بروند به این معناست که یکی از واسطه‌های که موجب ایجاد رسوبات کربنات کلسیم می‌شود از بین رفته است. اما فراموش نشود که این امر در مقابل باقی رسوبات تأثیرگذار نمی‌باشد. اما یکی از مشکلات استفاده از اسید در آب و از مضرات آن خوردگی تانک می‌باشد که این امر به‌مرورزمان اتفاق خواهد افتاد و علاوه بر این موجب اسیدی شدن آب خروجی دستگاه تصفیه آب می‌شود.

۲- نرم کردن آب با استفاده از مکانیسم تعویض یونی

این مکانیسم کمک می‌کند تا به کمک یک رزین تبادل یون یون‌های کلسیم و منیزیم آب با یون سدیم که درون رزین موجود است جابه‌ جا شوند. این امر باعث سبک شدن آب می‌شود و بعد از عبور از ممبران و خروج از دستگاه ممبران دستگاه تصفیه آب با یک محلول نمکی شستشو می‌شود. این کار باعث می‌شود از استفاده مداوم از اسید و آنتی اسکالانت صرف‌نظر شود اما در مقابل هزینه‌ی بسیار بالایی دارد.

۳- استفاده مداوم از آنتی اسکالانت در پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب

آنتی اسکالانت‌ ها همان‌طور که قبلاً هم توضیح دادیم مواد سطحی فعال هستند. این مواد فعال مانع از ایجاد رسوب بر روی ممبران می‌شوند. این ماده به سه شکل در مقابل رسوبات عمل می‌کنند. برخی از آنها محلول‌های فوق اشباع را به شکل محلول نگاه می‌دارند. برخی از این مواد شکل کریستالی رسوبات را تغییر می‌دهند یعنی آنها را به شکل نرم و غیرچسبنده تبدیل می‌کنند. بعضی از آنتی اسکالانت‌ها هم با جذب شدن بر روی کریستال‌ها و ایجاد بار منفی باعث می‌شوند که رسوبات به هم‌پیوند نخورند و از هم جدا شوند. این روش بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌باشد. بعد از استفاده از این ماده دیگر هیچ هزینه‌ی اضافه‌ای گریبان‌گیر شما نخواهد شد.

موادی شیمیایی که برای از بین بردن و همچنین جلوگیری از تشکیل رسوبات در دستگاه‌های تصفیه استفاده می‌شود آنتی اسکالانت می‌باشند که این مواد در دو دهه‌ی اخیر نسل جدید آنها به بازار عرضه شده است. این مواد از جنس پلیمرهای ارگانیک مصنوعی مانند پلی کربوکسیلات و پلی آکریلات می‌باشند. اولین آنتی اسکالانتی که برای ممبران دستگاه  RO وارد بازار شد هگزامتوفسفات بود که بعد از وارد شدن نسل جدیدتر از این ماده به بازار کم‌ کم این نوع آنتی اسکالانت فراموش شد.

قیمت آنتی اسکالانت و فیلتر میکرونی از اتیه انرژی تلاش

به دلیل اینکه آنتی اسکالانت‌ها تنها راه مناسب برای نجات ممبران‌های دستگاه‌های صنعتی هستند هرچقدر هم که گران باشند بازهم برای ممبران دستگاه‌های تصفیه آب مواد با ارزشی هستند. با توجه به ارزش وجود این مواد در دستگاه‌های تصفیه آب می‌توان به این نتیجه رسید که کیفیت بالای آنها نیز می‌تواند تأثیرات عمیق‌تر و بهتری در حذف رسوبات از سطح ممبران داشته باشد؛ بنابراین بهترین گزینه برای کارفرما خرید آنتی اسکالانت با کیفیت می‌باشد و صرف هزینه کم و خرید آنتی اسکالانت بی‌کیفیت نیز می‌تواند هزینه‌های اضافی دیگری در پی داشته باشد. زیرا می‌توانند به قلب دستگاه تصفیه آب یعنی فیلترهای ممبران آسیب جدی وارد کنند.

قطعاً هر کارفرما این را می‌داند که قیمت سختی گیر رزینی و ممبران دستگاه تصفیه خیلی بیشتر از قیمت آنتی اسکالانت می‌باشد. قیمت آنتی اسکالانت‌ها در بازار با توجه به برندی که دارند متفاوت است شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت آنتی اسکالانت مورد نظر خود و برند موردنظر به وب‌سایت آتیه انرژی تلاش به نشانی (https://atie-energy.com) مراجعه نمایید.

دیگر مقالات مرتبط از اتیه انرژی تلاش :
https://atie-energy.com/سختی-گیر-رزینی-دستگاه-سختی-گیر-رزین-سخ/

بررسی سختی گیر مغناطیسی و کاربرد آن

سوپر جاذب کشاورزی

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات